Edslet's 200cc 4t Gilera ICE

Neem aan dat da een crosser veer is ?
Let wel op dat zon veer altijd met een ling gemonteerd zit en daardoor veel beter inveert dan zonder ling.

Verder vind ik het alemaal netjes goed bezig kerel ;)
 
Veer is niet voor een prolink systeem
maar toch nog een beetje heel errug stug, dus mischien nog even zoeken naar een lichtere spiraal.
 
Mijn veer is ook ongeveer zo lang (inc ophoogblokje/adaptertje om het boven passend te maken) dus het zal niet verkeerd staan ;)
 
Ik heb ook nog 2 aansluitingen op het carter, dus superhoog komtie niet te staan.
Is alleen iets te breed naar me wens maar daar wen ik wel aan..

2lmwjrr.jpg


out of proportion:P
 
mooi vespa vorkje gekocht:

10x83k8.jpg


Deksel nog ff goed gepoetst:

a4rf3b.jpg


Polyester zadel en epc stuur zijn ook weg, komt een origineel stuur+zadel voor in de plaats.
 
Hoop dat je hier iets mee kan kan het wel uitleggen maar denk dat de meesten het dan niet snappen .
Voor de meeste is het makelijker om plaatjes te lezen :P


http://www.hondanews.com/thumbnails/2007/7/31/14805_preview.jpg

Dus makelijk gezegd dat de achterbrug minder hoeft (in) te veren om de veer verder in te druken

Juist andersom, achterbrug kan een grote afstand afleggen met een kleine veerweg op de veer.
Dan kunnen ze de veren juist compacter maken.
 
Veer is niet voor een prolink systeem
maar toch nog een beetje heel errug stug, dus mischien nog even zoeken naar een lichtere spiraal.

Logish ook natuurlijk, De veer werd gebruikt om een normale achterbrug te veren, waar de veer vooraan op de achterbrug gemonteerd zit! Grote hefboom dus
Nu ga je ze helemaal achteraan monteren op de achterbrug, zeer kleine hefboom, dus zal ze ook veel stugger zijn.

Spiraaltje kan je natuurlijk op maat laten maken.

Gr.
 
deze weer word normaal achteraan de brug gemonteerd,
vooraan een brug heb je geeneens ruimte om zo'n grote veer neer te zetten.

Aan de veer te zien komt deze toch van een cross model?
Die hebben best behoorlijk lange veren in het frame verwerkt zitten.

Mja, doet er eigenlijk niet toe.

Ga je zelf een demper maken, of ge je een bestaand model omlassen?
 
Ik laat er 1 lassen, heb al een voorbocht van een 250cc origineel liggen, dus hoeft alleen nog maar een pijp en een demper aan geprikt te worden.

Vandaag nog aardig wat in elkaar gezet, ben begonnen met de voorvork pas te maken.

Zaag in de vespa vork:
2nhf968.jpg


bus erin gemept:
wmh83s.jpg


aan elkaar gesmolten:
2yytngn.jpg


schokbreker ophanging gefixt:
2pqm3cp.jpg


amve6b.jpg


uitlaatbocht:
10dy0iv.jpg


kappies erop:
2vxqa79.jpg


Stuurtje is ff tijdelijk totdat ik me ice stuurtje binnenkrijg.
 
Back
Top