gruys
gruys
na lang zeuren door terry en michael van leeuwen, maak ik maar een project pagina aan.
let aub niet op mijn typ fouten, want ben geen held er in!!
ik zal me even voorstellen:
ik ben michael gruys, 21 jaar oud,en woon in het mooie bodegraven
mijn scooter verleden is niet heel bijzonder
heb een beta ark gehad
een aerox, en een zip2000 4t.
de zip 2000 heb ik nog steeds, en is inmiddels helemaal om gebouwt, tot een zip sp 2000 4t snor.
na een paar keer andries door de straat hebben zien rijden.
leek het mij ook leuk om tegaan sprinten.
dus ben ik in 2008 met een beta ark begonnen.
ik denk dat vele mensen hem wel kennen.
in 2009 wouw ik wat lichters, en ik kon via via het oude frame van andries overnemen, na dat gedaan, en kon van een vriend, nog een leuk blokje kopen, en vele andere dingen.
en toen kwam die er zo bij testaan.
en toen nog een kleurtje gegeven.(dat had ik nog liggen)
dat was een beetje me verleden.
mijn doelen voor 2011 zijn:
veel lol.
onder de 7sec komen.
lichter.
ik was al een tijdje bezig om onderdelen bijmekaar tesparen, voor een nieuw blok, en een goede tuner tezoeken.
tot dat ritchie ineens ging stoppen, en mij zijn blok aanbodt.
daar heb ik niet lang over nahoeven denken, en toch gekocht.
(ritchie bedankt daar voor)
ik heb inmiddels het blok al een beetje opgebouwt.
en er zijn nieuwe poulie,s ingekomen.
de setup waar ik 2011 mee ga rijden is:
speed7t epc getuned
carter,s epc getuned
team99 as
malossi vl13 fmt tuned
malossi draaibare spruitstuk
28mm keihin+e13 filter
hpi roto
polini 9 roller
malossi poulie,s
js pijp
ik en terry zijn vandaag bezig geweest met het frame.
het woogt nog steeds tezwaar, maar we willen het frame wel veilig houden.
het zat nog op 9 kilo met subframe, en na wat slijpen, nog een halve kilo er afkunnen krijgen.
we hopen er nog een halve kilo aftekrijgen.
zo was het frame er voor:
terry kwam even helpen met het frame lichter maken.
en er na:
op het frame komt nog een kleurtje, maar we zijn er nog niet uit welke kleur.
ik heb vorige maand contact gehad met jordi.
omdat ik een lichtere scooter wil, en scooter 70A ga rijden
vroeg ik of hij een alu vorkje wouw maken.
dat wouw die wel graag voor me doen, en heb er gelijk een goede alu achterstaaf, en subframe bussen, bij laten maken.
(jordi bedankt)
hierbij laat ik het zo voor vandaag, deze week komen er nog meer update,s.
12-01011
vandaag stond de postbode weer voor de deur.
ik heb 2 bandjes gekocht, een pmt, en een tt91.
ik wil even kijken welke band het lekkerste rijdt.
en ik heb besloten, om niet met me eigen zip frame tegaan banken.
ivm, de alu voorvork, daar voor ga ik dit frame gebruiken, hij is denk wel bekent op dit forum
het frame zal nog wel goed inmekaar gezet worden, maar dat heeft geen haast.
update: 26-01-2011
ik ben gistereen even bezig geweest met de zip.
het frame is gespoten, en had hem nog iets lichter gemaakt.
het frame weegt nu 7 kilo.
voor het spuiten
er na!
ik ben zelf tevreden over de kleur en spuitwerk(bedankt terry)
heb de voorvorkpoten ook gepolijst, en de vork er in gezet.
van de week komt er weer een update, de achterstaaf wordt nog gepolijst.
en dan zal het blok er wel onder hangen.
update:01-02-11.
ik ben dit weekend weer even bezig geweest aan de zip.
het blok hangt er inmiddels onder.
en ik heb nog 300 gram gewonnen, op het subframe, de loodzware plaat is er vanaf.
carbon spadbord heb ik ook gelijk maar gemonteerd.
verder is er een nieuwe vertandingsdeksel + asje ingekomen, want als ik me wiel draaide, maakte het een raar geluid, en dat is nu verholpen.( waarschijnlijk was het asje krom, waar de poulie,s op komen.)
verder heb ik nog plannen om me carterkap naar de frezer tebrengen, en ik zoek nog een afgedraaide zip98 achtervelg.
weet iemand meschien een goed adres, om de carterkap telaten frezen??(omgeving bodegraven)
heb me ook inmiddels ingeschreven, ik sta dit jaar met nummer 9 aan de start.
maar is weer een update.
de zip die staat al bijna inmekaar, en hij is al gestart.
ik ben nu bezig met me kappen, met schuren om ze telaten spuiten, maar dat heeft geen haast.
want ik eerst me blok goed hebben lopen, voor dat ik verder met het uiterlijk ga.
ik heb nog een paar kleine aankoopjes gedaan, in de tussen tijd.
zo is er een koso 30mm carb gekomen (om tetesten)
en heb een zwarte carterkap aangeschaft.
en heb vandaag een js80 met verwisselbare tail, binnen gekregen.
ook is er nog een xsh roost onderweg,en dan heb ik al weer aardig wat dingetjes om tetesten.
ik wil eind maart beginnen met banken, dus zal in deze dagen even een afspraak maken bij vasco.
