Scooter stotterd enorm bij het optrekken

Narek

Member
Beste Scooterforum leden,
Ik heb een Piaggio zip Iget 2021 E5.
Ik heb het probleem dat de scooter enorm stotterd bij het optrekken en het vaak 4sec. Of soms blijft die ongeveer 10sec stotteren tot die van zijn plek komt. Ik heb de olie vervangen rolletjes vervangen v snaar vervangen bougie vervangen maar hij blijft maar enorm hard stotteren. Kan er iemand mij verder helpen want ik weet echt niet wat te doen. Kan het misschien liggen aan de bobine? Starten enz doet die gewoon zoals het hoort hij blijft ook gewoon stationair lopen en valt niet uit. Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Beste Scooterforum leden,
Ik heb een Piaggio zip Iget 2021 E5.
Ik heb het probleem dat de scooter enorm stotterd bij het optrekken en het vaak 4sec. Of soms blijft die ongeveer 10sec stotteren tot die van zijn plek komt. Ik heb de olie vervangen rolletjes vervangen v snaar vervangen bougie vervangen maar hij blijft maar enorm hard stotteren. Kan er iemand mij verder helpen want ik weet echt niet wat te doen. Kan het misschien liggen aan de bobine? Starten enz doet die gewoon zoals het hoort hij blijft ook gewoon stationair lopen en valt niet uit. Mvg
Maak je carburateur is schoon. Ga is kijken of je wat met je overbrenging moet doen. Moet je veel gas geven om weg te komen?( te zware trekveertjes) etc of te zwaren rollen. Ga is way proberen of te licht. Gewoon even zwaar beginnen en naar beneden werken!
 
Maak je carburateur is schoon. Ga is kijken of je wat met je overbrenging moet doen. Moet je veel gas geven om weg te komen?( te zware trekveertjes) etc of te zwaren rollen. Ga is way proberen of te licht. Gewoon even zwaar beginnen en naar beneden werken!
Euro 5 heeft geen carburateur
Post automatically merged:

Beste Scooterforum leden,
Ik heb een Piaggio zip Iget 2021 E5.
Ik heb het probleem dat de scooter enorm stotterd bij het optrekken en het vaak 4sec. Of soms blijft die ongeveer 10sec stotteren tot die van zijn plek komt. Ik heb de olie vervangen rolletjes vervangen v snaar vervangen bougie vervangen maar hij blijft maar enorm hard stotteren. Kan er iemand mij verder helpen want ik weet echt niet wat te doen. Kan het misschien liggen aan de bobine? Starten enz doet die gewoon zoals het hoort hij blijft ook gewoon stationair lopen en valt niet uit. Mvg
Heb je een andere ECU dan origineel? Dan is het 100% de ECU. de power commanders zorgen ook vaak voor dit probleem. Is hij gewoon standaard is het waarschijnlijk de bobine, die gaat heel vaak stuk bij E5
 
Euro 5 heeft geen carburateur
Post automatically merged:


Heb je een andere ECU dan origineel? Dan is het 100% de ECU. de power commanders zorgen ook vaak voor dit probleem. Is hij gewoon standaard is het waarschijnlijk de bobine, die gaat heel vaak stuk bij E5
Excuses is injectie. Foutje!
 
een dip of inhouden is niet stotteren (overslaan) en los je niet op met je overbrenging, hoogstens maskeer je hem of "werk je er langs".
hoe weet je dat je mengsel (altijd) juist is? lijkt me raar als ie overslaat. dan nog zijn er méér factoren die overslaan kunnen veroorzaken (ontstekingstijdstip, elektrodenafstand/type van bougie..)
 
