Yamaha Aerox wil niet meer lopen als eerst

Caspertje_

Well-Known Member
Jow :p

Ik zal maar gelijk beginnen, Afgelopen maandag.. heb ik dus een Aerox gekocht.. :winner: , hij is daar rijdend weggegaan! toen ik thuiskwam heb ik even een rond gereden door de wijk, ik merkte al wel dat er een andere sproeier in moest! maar toen kwam een maatje van mij met z'n 21MM aangezet die ik mocht hebben ( Eerst reed ik met een Dell'ortho 19MM ). Toen we dat ding erop gekregen hebben , hebben we eerst de vlotter volgekickt.. hij wilde steeds maar eventjes lopen en viel daarna uit, toen heb ik gisteren die 19MM er terug onder gelegd met sproeier 90 maar daar wilde die ook niet mee lopen.. werd al dat gekick weer beu, dus die 21MM er terug onder gehangen maar ook daar wil die weer niet mee starten 8P !

Nou was mijn vraag of een van jullie hier iets mee kan? ;(

Btw het gaat hier om :

Hebo Manston NG1 70CC P10
Dell'Ortho 21MM

Als jullie nog wat moeten weten hoor ik 't wel

Thanks alvast :winner:
 
Advertisement - register to remove this

tja , kan vanalles zijn , als ik zo'n scooter zou kopen zou ik als eerste de boel loshalen en meteen GOED klaarmaken..

dwz , cilinder eraf , membraan eruit , variozooi los en bekijken en meten , en schoonmaken..

je hebt nu eigenlijk gewoon een ding waarvan je absoluut de staat niet weet, dus voor hetzelfde geld zijn de membraanplaten verrot ,de keerringen le , de zuiger versleten , pakkingen lek etc..

dit lijkt overdreven maar 9 van de 10 scooters zitten niet goed in elkaar ,of hebben een klein mankementje , en ga je nu proberen er omheen te sleutelen heb je kans dat het stuk loopt , nu of later , en waarom zou je dat risico willen lopen? beter meteen goed klaarmaken!
 
Membraam heb ik er gisteren zelf een nieuwe ingezet want die van Hebo was gaar, er zit nu een in van Polini, ook een nieuwe spruitstuk. Ik zal hem helemaal uit elkaar trekken, Laat nog van me horen!
 
Jow people :p

Ghehe dat ding loopt weer!
Hoe? met een hoop vloeken kwam ik er wel, nee gekheid..!
Héél mn cilinder eraf gehaalt, en die zat dus vol met kalk ( Scooter had 3/4 jaar stilgestaan ). Heb mn cilinderkop en cilinder met de compressor goed schoongeblazen, ook me watertankje maar gedaan want die zat ook vol met van die kalk :S .
Toen bleek ook gelijk dat er een lange schacht bougie in moest en die zat er niet in ( kan wel met een korte schacht maar je weet zelf wel... ), Óók had die koukwous waarvan ik die scooter kocht geen massakabel bevestigd, Yay.. die er ook maar opgebeunt, eenmaal alles in elkaar.. paar keertjes kicken zodat me carb vol zat, en dat ding liep weer als 'n trein.. Dus mensen ik raad aan, als jullie ook dit probleem hebben; HAAL ALLES UIT ELKAAR EN MAAK HET GOED SCHOON! zoals Melf ookal had vermeld! Maar nu heb ik het probleem dat ik geen gaskabel heb haha, die ergens vandaan halen.. want op zondag zijn die scooterwinkels gesloten..

Bedankt, en Beunse!
 
het is niet zozeer dat iedereen zomaar zijn scooter uit elkaar moet gaan trekken! Maar in dit geval leek het mij wel verstandig aangezien je gewoon de algehele staat van het blok niet van buiten kunt bekijken , EN je kunt beter vanuit het hart van de motor sleutelen , zodat je zeker weet dat dit goed is , en hoef je alleen nog maar de kleine dingetjes in orde te maken , waar je dus goed bij kunt. zo kom je niet voor verrassingen te staan en daarnaast heb je ook veel minder kans dat je onnodig vitale delen zoals de cilinder kapot maakt.

velen willen om het probleem heen sleutelen, om op hun manier tijd en geld te besparen ,in de praktijk is het echter vaak zo dat ze dan domme dingen gaan vervangen , zoals de complete carburateur etc. en dan uiteindelijk duurder uit zijn dan dat ze gewoon even het blok geheel zouden nakijken (en dus dingen kunnen uitsluiten) , en tijd besparend is het meestal ook niet als je er constant omheen sleuteld. tevens belast je onnodig dingen zoals de kcikstarter , maar ook boutjes te vaak (en onnodig) losdraaien waardoor het draad niet frisser word etc.

De massakabel is normaal gesproken bevestigd aan de startmotor , deze zit er meestal wel gewoon op.

wat betreft de gaskabel , heb gewoon even een dagje geduld!
 
Back
Top