Drugs topic #7

voor mij is de kogel door de kerk.... ik stop met alle zooi, alleen af en toe een jointje roken maar voor de rest niks meer.

wat al in het relatie topic stond, ik moet aan mijn relatie en aan mezelf werken dus ik
kan daar geen andere zooi bij hebben op het moment :)

ach, het kan alleen maar goed zijn :#
Ik ben er ook helemaal klaar mee. Ben nu een half jaar helemaal gestopt met coke, op een vergissing na en daar ben ik mijn vriendin toen aan verloren. Heel erg veel spijt van gehad, maar heb de vergissing omgezet in nieuwe motivatie om ermee door te gaan. Moet zeggen dat ik daar nog steeds erg veel moeite mee heb.
Zeker omdat ik mezelf toch wel redelijk debiel heb gedragen en een vrij slechte reputatie er door heb opgebouwd in mijn omgeving. Het blijft voor mensen om me heen moeilijk om te geloven, dat ik veranderd ben. Van iemand die werkte en al zijn geld uitgaf aan op stap gaan en coke/drugs, naar iemand die werkt en af en toe op stap gaat zonder drugs. Krijg nog steeds veel vervelende opmerkingen, van mensen die het niet geloven. Ik snap best dat mijn slechte reputatie, mijn eigen schuld is en ik zie de opmerkingen als extra motivatie om door te gaan en te bewijzen dat ik wel wat meer in me mars heb.

Toen ik stopte met coke, heb ik in eerste instantie gedacht, om af en toe op een feestje nog weleens xtc/speed/keta te pakken. Aangezien dit voor mij niet echt verslavend werkt en ik tegenwoordig nog maar af en toe na een feestje ga. Echter heb ik sinds kort besloten dit ook niet meer te doen. Ga me der alleen nog maar beroerd door voelen en ik heb gemerkt dat ik me meer amuseer op feestje voordat de xtc inslaat als er na. Ook de dagen na het gebruik, voel ik me gewoon lichamelijk en geestelijk slecht. Iets wat ik momenteel niet erbij kan gebruiken.

Wou dit even kwijt. En begrijp me niet verkeerd, heb een leuke tijd gehad met alcohol/drugs. Ik ben ook totaal niet anti geworden, iedereen moet het voor zich zelf weten. Helaas heb ik mezelf er een beetje in verloren en wat domme fouten gemaakt, waarmee ik mezelf heb benadeeld en mensen om me heen heb gekwetst.
 
Heftig, duidelijk verhaal. Suc6 verder hoop dat mensen en nou is doorkrijgen dat een mens wel degelijk veel kan veranderen. :)
 
Dat kan idd heel wat jaren duren voordat je van die opmerkingen af bent... een maat van mij is ook verslaafd geweest een paar jaar geleden en is naar de kliniek gegaan enzo en nu worden er nog steeds ''grappen'' over gemaakt. Het is iig als grapje bedoeld maar ik zie het niet als grapje.
 
@ DeJongh,

ook een best verhaal ja.... ik heb zelf ook een poosje teveel coke gebruikt en daardoor veel gezeik gehad met m'n vriendin. ging het stiekum doen enzo.
maar dat is het niet waard en toen ben ik daar eigenlijk zo goed als mee gestopt.
nog weleens gedaan, maar niet meer elk weekend maar op gegeven moment nog maar
1 keer in de 2 maanden ofzo. en vooral niet stiekum meer!
coke kan echt een kut drug zijn, en kan een mens veranderen (lees: arrogant, liegen).

een pilletje of een tripje enzo verander ik niet echt van.
maar ik moet zelf gaan veranderen, de eerste stap is vandaag gezet voor hulp voor mij, en ik wil daarom drugs maar achter wegen laten.

alles voor m'n relatie.
 
Wat is eigenlijk een beetje een goede wiet? Moet iets redelijk zwaars hebben, iets dat goed "doorweegt" zegmaar. Tot nu toe heb ik nog niet echte joints gehad die het effect hadden wat ik wil. Duren niet lang, of ik word niet relaxed ofzo..
 
Respect voor DeJongh!
Vind het erg knap! Discipline op weten te brengen en elke keer tegen die vooroordelen aanlopen is ook neit makkelijk.

Muis:> Succes kerel! Met de juiste hulp, motivatie en gedachte lukt het zeker!
 
Hier ben ik weer. Vanavond echt weer een kutavond gehad. Sinds lange tijd weer een keer op stap geweest. De vrienden die me steunen vonden dat ik wel een avondje verdiend had. Zij zouden letten op me. Hebben ze ook goed gedaan en heb eigenlijk geen een keer de zin gehad in coke (drugs). Was echt trots op mezelf en had het echt na me zin. We waren ook expres na kroegen gegaan in Maastricht waar we normaal niet komen. Kwam nieuwe mensen tegen, waar ik gezellig praatje en een biertje mee heb gedronken.
Op een gegeven moment kwam ik me ex tegen (denk een maand niet gezien), die toen het uit ging letterlijk tegen me gezegd heeft, dat me drugsprobleem de schuld was dat het uit ging en ze nog steeds veel om me gaf. Dit keer met een andere kerel, waar ze ook mee smste tijdens de relatie (was volgens haar alleen een goede vriend) en nu stond ze er mee te kutten.
Vond het echt heel kut om te zien en voel me een beetje bedrogen. Ben daarna maar na huis gegaan. Vond het een te groot risico om te blijven en door me slechte gevoel te gaan gebruiken. Ben blij dat ik thuis ben, maar voel me van de andere kant ook weer zwaar beroerd.
Achja genoeg tegenslagen gehad afgelopen tijd en probeer uit elke tegenslag weer motivatie te vinden om op de goede weg door te gaan. Alleen blijft heel lastig af en toe.
 
Hello allemaal,

Ik ben niet meer aktief op het forum en dat komt door 1 ding: drugs.

Heb mezelf niet in de hand kennen houden en ben door me gebruik alles kwijt geraakt, vrienden, contact met me ouders, hoop schulden en zelfs me rijbewijs!

Nu zit ik al 3 maanden in een klinische behandeling hiervoor had ik al 2 jaar ambulante hulpo (gesprekjes enzo) maar dat hielp niet een opname in een kliniek was echt nodig.

Nu ik daar 3 maanden zit voel ik me een stuk beter, ben voor het eerst echt een lange tijd clean en sta ik weer met beide poten op de grond. Relaties met oude vrienden worden weer hersteld en ik pak me oude leventje weer langzaam op.

Voor mij zal het dus niet meer mogelijk te zijn om lekker los te gaan met drugs want ik kan er de controle er niet over houden, voor diegene die dat wel (denken) te kunnen wens ik hun veel plezier maar pas er wel mee op!

edit: Foto toegevoegd kleine foto was tijdens men gebruik, de grote hoe ik nu ben

danny.jpg
 
Last edited:
Toch jammer dat drugs een mens zo kan veranderen. Hopelijk krijg je je leven weer op de rails na verloop van tijd.

Toch tof om weer eens wat van je te horen hier :W
 
Blegh bier en blowen gaat niet samen

Poes.

echt wel :#

;)

Wat is eigenlijk een beetje een goede wiet? Moet iets redelijk zwaars hebben, iets dat goed "doorweegt" zegmaar. Tot nu toe heb ik nog niet echte joints gehad die het effect hadden wat ik wil. Duren niet lang, of ik word niet relaxed ofzo..

Cheese. ( € 10,- P.Gr. )

Zwaar wietje zonder rare smaken van haze.

Blow nu al zeker 4/5 jaar, en vind dat tot nu toe het lekkerste wietje dat ik ooit heb gehad.

Anders kun je altijd Northen Lights halen, niet een heel zwaar wietje, wel erg relaxed!

-

Heftige verhalen, sterkte voor de mensen die zo 'in de sleur' zitten met drugs.

-

Ikzelf heb gelukkig geen probleem met drugs, sos paar keer gedaan, pilletje 2 keer ofzo, en thats it eigenlijk.
Trekt mij dan ook totaal niet drugs.

Laatste keer sos is dan ook zeker 2 + maanden geleden.
Vrienden zitten elk weekend wel eraan (sos, pillen, M), maar ik heb er gewoon geen behoefte aan.

-

Echter zit ik wel met een hoop gezeik in mijn omgeving, wegens drinken.

Ik drink alleen bier, niks anders, maar er zit geen rem op nadat ik er 4 op heb ofzo.
Weet niet of je het alcoholisme kan noemen want het is een wisselwerking.
Zo drink ik 3 dagen geen druppel, en dan ineens weer heel veel.

Ben deze week voor het eerst naar een AA geweest.

Ik zit eigenlijk al met dit probleem sinds ik 15 was (nu 19), toen ging ik al six packies bier halen in de pauze van school.

Op men 16e zei de dokter dan ook dat me lever het niet zo leuk meer vond.

-

Vaak ruzie met mensen, en de volgende dag het gewoon niet meer weten.

Wakker worden, stuk tand missen, en vervolgens horen dat je rechtuit tegen een muur bent gevallen omdat je niet meer op je poten kon blijven staan.

Chickie die je een stalker noemt omdat je helemaal dronken 18 keer belt.

Een raam inslaan door agressie, middenhandsbeentje scheuren, en vervolgens dus weer gezeik op het werk.

En zo gaat de lijst nog wel even door.

Echter ben ik wel altijd de 'gezellige dronkaard', zeggen mensen ook.
Maar er hoeft maar 1 fout dingetje te gebeuren in mijn ogen en het slaat om.

-

Wou mijn verhaal ook even kwijt, lucht in elk geval wel op!
 
Pfff... Wat een verhalen weer hier zeg!

Gewoon doorzetten jongens, het beste wat je kon doen idd Dejongh :)!
En Danny, goed om weer wat van je te horen, sterkte!!
Tinus ook natuurlijk!
 
tgaat om speed, afgelopen 3 jaar toch wel met een dagelijkse regelmaat gebruikt. Kon op gegeven moment niet meer op me poten staan zonder
 
good luck voor de jongens die er echt problemen mee hebben!

ik hoop er nu ook lekker vanaf te blijven.

niet omdat het moet, maar is mischien maar beter wa!
een pilsje en heel soms een jointje roken blijft er gewoon in, maar dat mag.
 
Back
Top