Edwin
Senior Membert
Weer een nieuwe brommert van mijn kant,
Ben al een tijdje bezig met een nieuwe scooter/blok, nadat ik van iemand een in elkaar gelopen runner 180cc 4t blok had gekregen.
Terrorpic van de kop+kleppen:
Nou had ik nog ergens in een donker hoekje een 125cc 4t blok van een Vespa ET liggen, dus zodoende.
Het plan was eigenlijk eerst om het circuit op te gaan, maar door de beperkte keuze aan scooters die gehomologeerd zijn in nederland denk ik dat dat niet doorgaat, dus het word voorlopig gewoon een leuk bouwproject.
Setup:
Carters : Vespa ET Leader 125cc omgebouwd naar DD LC met lang achtercardan
Cilinder : Gilera 200cc 4takt watergekoeld (boring72mm/slag48.6mm)
cilinderkop : Gilera 200cc kop, met 4 kleppen. VT getjoend
Kleppen : Standaard
Klepveren : Malossi (sterkere)
Nokkenas : Malossi
Krukas : Standaard
Carburateur: Voorlopig de standaard carburateur
Ontsteking : Ignitech
overbrening: Standaard
uitlaat : Word op maat gelast (VT)
Ik ben begonnen met zoveel mogelijk spullen van het 180 blok over te zetten op het ET blok.
standaart blok:
wat spulletjes overgezet:
Door de tandwielkast van het 180 blok heb ik nu ruimte voor een 12 inch velg, en er zit een schijfrem aansluiting op.
ook kan ik hierdoor de support bracket van de uitlaatplaat naar de achteras monteren, wat extra stevigheid in het blok brengt.
Toen een frame gekocht (voor sommigen mischien bekend)
en een beetje gaan schuiven met het blok eronder:
En met behulp van deze subframes zou het moeten gaan passen:!
En wat foto's van de nieuwe spulletjes:
gloednieuwe 4 kleps kop
brandjenieuwe 200cc cilinder
spruitstuk, wat lagers en een bergje pakkingen:
E]
En een mooi radiateurtje:
Voor de rest wacht ik op het moment nog op een paar essentiele dingen om het blok uiteindelijk in elkaar te zetten (nokkenas en de klepveren)
Dus als alles binnen is maak ik een ritje naar mario (VT) om alles op de goede manier te monteren, aangezien ik vrij nieuw ben met dit soort grote 4t blokken. Ook heeft hij een ignitech besteld voor me die nog pasgemaakt moet worden.
deadline is toch wel dat de ice VOOR 2010 moet gaan lopen:W
Ben al een tijdje bezig met een nieuwe scooter/blok, nadat ik van iemand een in elkaar gelopen runner 180cc 4t blok had gekregen.
Terrorpic van de kop+kleppen:
Nou had ik nog ergens in een donker hoekje een 125cc 4t blok van een Vespa ET liggen, dus zodoende.
Het plan was eigenlijk eerst om het circuit op te gaan, maar door de beperkte keuze aan scooters die gehomologeerd zijn in nederland denk ik dat dat niet doorgaat, dus het word voorlopig gewoon een leuk bouwproject.
Setup:
Carters : Vespa ET Leader 125cc omgebouwd naar DD LC met lang achtercardan
Cilinder : Gilera 200cc 4takt watergekoeld (boring72mm/slag48.6mm)
cilinderkop : Gilera 200cc kop, met 4 kleppen. VT getjoend
Kleppen : Standaard
Klepveren : Malossi (sterkere)
Nokkenas : Malossi
Krukas : Standaard
Carburateur: Voorlopig de standaard carburateur
Ontsteking : Ignitech
overbrening: Standaard
uitlaat : Word op maat gelast (VT)
Ik ben begonnen met zoveel mogelijk spullen van het 180 blok over te zetten op het ET blok.
standaart blok:
wat spulletjes overgezet:
Door de tandwielkast van het 180 blok heb ik nu ruimte voor een 12 inch velg, en er zit een schijfrem aansluiting op.
ook kan ik hierdoor de support bracket van de uitlaatplaat naar de achteras monteren, wat extra stevigheid in het blok brengt.
Toen een frame gekocht (voor sommigen mischien bekend)
en een beetje gaan schuiven met het blok eronder:
En met behulp van deze subframes zou het moeten gaan passen:!
En wat foto's van de nieuwe spulletjes:
gloednieuwe 4 kleps kop
brandjenieuwe 200cc cilinder
spruitstuk, wat lagers en een bergje pakkingen:
En een mooi radiateurtje:
Voor de rest wacht ik op het moment nog op een paar essentiele dingen om het blok uiteindelijk in elkaar te zetten (nokkenas en de klepveren)
Dus als alles binnen is maak ik een ritje naar mario (VT) om alles op de goede manier te monteren, aangezien ik vrij nieuw ben met dit soort grote 4t blokken. Ook heeft hij een ignitech besteld voor me die nog pasgemaakt moet worden.
deadline is toch wel dat de ice VOOR 2010 moet gaan lopen:W
Last edited: