eindelijk heb ik hem

marbossi

Well-Known Member
mijn langverwachte dr70 zit erop i.s.m.
17,5DO
adige racemembraan
yasuni Z:|
multivar
hebo clutch
polini v-snaar
malossi gele drukveer
leovince 5,7 gram
hebo trekveertjes blauw (op z'n slapst)

ik nu dezelfde afstelling als met std50 en 12mm. Maar moeten die rollen nu lichter of zwaarder? en heb ik een andere drukveer nodig? want ik maak nu zwaar overtoeren bij de 88km/u. En uiteraard nog een sproeier vraagje: de bovenste electrode ziet er bruin uit maar niet in z'n geheel en dat bovenste "ringetje" is zwart en vaak nat, dan heb ik dus wel een kleinere sproeier nodig toch? nu 96 btw.

samengevat welke sproeier?
gram rolletjes, drukveer%, en trekveertjes strakker zetten?
 
Advertisement - register to remove this

natuurlijk heb je andere rolletjes nodig, misschien ook andere drukveer. Dat is gewoon UITPROBEREN.

Maargoed, als je overtoeren hebt zou ik toch ietsje zwaardere rollen nemen. En een andere drukveer maybe? Mag wel ietsje sterker.
 
ok de meningen zijn nogal verdeeld. ik ga wel iets zwaardere rollen proberen. ik dacht dat als je een 70cc ipv een std50 op dezelfde uitlaat zette dat je dan wel iets aan de rollen moest doen. misschien altijd zwaarder of juist niet. magoed toch bedankt.
 
Het lijkt me logisch dat je lichtere rollen nodig hebt aangezien je nu meer toeren draait.
Dat overtoeren draaien bij de 88 vind ik vreemd klinken want dan zou ie zowieso wel overtoeren draaien. voor die dip een sterkere drukveer proberen mal. rood om te beginnen ?
 
Originally posted by Repsac
Het lijkt me logisch dat je lichtere rollen nodig hebt aangezien je nu meer toeren draait.
Dat overtoeren draaien bij de 88 vind ik vreemd klinken want dan zou ie zowieso wel overtoeren draaien. voor die dip een sterkere drukveer proberen mal. rood om te beginnen ?
bij 88km/u bedoel ik wel 88 digi.
ik dacht zelf zo: 70 is meer compressie in uitlaat per toer dus is de druk is de uitlaat sneller genoeg dus zullen er lichtere rollen in moeten.
 
Originally posted by marbossi with

bij 88km/u bedoel ik wel 88 digi.
ik dacht zelf zo: 70 is meer compressie in uitlaat per toer dus is de druk is de uitlaat sneller genoeg dus zullen er lichtere rollen in moeten.

zolang je niet meer toeren draait hoef je ook niet (echt) lichtere rollen
 
Back
Top