euro-motor 86cc bigbore sprinter

ik hoop dat je wat moois maakt man
en ik ben ook heel blij dat je dat frame weg wil
en kijk als je balhoofd te recht staat is hij heel fel en is de kans op zwaberen er omdat het gewicht niet het stuur recht door laat gaan
te schuin heb je veel druk maar is hij helemaal niet fel als hij dan begint te zwabberen trek je hem ook niet zomaar meer recht omdat je de direct heid mist
en over de drag scane die dingen zullen ook wel heel wat meer wegen en een heel ander soort bouw hebben

als ik jou was zou ik gewoon heel veel af gaan kijken bij andere frames en en veel vragen

groetjes arthur(op jeroens account)

edit!

en zelf een vork maken!
 
Last edited:
en kijk als je balhoofd te recht staat is hij heel fel en is de kans op zwaberen er omdat het gewicht niet het stuur recht door laat gaan
te schuin heb je veel druk maar is hij helemaal niet fel als hij dan begint te zwabberen trek je hem ook niet zomaar meer recht omdat je de direct heid mist
en over de drag scane die dingen zullen ook wel heel wat meer wegen en een heel ander soort bouw hebben

Het terugkeren naar de rechtuitstand word bepaald door de naloop, en niet door de balhoofdhoek. Wel is het zo dat bij gebruik van een andere balhoofdhoek de naloop hierop aangepast moet zijn.
 
Dat zal echt de enige reden niet zijn, er rijden namelijk meer mensen met zo'n vork en velg;) Heiko bijv. En nog wel meer heb ik er mee gezien:)

ik reed met een zelfgemaakte vork en mijn velg was wel van een fiets, maar geen intertoys wiel.
het zwabberen komt ook niet van een frame maar de samenstelling van alle delen.
vering achter/speling vork/wiel/stuurdemper.

etc
 
Idd.

Zo heb ik ook een bepaalt persoon (waar ik de naam niet van noem :*) afgelopen seizoen 2x erg hard op zijn plaat zien gaan na de finish streep. (110+km/h als het geen 120+ was)

Verder ben ik benieuwd wat je gaat maken. Ik vind je project page wel een beetje een rommeltje geworden zo.

Als ik jouw was zou ik te zijner tijd even een nieuwe page aan maken. Als je wat verder bent natuurlijk want alleen een setup is geen project natuurlijk ;)

Succes
 
Idd.

Zo heb ik ook een bepaalt persoon (waar ik de naam niet van noem :*) afgelopen seizoen 2x erg hard op zijn plaat zien gaan na de finish streep. (110+km/h als het geen 120+ was)

Verder ben ik benieuwd wat je gaat maken. Ik vind je project page wel een beetje een rommeltje geworden zo.

Als ik jouw was zou ik te zijner tijd even een nieuwe page aan maken. Als je wat verder bent natuurlijk want alleen een setup is geen project natuurlijk ;)

Succes

was dat zelfs niet mijn oude frame (voordat het verlast was), waar ik zonder stuurdemper mee reed?
 
@ iedereen.. bedankt voor de tips want die zijn altijd welkom!


Ik wil binnen kort aan me frame beginnen heb alleen nog een aluminium voorvorkje nodig dus heb je er nog 1 liggen laat het me even weten!
Moet binnen kort ook nog een sport keuring laten doen voor de sbo heb alleen geen idee waar je dat moet laten doen..dus als je hier wat meer info over hebt graag!

Laatst naar het oo zo verre Hengelo afgereisd en daar me blokje op gehaald het gaat hier over:

Malossi Bigbore 86 cc xsh max tuned
XSH Roost uitlaat recht model
Carters kotteren voor de krukas en max laten tunen

Foto’s dan maar ;)

Foto-DQIIDZBU.jpg


Foto-WYVXXOMO.jpg


Foto-XIFW8WB6.jpg


Foto-KAB7CUSV.jpg
 
Tja, ik zou toch nooit van m'n leven op zo'n frotframe rijden. En dan ook nog eens met zo'n joekel van een stuurclamp etc. Als het er niet verantwoord uit ziet kan je het risico lopen dat je niet door de keuring komt... En dat is niet op je te pesten maar voor je eigen veiligheid

gr
 
laatst een mooi kroon stukje op gehaald! ga maandag materiaal halen voor het frame..denk dat het volgende updatje eind volgende week komt!
 
Na een paar zeer drukke weken hebben gehad met werk enzo zijn we maar weer is veder gegaan met het frame!
Helaas ga ik de 1e sprint op zandfoort missen..omdat ik anders met iets ga rijden want half af is en dat wil ik niet!
We hebben eerst het frame gebouwd van staal omdat we nog nooit een z’n frame hebben gemaakt..later zal die misschien nog van aluminium worden gemaakt hangt af van het gewicht!
Genoeg geluld.. foto’s ;)

Foto-BW8ECLQA.jpg


Foto-ZAILXVEH.jpg



Foto-ERCGYTU8.jpg


Foto-UPIJQHJQ.jpg
 
Back
Top