- Doet denken aan ECU probleem, in ieder geval niet aan een overbrengings probleem. De ECU is zelden kaduuk, maar de sensoren zoals de MAP, TPS eerder. Of de bedrading tussen de sensoren en de ECU. Dus stotteren kan een fout zijn van de TPS, die bij weinig gas een sterk wisselend signaal naar de ECU stuurt, of een MAP die van slag is.
- wanneer ie door stotteren heen is, trekt ie dan verder gewoon op met een normale topsnelheid?
- maakt warm en koud wat uit?
- heeft iemand al veel gesleuteld aan de motor of elektrische circuits? de draden uit de 02 sensor in de uitlaat zijn ook wat kwetsbaar
- brand er geen mil lampje. (Oranje)
- Is het opeens gekomen dat ie stottert, of is het geleidelijk meer geworden.
- Een keer gelezen op het forum: een euro5 die door te wassen teveel vocht ergens had...
- Tenzij je uren achter de boeken/internet wil gaan zitten, zou ik zeggen dat je al gedaan hebt wat de geïnteresseerde leek kan doen. En is helaas een bezoek aan de dealer nodig.
 
Ik achtte de stotteringen als dip. Toch kan ik wel zeker zeggen met mijn Keeway 70cc. Die maar blijf stotteren met de juiste mengsel verhouding. Heb ik kunnen afstellen door mijn overbrenging!
Waarschijnlijk vind jij "stotteren als je Vsnaar doorslipt oid" , dus jou redenering met overbrenging aanpassen om stotteren op te lossen is totaal Fout .
Ik vind dat je eens in de materie moet gaan verdiepen , , zeker zoals je praat in een ander Topic betreft beschikbare Tuners etc .
BTW... Wat zou je willen laten Tunen ??? Je Keeway ?? :tearsofjoy:
 
Hey Brute-Force, ik heb laatst mijn Zip verder laten tunen. Ik tikte de 120 km aan. Met 50 cc!!!!
Broodje aap verhaal denk je dan. Maar het is echt waar.
Het gaat allemaal over ademen. Je hebt twee extra kleppen nodig, en ik liet er 4 spoelpoorten bij zetten.
Ik rij niet, het is een lange wheely.........................
 
Waarschijnlijk vind jij "stotteren als je Vsnaar doorslipt oid" , dus jou redenering met overbrenging aanpassen om stotteren op te lossen is totaal Fout .
Ik vind dat je eens in de materie moet gaan verdiepen , , zeker zoals je praat in een ander Topic betreft beschikbare Tuners etc .
BTW... Wat zou je willen laten Tunen ??? Je Keeway ?? :tearsofjoy:
nee een rox! Mk pro race( is nu zeker), hpi, c16, Malossi overrange en primaire en secundaire vertanding, 6 Carbon kleps membraan, c4 lagers en een power one kruk. Tis niet 7t,c30 etc. Maarja helaas wil ik ook maar wat proberen.
Waarschijnlijk vind jij "stotteren als je Vsnaar doorslipt oid" , dus jou redenering met overbrenging aanpassen om stotteren op te lossen is totaal Fout .
Ik vind dat je eens in de materie moet gaan verdiepen , , zeker zoals je praat in een ander Topic betreft beschikbare Tuners etc .
BTW... Wat zou je willen laten Tunen ??? Je Keeway ?? :tearsofjoy:
excuses dan, ik probeerde te helpen maar helaas heb ik het verkeerd. Ik denk dat jij als oudere pik op dit forum nog wel blij mag zijn dat ik probeer te helpen aangezien tegenwoordig iedereen alleen maar vraagt maar nooit reageert of een ander helpt.
Andere rox word r-setup vlinderpoort, en stage 6 r1400, verder nog een ark en neos staan maar die ga ik niet bewerken!
 
Hey Brute-Force, ik heb laatst mijn Zip verder laten tunen. Ik tikte de 120 km aan. Met 50 cc!!!!
Broodje aap verhaal denk je dan. Maar het is echt waar.
Het gaat allemaal over ademen. Je hebt twee extra kleppen nodig, en ik liet er 4 spoelpoorten bij zetten.
Ik rij niet, het is een lange wheely.........................
dat is voordelig! zo slijt je voorband niet!
 
Hey Brute-Force, ik heb laatst mijn Zip verder laten tunen. Ik tikte de 120 km aan. Met 50 cc!!!!
Broodje aap verhaal denk je dan. Maar het is echt waar.
Het gaat allemaal over ademen. Je hebt twee extra kleppen nodig, en ik liet er 4 spoelpoorten bij zetten.
Ik rij niet, het is een lange wheely.........................
Mijn standaard zip ging 196 toen ik de varioring verwijderde
 
Back
Top