This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Drukveer slijtage ?

antonrox

Ouwe Rot
heyy

heb nu al een half jaartje een gele drukveer in me scoot zitten , kan het zijn dat ie gewoon versleten is ( oftewel dat ie zijn tijd gehad heeft , dat hij gewoon slap is geworden ) ? want me scooter gaat namelijk elke week weer een paar km terug vallen in top

ik d8 ik vraag maar ff na , onnodig werk hou ik namelijk niet van

slappere drukveer zou je top alleen maar hoger van moeten worden :s Ik zou is iets anders nakijken op slijtage....Rollen, V-snaar of misschien poullies, vario etc...

rollen zijn 3 weekejs oud , laatst nog vervangen , verd is de v-snaar ook nog netjes ( vertoont geen scheurtjes oid ) en de vario is ook nog lang niet versleten...

maar het zit zo.... met lichtere rolletjes trekt ie vanuit stilstand iets beter , maar het doortrekken van de top en de top zelf is iets minder dan met iets zwaardere rollers..... dus waar lig dit in godsnaam aan ??

top is btw om te janken ... 95 op teller met 70cc polini , yasuni R , 21mm carb , malossi vario e.d :|

Er moet trouwens op de één of andere manier een goed evenwicht te vinden zijn tussen rollers en drukveer...

krij nu met 4.7 gram rollers en gele drukveer van malossi op me setup ( zie vorige post ) .. met 5 gram rollers trekt hij beter door naar de top en is de top een klein beetje hoger... maar is de trekkracht wat minder vanuit stilstand...

wie heeft een idee.... maja ik denk dat ik gewoon beter die 5 gram rollers kan steken en dan een nieuwe of strakkere drukveer ??