en dan kijken of we er een 23+ uit kunnen halen.
let aub niet op mijn typ fouten, want ben geen held er in!!
ik zal me even voorstellen:
ik ben michael gruys, 21 jaar oud,en woon in het mooie bodegraven
mijn scooter verleden is niet heel bijzonder
heb een beta ark gehad
een aerox, en een zip2000 4t.
de zip 2000 heb ik nog steeds, en is inmiddels helemaal om gebouwt, tot een zip sp 2000 4t snor.
na een paar keer andries door de straat hebben zien rijden.
leek het mij ook leuk om tegaan sprinten.
dus ben ik in 2008 met een beta ark begonnen.
ik denk dat vele mensen hem wel kennen.
in 2009 wouw ik wat lichters, en ik kon via via het oude frame van andries overnemen, na dat gedaan, en kon van een vriend, nog een leuk blokje kopen, en vele andere dingen.
en toen kwam die er zo bij testaan.
en toen nog een kleurtje gegeven.(dat had ik nog liggen)
dat was een beetje me verleden.
mijn doelen voor 2011 zijn:
veel lol.
onder de 7sec komen.
lichter.
ik was al een tijdje bezig om onderdelen bijmekaar tesparen, voor een nieuw blok, en een goede tuner tezoeken.
tot dat ritchie ineens ging stoppen, en mij zijn blok aanbodt.
daar heb ik niet lang over nahoeven denken, en toch gekocht.
(ritchie bedankt daar voor)
ik heb inmiddels het blok al een beetje opgebouwt.
en er zijn nieuwe poulie,s ingekomen.
de setup waar ik 2011 mee ga rijden is:
speed7t epc getuned
carter,s epc getuned
team99 as
malossi vl13 fmt tuned
malossi draaibare spruitstuk
28mm keihin+e13 filter
hpi roto
polini 9 roller
malossi poulie,s
js pijp
ik en terry zijn vandaag bezig geweest met het frame.
het woogt nog steeds tezwaar, maar we willen het frame wel veilig houden.
het zat nog op 9 kilo met subframe, en na wat slijpen, nog een halve kilo er afkunnen krijgen.
we hopen er nog een halve kilo aftekrijgen.
zo was het frame er voor:
terry kwam even helpen met het frame lichter maken.
en er na:
op het frame komt nog een kleurtje, maar we zijn er nog niet uit welke kleur.
ik heb vorige maand contact gehad met jordi.
omdat ik een lichtere scooter wil, en scooter 70A ga rijden
vroeg ik of hij een alu vorkje wouw maken.
dat wouw die wel graag voor me doen, en heb er gelijk een goede alu achterstaaf, en subframe bussen, bij laten maken.
(jordi bedankt)
hierbij laat ik het zo voor vandaag, deze week komen er nog meer update,s.
12-01011
vandaag stond de postbode weer voor de deur.
ik heb 2 bandjes gekocht, een pmt, en een tt91.
ik wil even kijken welke band het lekkerste rijdt.
en ik heb besloten, om niet met me eigen zip frame tegaan banken.
ivm, de alu voorvork, daar voor ga ik dit frame gebruiken, hij is denk wel bekent op dit forum
het frame zal nog wel goed inmekaar gezet worden, maar dat heeft geen haast.
update: 26-01-2011
ik ben gistereen even bezig geweest met de zip.
het frame is gespoten, en had hem nog iets lichter gemaakt.
het frame weegt nu 7 kilo.
voor het spuiten
er na!
ik ben zelf tevreden over de kleur en spuitwerk(bedankt terry)
heb de voorvorkpoten ook gepolijst, en de vork er in gezet.
van de week komt er weer een update, de achterstaaf wordt nog gepolijst.
en dan zal het blok er wel onder hangen.
update:01-02-11.
ik ben dit weekend weer even bezig geweest aan de zip.
het blok hangt er inmiddels onder.
en ik heb nog 300 gram gewonnen, op het subframe, de loodzware plaat is er vanaf.
carbon spadbord heb ik ook gelijk maar gemonteerd.
verder is er een nieuwe vertandingsdeksel + asje ingekomen, want als ik me wiel draaide, maakte het een raar geluid, en dat is nu verholpen.( waarschijnlijk was het asje krom, waar de poulie,s op komen.)
verder heb ik nog plannen om me carterkap naar de frezer tebrengen, en ik zoek nog een afgedraaide zip98 achtervelg.
weet iemand meschien een goed adres, om de carterkap telaten frezen??(omgeving bodegraven)
heb me ook inmiddels ingeschreven, ik sta dit jaar met nummer 9 aan de start.
maar is weer een update.
de zip die staat al bijna inmekaar, en hij is al gestart.
ik ben nu bezig met me kappen, met schuren om ze telaten spuiten, maar dat heeft geen haast.
want ik eerst me blok goed hebben lopen, voor dat ik verder met het uiterlijk ga.
ik heb nog een paar kleine aankoopjes gedaan, in de tussen tijd.
zo is er een koso 30mm carb gekomen (om tetesten)
en heb een zwarte carterkap aangeschaft.
en heb vandaag een js80 met verwisselbare tail, binnen gekregen.
ook is er nog een xsh roost onderweg,en dan heb ik al weer aardig wat dingetjes om tetesten.
ik wil eind maart beginnen met banken, dus zal in deze dagen even een afspraak maken bij vasco.
en dan kijken of we er een 23+ uit kunnen halen.
Last edited: