Scooter gaat niet harder dan 20 en stotterd met regen

Mikew

New Member
Goedemorgen,

Ik heb een Vespa LX 50 uit 2011 en 18xxx op de teller.

Het is een snor uitvoering en een 2 takt. Scooter staat altijd buiten omdat we geen schuur hebben (wel onder een regenhoes)

Wat me opvalt is dat als het hard heeft geregend hij de rit naar het werk circa 10 km heen en 10 km terug niet harder wilt dan 20 (zelfs in de middag als de scooter wel binnen staat op het werk)

De scooter stottert dan en houd in. De volgende dag zoals vandaag dat het 'normaal' weer is dan rijd de scooter netjes 26/27 km.

Moet ik gewoon accepteren dat ik door elektrische fietsen word ingehaald op sombere dagen of kan dit een oorzaak hebben?

Groetjes,

MW
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt een elektrisch probleem. Poreuze bougiekap of matige bobine.

Hi MrHeinz. Bedankt voor je reactie.

De bobine zit achter de bougie lijkt me? Ik ben een leek met scooters maar in theorie moet ik daar makkelijk bij kunnen?

Ik zal van de week wel even een bougie dop bestellen om de bougie ook even te bekijken. Heb de scooter 3-4 maanden maar nog nooit wat mee gehad dus ook niet gekeken naar iets.
 
Bougiekabel leidt naar de bobine/cdi (die zijn gecombineerd bij piaggio vgm).

Je kan het ook makkelijk testen door wat water over bougiedop, kabel en bobine te spuiten.
 
Of als je het probleem ervaar even de scooter starten in een donkere ruimte.
Wellicht zie je dan waar de overslag plaats vindt.

Een aparte bobine ga je inderdaad niet vinden.
Deze zit bij jouw brommer in de cdi ingebouwd.
Dus als er al overslag plaatsvindt, is dit bij de bougiekabel of bij de bougiekap/dop.

Ik zal van de week wel even een bougie dop bestellen
Heb je geen scooterzaak bij je in de buurt want de portokosten zijn even veel als de waarde van de bougiedop.
Verder zou ik er een stukje bougiekabel bijnemen, kost niet veel
1667912848904.pngDit type niet kopen'hier heb ik slechte ervaringen mee.
.
1667912901515.pngDeze is beter omdat deze beter bestand is tegen vocht.
 
Of als je het probleem ervaar even de scooter starten in een donkere ruimte.
Wellicht zie je dan waar de overslag plaats vindt.

Een aparte bobine ga je inderdaad niet vinden.
Deze zit bij jouw brommer in de cdi ingebouwd.
Dus als er al overslag plaatsvindt, is dit bij de bougiekabel of bij de bougiekap/dop.


Heb je geen scooterzaak bij je in de buurt want de portokosten zijn even veel als de waarde van de bougiedop.
Verder zou ik er een stukje bougiekabel bijnemen, kost niet veel
View attachment 67468Dit type niet kopen'hier heb ik slechte ervaringen mee.
.
View attachment 67469Deze is beter omdat deze beter bestand is tegen vocht.

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Zwarte bougi dop kost inderdaad niet veel zie ik.

Ik zal even langs een scooter zaak rijden 15/20 min hier vandaan. Is het proberen waard.
 
Back
Top