Eeen heuze Bwoap

Facilly

[NHO] M-tuning
Hey,

ik zit nog altijd met mijn zelfde probleem als een paar maanden geleden:rolleyes:

De setup

Gila70 Home Tuned
Yasuni C30
D'O Black 21 + klein kelkje
MHR 2000
MHR Delta
KBC Wig
Rito 10pen
SKF C3
Malossi Recht
Std filter in buddy via stofzuigerslang

Nu start hij vrij moeilijk. Als hij dan eenmaal aangaat dan rijdt ie best lekker, maar is het na 100 meter bwoah bwoah bwuhh.. uit :rolleyes: Dit is met sproeier 82, 90 en 95 het geval. Met 82 start ie vrij makkelijk, met 90 moeilijk en met 95 start ie echt amper :eek:

Het lijkt me dus dat hij niet verzuipt met een std filter @ sproeier 82.

In september reed ik met ongeveer dezelfde setup (alleen geen wig en getunede gila). En daar reed ik met sproeier 88 die erg leuk reed. Na een keer met twin air gereden @ sproeier 88 (ik weet het, het was te klein) was ik onderweg me filter kwijt geraakt. Sindsdien dat is gebeurt doet ie zo vreemd.

Ik heb de cilinder toen los gehad en zelfs getuned. Was niks mis mee. Alles is dus gecheckt eigenlijk.. maar waarom zou die nog kunne uitvallen na 100 meter?

Ik rijd met een karttankje en hij geeft genoeg benzine. Dus hier ligt het ook niet aan.

Kan dit mijn vlotternaald zijn of iets?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb hetzelfde probleem. Filter van auto in helmbak gestoken en zadel open.
Sproeier groter en kleiner was geen oplossing.
Ook een heuze bwoap. Mij blijft het een raadsel.
Ik dacht aan de vorm van een stofzuigerslang (ribbels) die storend is voor het aanzuigen van lucht?
 
zou persoonlijk gewoon even een kartfilter kopen , wel zo handig..

het kan vanalles zijn , mja , ik snap dan persoonlijk niet dat je zo'n setup hebt en dan niet weet hoe je dit moet oplossen...

mja, we zullen eens kijken, is het membraan in orde?

en is een c-30 niet een beetje veel van het goeie op deze setup?

het kan ook gewoon zijn dat je carburateurafstelling alleen niet goed is , mischien dat je een andere gasnaald en/of startsproeier moet gebruiken
 
Kartfilter past niet ik me buddy meer, door me karttank.

Alles is gecheckt en in orde. Hiermee bedoel ik dus: het vonkt, keerringen zitten goed, membraan is goed, overal nieuwe pakkingen etc.

Zonder filter is hetzelfde verhaal als met filter. Heb met sproeier 82/90/95 getest en sproeier 95 is duidelijk te groot, aangezien hij daar gewoon amper mee start.

Maar het rijdt en doet alles naar behoren. Alleen stopt het hele gebeuren na 100 meter rijden :S
 
tja , dan zou het of wat met de ontsteking moeten zijn of toch iets met de carburateur , maar het enigste wat er dan zou kunnen zijn is dat ie geen benzine vanaf de tank krijgt.
 
Naja dat dacht ik eerst dus ook.

Ik moet namelijk eerst in me ontluchtingsnippel (ik heb er 2, één extra grote aangebracht) blazen, zodat er benzine in de benzineslang komt en hij benzine omhoog laat stromen.

Toen de scooter uitviel heb ik gelijk die benzine slang gecheckt. Hij zat vol met benzine. DIt betekent dus dat hij benzine kreeg...


Kan het een vet geslagen bougie zijn? Dat ie na 100 meter telkens vetslaat ofzo? Na droogmaken van de bougie start ie telkens wel

Ik meng 1:35
 
Kan niet :D

kijk de kappen maar ;)

7_016.jpg





Ik bedenkt me nu opeens wel iets. Nadat ik met sproeier 82 reed ging ik de sproeier vervangen. Uit de vlotter kwam bijne geen benzine. Hij reed de vlotter dus leeg.. :rolleyes:

Morgen dus proberen:

-nieuwe bougie
-zonder tankdop rijden
-naald op andere standen zetten

mja laat morgen wel weer ff weten of het heeft geholpen ;)
 
nee helaas..

ik heb me frame niet afgezaagt, dus als ik me kap eraf haal breekt ie aan alle kanten.

Ik heb net getest:

-andere bougie, zelfde verhaal
-tankdop eraf, ik gaf nu meer gas en kwam nog minder ver dan eerst

Edit// dus het lijkt ofdat hij de vlotter leegrijdt, maar hij krijgt wel gewoon benzine :S
 
Back
Top