This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Edslet's 200cc 4t Gilera ICE

Links een ingeschuurd klepje, rechts de standaard klep:


Even een pic quote.

Of dit zijn 2 verschillende types van kleppen of de linker klep is van ontzettend zacht materiaal gemaakt.

Met het inslijpen van je kleppen doe je namelijk de klepzitting "op maat schuren" van de klep.

Als je klep zo hard slijt dan is het niet goed. En daarbij komt ook nog dat dit geen draaiende kleppen zijn , dus kan de klep nooit zo mooi rond slijten.


Loas hiervan vind ik het erg leuk om te zien dat er ook 4T tuning is tussen al het 2t geweld. Succes ermee :W
 
het zijn hele nieuwe kleppen, der zit nog een soort laagje overheen wat er binnen 2x heen en weer gaan af is.
Op de foto lijkt het ook wat te glimmen, maar het is gewoon een egaal dof randje op zowel de klep als de zitting.

En wat bedoel je met:

Als je klep zo hard slijt dan is het niet goed. En daarbij komt ook nog dat dit geen draaiende kleppen zijn , dus kan de klep nooit zo mooi rond slijten.

Die snap ik niet helemaal:!

In ieder geval bedankt voor de reactie:7
 
Last edited:


Ik denk met "Als je klep zo hard slijt dan is het niet goed" bedoelt hij dat je klep zo een rand heeft heeft gekregen door het roderen dat deze heel diep in de klepzitting zit , hierdoor verlies je compressie en word de klep onstabiel. Als je serieus denkt om ooit met een turbo te gaan rijden wil je dit soort vormen echt niet hebben en je klep.

Verder wel een vet project!!
 
@aprilia Sr

bullshit, niemand kan op een foto zien hoe de passing van een klep is.
klep op de foto is ter grootte van me duimnagel, en er zit geen rand of vormen in of op de klep dus ik weet niet hoe je aan datsoort rare dingen komt.

@Vasco

Bedankt+pippi+
 
Ik heb het zelf met de hand gedaan, maar het makkelijkste is met een zuignapje op een stokje, die speciaal vor kleppen inslijpen gemaakt is.

Heb je gewoon met je vingers het klepsteeltje gedraaid?
Zo'n zuignapje kost echt geen drol, beter ga je dat even halen .

Verder zou ik even je kopje meenemen naar een revisie bedrijfje en de dichting van kleppen op de klepzitting laten controleren m.b.v. een vacuumpompje!
Nu ben je maar wat natte vinger werk aan het doen wat betreft de dichting van de kleppen.

Ziet er wel allemaal heel erg leuk uit , ben benieuwd naar de vorderingen.
 
De zitting van de 2 kleppen is anders.

De linker heeft die rand erin en de rechter niet.

Hiermee doelde ik dus op 2 verschillende type kleppen.
Want als je een klep gaat inslijpen dan bewerk je de zachtere klepzetel
En als je tijdens het slijpen je klep zodanig bewerkt is hij van erg zacht materiaal en zal hij nooit lang overleven in de verbrandingskamer.

Maar als ik het goed begrijp zijn het dus idd 2 types , inlaat en uitlaat
Dat was mijn punt
 
Volgens mij wil de eigenaar hier zeggen dat er in de linker klep geen 'rand/groef' is maar dat dat gewoon een dof randje is door het 'inschuren' van de kleppen op de zittingen. (door de pasta die daarbij gebruikt wordt)
 
Volgens mij wil de eigenaar hier zeggen dat er in de linker klep geen 'rand/groef' is maar dat dat gewoon een dof randje is door het 'inschuren' van de kleppen op de zittingen. (door de pasta die daarbij gebruikt wordt)

ja precies.
 

Ik bedoel dat de ingeschuurde klep precies geen rechte klepzitting meer heeft maar dat er precies een verhoog in zit. Moeilijk uit te leggen... normaal als je een klep rodeert krijg je zo geen verhoog in je klep maar krijg je gewoon dezelfde vorm als de zitting van de niet ingeschuurde klep alleen dan die lichtgrijze strook waar je klep op afdicht. Ik weet ook dat je op foto de passing van de klep niet kan zien 8P dat bedoelde ik ook helemaal niet.
 
Vandaag bij VT het blok in elkaar geschroefd met behulp van mario

Pick-up van de ignitech heeft ook een plek gekregen, voorlopig rij ik eerst nog even met het standaard vliegwiel, mischien dat ik dat later nog verander.





klein adapterplaatje voor de pick up:


Ignitech kast:


Mikuni 36mm CV carburateur vam mario kunnen kopen samen met een goede filter:


Alleen zit deze normaal gesproken op een 600cc 4 cilinder, waarbij de carburateurs in een blok zitten, daardoor is de benzine-aansluiting een aluminium tuutje met 2 afdichtrubbers erop.
Dus daar ook nog een oplossing voor verzonnen.

Draad getapt in een loos gat:


Extra groef in het tuutje gedraaid:


En een vorkje geslepen:


En zo kan er nu dus een gewoon benzineslangetje op:


Van de week nog is bezig houden met een plaatje om aan het spruitstuk te lassen.