bwoap geluid na gasherneming bij volgas

blehaap

Well-Known Member
Als ik het gas los laat bij volgas en vervolgens weer volgas rijdt dan maakt ie een bwooaap geluid en komt dan ook niet meer op toeren. Als ik het gas wil loslaten op top dan moet ik dus wachten totdat ik de motor weer stationair hoor lopen want anders maakt ie dus dat bwoaap geluid.

In 1x naar de top rijden is geen probleem en de bougiekleur is ook goed. Dit probleem heb ik sinds ik een nieuwe getunede 50snel heb gemonteerd.

Bidalot S2
Getunede Polini Ghisa 50
Multivar
17,5 DO met 84 sproeier
4g Rollen
Gele Drukveer
Zwarte Omega trekveren
Malossi Luchtfilterelement in std luchtfilter
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Malossi Luchtfilterelement in std luchtfilter, heb al bijgezet. En naar volgas rijden is geen probleem, ik ga met volgas dus ook gewoon harder dan 3/4. Puur het gas loslaten en weer hernemen is het probleem. Zou dit aan de luchtschroef kunnen liggen?

En een bwoap geluid is dus te weinig benzine of teveel lucht. Wat is dan te veel benzine of te weinig lucht, uitvallen\stotteren ofzo?
 
niks geen begrenzers. het is dus een te veel lucht\te weinig benzine probleem. maar aan de sproeier ligt het niet denk ik omdat hij volgas wel goed rijdt. maar ik zal toch voor de zekerheid anders morgen even een maatje grotere (86) sproeier erbij halen.
 
blehaap said:
niks geen begrenzers. het is dus een te veel lucht\te weinig benzine probleem. maar aan de sproeier ligt het niet denk ik omdat hij volgas wel goed rijdt. maar ik zal toch voor de zekerheid anders morgen even een maatje grotere (86) sproeier erbij halen.
ik zei prop en niet begrenzer , een begrenzer loopt langzamer door...

de prop is er dus uit? want dan is 86 nog erg klein...
 
Ik zit met ongeveer het zelfde probleem, en ben er nog niet uit wat het is.

Het klinkt bij mij meer alsof mn snaar niet goed terug zakt, waardoor mn blok moeite heeft met op toeren komen. Terwijl je het toerental rustig hoort oplopen naar wat het hoort te zijn, accelereer je best snel.
Andere mogelijkheid is dat hij te rijk staat (aan jouw verhaal te horen in jouw geval te arm). Dat los je op met een andere vorm gasnaald, welke de benzine/luchtverhouding regelt tussen 1/4 en volgas.
 
tijdje half gas en dan vol gas weet ik niet maar ik denk dat dat geen probleem levert. andersom (vol gas -> half gas) sowieso niet, ik krijg dan alleen problemen als ik weer volgas wil gaan rijden (alleen bij snelle gasherneming. als die weer tijd heeft om stationair te gaan lopen bij bv half gas dan kan ik wel gewoon weer goed vol gas ridjen)
 
Last edited:
Ik heb met de gasnaald geknooid maar die bleek wel goed te staan (middelste stand). Het is waarschijnlijk toch wel de sproeier omdat ik nu een 88 erin heb met het std luchtfilterelement. Nu geeft ie nog dat bwooaap geluid bij gasherneming na volgas maar daar trek je binenen 1sec doorheen (ook iets bij het optrekken, maar gasnaald hoger zetten=4takten). Met dezelfde 88 sproeier en een malossi luchtfilterelement erin trek je er niet zo doorheen want dat duurt wel ongeveer 5sec waardoor de snelheid al flink gedaald is.

Hoe groot is ongeveer het verschil in sproeiermaat van een malossi filterelement tov een std luchtfilterelement? 2 Maten ofzo???

Kan het trouwens ook zo zijn dat de membraanplaatjes (12000km oud) niet goed sluiten? Hoe kun je dat zien aan de membraanplaatjes of kun je dat alleen merken (wat voor problemen heb je dan?)?
 
Last edited:
Je membraanplaatjes zou je na 12000km wel eens kunnen vervangen, maar zijn denk niet de oorzaak van dit probleem. Dit lijkt me puur je gasnaald.
Met je luchtschroef stel je hem onderin goed af, met je sprioeier op top.. maar daar tussen in doet je naald (vorm en stand) het werk
 
ok dat van de gasherneming was gelukt... dacht ik. ik heb nu een 94 sproeier erin zitten en nog steeds hetzelfde probleem. hij deed het wel even goed (waarom???) toen ik van 88->94 ben gegaan maar nu doet ie weer precies hetzelfde. kan dit niet aan de ontsteking ofzo liggen dat ie het aantal toeren of de top niet aan kan???

maar nog iets. ik kwam net een kapot klein rond rubbertje tegen in mijn carter. ik dacht: dat komt uit de koppeling. en dat klopte ook want dat rubbertje zit normaal gesproken onder een koppelingsegment (3 rubbertje dus in totaal). zal er wel voor zorgen dat de koppelingssegmenten niet te hard tegen het metaal knappen als de koppeling weer krimpt. maar moet daar perse een nieuwe in want ik kon die dingen bij 2 scooterdealers, 2 bouwmarkten en 1 onderdelenwinkel niet krijgen.
 
Last edited:
Back
Top