Eerst roderen of meteen vario eruit?

McNielsss

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw heer en heb al meteen een vraag.

In februari staat mij booster voor de deur en ik vroeg me af of ik de varioring er meteen mag uithalen of dat het beter zou zijn als ik hem eerst zou roderen?

Ik heb me al laten vertellen dat ik beter eerst zou roderen maar ik zou graag jullie mening ook willen

Alvast bedankt.

Niels.
 
Advertisement - register to remove this

Beter is om eerst gewoon te worden aan de nieuwe scooter.
Of eerste te leren rijden in geval van weinig/geen ervaring.

Verder de variobegrenzing eruit halen kan natuurlijk geen kwaad voor
de nieuwe motor. Ik vind het juist beter om hem eruit te halen.
Zodat je met evenveel gas net iets sneller kan rijden.
 
Het is zelfs beter om hem er meteen uit te halen, zodat de varioring zegmaar niet in je vario gaat slijten, zo heb je later een dip minder.
En inrijden is in mijn ogen al oke als je een 100km gewoon rustig rijd met veel variaties in gas, niet al te veel volgas, maar als je boven de 100km zit en hij is mooi warm kan je gewoon volgas rijden :p Warmrijden is belangrijker dan inrijden imo.
 
Zo als er gezegt word, is het beter om de vario er uit tehalen. Maar toch zou ik hem laten zitten als je een beginnende bestuurder bent.
Gewoon rustig aan in begin, niet meer dan halfgas tot je een goei km hebt gereden en dan zou ik opbouwen met stoten gas van 4s. met stoten rijden is zoiezo minderbelastend dan constant
 
De varioring of varioplaat bedoelt iedereen hier. Die moet je gewoon eruit halen, merk je in trekkracht niets van, alleen je top gaat een stuk omhoog, lekker belangrijk. Ga je nog steeds maar 60/65 echte dus zo spannend is dat niet. De eerste paar dagen doe je toch wel voorzichtig omdat het nog eng is.....de meesten
 
De varioring of varioplaat bedoelt iedereen hier. Die moet je gewoon eruit halen, merk je in trekkracht niets van, alleen je top gaat een stuk omhoog, lekker belangrijk. Ga je nog steeds maar 60/65 echte dus zo spannend is dat niet. De eerste paar dagen doe je toch wel voorzichtig omdat het nog eng is.....de meesten

Of algemeen variobegrenzing (zoals eerder vermeld) de top gaat echt niet een stuk omhoog. Gaat hij op teller 60 ipv 52.
 
De varioring of varioplaat bedoelt iedereen hier. Die moet je gewoon eruit halen, merk je in trekkracht niets van, alleen je top gaat een stuk omhoog, lekker belangrijk. Ga je nog steeds maar 60/65 echte dus zo spannend is dat niet. De eerste paar dagen doe je toch wel voorzichtig omdat het nog eng is.....de meesten
Zou spannend is het niet, maar ik had laatste op een 125 dna gereden nou dat is toch ff want anders dan me verbeunde sr en ik maar denken dat ik al kon scooter rijden :p
 
Haal er meteen uit , want ookal is je scooter helemaal nieuw en standaart zal hij beetje overtoeren maken op topsnelheid. en zonder varioring zal hij geen overtoeren maken. dus haal hem eruit dan kan je nog zelf beslissen of je sneller als 50 rijd
 
ik zou hem er ook uithalen. wat je v snaar kan een soort van gluif slijten. op de plek waar die zeg maar niet verder kan. als die ring er nog in zit weet niet of dit al gebeurd is na 500 km inrijden. maar als je hem er dan later nog uit zal halen dan krijg je een soort van dip rond de 45.
 
Back
Top