Eeen heuze Bwoap

Facilly

[NHO] M-tuning
Hey,

ik zit nog altijd met mijn zelfde probleem als een paar maanden geleden:rolleyes:

De setup

Gila70 Home Tuned
Yasuni C30
D'O Black 21 + klein kelkje
MHR 2000
MHR Delta
KBC Wig
Rito 10pen
SKF C3
Malossi Recht
Std filter in buddy via stofzuigerslang

Nu start hij vrij moeilijk. Als hij dan eenmaal aangaat dan rijdt ie best lekker, maar is het na 100 meter bwoah bwoah bwuhh.. uit :rolleyes: Dit is met sproeier 82, 90 en 95 het geval. Met 82 start ie vrij makkelijk, met 90 moeilijk en met 95 start ie echt amper :eek:

Het lijkt me dus dat hij niet verzuipt met een std filter @ sproeier 82.

In september reed ik met ongeveer dezelfde setup (alleen geen wig en getunede gila). En daar reed ik met sproeier 88 die erg leuk reed. Na een keer met twin air gereden @ sproeier 88 (ik weet het, het was te klein) was ik onderweg me filter kwijt geraakt. Sindsdien dat is gebeurt doet ie zo vreemd.

Ik heb de cilinder toen los gehad en zelfs getuned. Was niks mis mee. Alles is dus gecheckt eigenlijk.. maar waarom zou die nog kunne uitvallen na 100 meter?

Ik rijd met een karttankje en hij geeft genoeg benzine. Dus hier ligt het ook niet aan.

Kan dit mijn vlotternaald zijn of iets?
 
Advertisement - register to remove this

Jullie hebben (zoals altijd) gelijk. Het ligt aan de tank.

Namelijk:

Ik rijd, dan stopt ie na 100 meter, dan haal ik de benzineslang van de carb los (eerst de benzine uit de slang IN de tank laten lopen) en dan komt er 1 druppel benzine uit de slang die op me carb zat:rolleyes:. Vervolgens check ik de vlotter, deze is ook leeg.

De benzineslang zit niet verstopt oid. Dus moet het de tank wel zijn:(
 
Dat is wel mooi idd, maar ik heb vandaag getest. Veel getest :p

Ik kwam er dus achter dat hij niet volledig benzine bleef stromen. Dus we hadden een spa fles gepakt en er een aansluiting op gefixt (met een gaatje voor ontluchting in de onderkant van de fles. Nu hebben we hem dus zo geplaatst dat de benzine rechtstreeks de carb in stroomde.

Nu stopte de scooter er na 150 meter mee :S

Zodra je gas los laat op een gegeven moment (na 100 meter voor een drempel) hoor je een soort van verzuipgeluid in lucht! Nu hebben we ons kapot gedraaid aan de luchtschroef en alle sproeiers etc. Hij rijdt gewoon super goed, maar hij krijgt dus goed benzine. De afstelling zit gewoon goed

maar waarom kapt ie er dan steeds mee na 150 meter?

De carb is helemaal schoon en de vlotter werkt gewoon. Verschillende gasnaaldstanden geprobeerd etc

Afstelling nu:

Rode Drukveer
4.0 rollen
82 Sproeier (rijdt hij het best mee)
Gasnaald op onderste stand.
 
Ik heb ongeveer het zelfde gehad, mijn luchtfilter was stuk en ik heb heel wa vuil in men carbrateur gekregen, doen viel die ook uit na 100m. Na deze proper gemaakt te hebben, ging alles weer lekker vlot :p
 
Back
Top