This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Enorm raar afstel probleem

renzobreda

New Member
Dag beste lezer,

Ik heb recent een Zip 70cc aangeschaft en deze helemaal gereviseerd en alles in de overbrenging tot inlaat vervangen. Dit is mijn huidige setup:

- Polini CP 19mm Carburateur
- Polini Powerfilter Schuin 46MM
- Malossi Sport 70cc
- Malossi Delta Clutch met Groene trekker paarse Drukveer
- Malossi Koppelingshuis
- Malossi Variateur
- Malossi 6,4 & 7,2 Rolletjes
- Sito Plus
- Nieuw Origineel Spruitstuk
- Nieuw Membraan
- Nieuwe Originele CDI

Ik ben van sproeier 70 t/m 110 gegaan en bij geen een rijd hij goed, bij sproeier 100 kan ik enigszins vol gas geven zonder dat hij valse lucht hapt / een raar bhwwwww geluid maakt, maar is de bougie zwart en nat, bij 70/80 gebeurt er precies hetzelfde. bij half gas is de snelheid hetzelfde als bij vol gas, ik ben alles afgegaan. lucht afstelling, carburateur afstelling, gasnaald afstellen met als laatste hoop de vlotter afstellen maar heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen. mocht ik het niet duidelijk uitgelegd hebben zeg het dan zodat ik het beter kan proberen uit te leggen. Ik heb hem zelfs naar een professionele monteur gebracht die er ook geen raad mee weet, hij rijd af en toe ook alleen op choke waardoor je zou denken dat hij meer benzine nodig heeft. Want bij sproeier 80 als ik dan vol gas deed ging hij bhwww en ging hij niet meer vooruit, maar met de choke weer wel overigens verzuipt/krijgt hij teveel lucht bij vrijwel elke sproeier waardoor hij bijna wegvalt en dan pas als ik rij bij bepaalde sproeiers niet meer . Ik snap er zelf niks meer van.
 
Ik ben geen tuner en heb hier ook geen verstand van maar wat doet de scooter met het originele luchtfilter?
Want een Malle Ossie Sport is niet bepaald een performance cilindertje die een powerfilter nodig heeft.
Dit is een redelijk laag-toerige, gietijzeren cilinder voor sporttief dagelijks gebruik.
 
Powerfilter eraf halen en met het originele luchtfilter gaan werken
Zijn moeizaam tot niet af te stellen
De sport 70cc is idd een laagtoerige cilinder en liep bij mij het beste (12 mm carb) met een 94 sproeier (85+op de teller)
Dit gaat wel om een Grand Dink
 
Het lijkt mij niet nodig om met een relatief laagtoerige cilinder een 19mm carburateur er op te zetten, want hoe groter je gaat hoe moeilijker het af te stellen is, een vriend van me rijd op een sfera met een dr70 en die loopt het hardst met zijn 17.5mm dellorto (std carb) en ook makkelijker af te stellen,
Zelf rijd ik een kymco vitality 88cc malossi met 24mm carburateur, en met een powerfilter er op kreeg ik hem bijna niet afgesteld, met het originele 50cc filter (aangepast voor meer lucht) krijg ik hem wel goed afgesteld, kortom met een origineel carburateurtje en filtertje krijg je hem het makkelijkste afgesteld
Post automatically merged:

Waar ik ook aan zit de denken is dat je misschien last heb van valse lucht waardoor hij niet af te stellen is, je membraam kan misschien niet lekker meer zijn, je keerringen lek of een lekke pakking of spruitstuk
Post automatically merged:

Een paarse drukveer lijkt mij te strak, ik denk dat een witte of gele drukveer beter werkt, (pas je rollen daar ook op aan)
 
Als je alles hebt vervangen is afstellen sowieso altijd ff een pittig klusje. Met een setup als deze hoef je je echt niet druk te maken over stationair sproeiers of de stand van je gasnaald. Gewoon laten staan hoe ze van de fabriek komen.

Standaard filter erop en je zou al positief verschil moeten merken. Anders kom je maar langs in Roosendaal dan kijk ik ff met je mee
 
Bedankt voor alle reacties! Ik zal er even naar kijken, de reden dat ik van de 17,5 naar 19 ben overgestapt is omdat ik hetzelfde probleem had. Niet afgesteld krijgen, zelf dacht ik ook al aan teveel lucht, alleen heeft mijn carburateur een 46mm aansluiting en daar past geen enkele std luchtfilter op en mijn oude dellorto 17,5 ook niet.