This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Eindelijk een bruut forum waar ik weereens wat over tuning kan leren

Originally posted by Honda NSR-II
Liever een bosch platinum (kan meer dan 1500graden hebben) maar dat zal geen goedkoop dingetje zijn

Volgens mij was die Bosch Platinum niet zo'n geweldige bougie, maar echt duur istie ook niet hoor...

Koop gewoon Denso (als ie goed afgesteld is, anders is hij zo dood), anders NGK egv10 ofzo, in ieder geval een stuk kouder dan waar je nu mee rijdt...

Greetz.
 
Re: welkom!


Greetz.
 

Kijk wel een beetje uit met die turbodruk... De zweeflagers van zo'n turbo worden op druk gehouden door oliedruk, dus als jij bij een hoog toerental je motor uitzet> carterdruk pleite, smering pleite, draai je die turbo zo in de soep... Bij ons in de wijk had een gast ook zo'n GT Turbo, grootste kostenposten waren turborevisies...

Greetz.
 
geen idee, hoe ik een krukas verstevig....

nee dat kan ik zelluf niet maar dat kunnen ze bij schaafsma doen. Nouja, verstevigen, iig beter dan de originele Krukas, bedenk dat ik het wel over een Zundapp heb, niet over een scooter. Die krukas had gewoon een stevige drijfstang (verchroomd, weet niet wat voor nut dat had, mahja das dus een verstevigde)
en een Verchroomde Bigend kooi.

Die ontsteking was beter, omdat je dan bijv. het gewicht van het vliegwiel niet hoefde mee te sleuren op de krukas. Zeer licht, zo'n klein (diameter 5 cm ofzo) plaatje alu met 1 gleufje. ik zal er weleens pics van maken als de ontsteking op het blok is gemonteerd, moek eerst wel weer ff een digicam regelen.

Ik ga zowiezo op de brommersprint kijken.... maar weet nog niet precies de datum. ach zal wel iets rond eind september zijn..... in Jubbega...

Greetz
 

Lijkt me logisch dat je een auto met turbo niet gelijk uitzet na een wilde rit...
 
Originally posted by Hebo_NRG


Lijkt me logisch dat je een auto met turbo niet gelijk uitzet na een wilde rit...

mwoah, misschien als ze je tot stoppen hebben gedwongen :W