Droom motor #4

Status
Not open for further replies.
'93 geloof ik :)

916 is uit `94.
Als je dan het verschil ziet tussen koplamp bijv...of het gebruik van
een vierkante achterbrug. no offence hoor.

Ik weet zeker dat iemand zonder motorkennis oid..een 916 zomaar als moderne motor ziet. Een MV of nu 1098 is niets anders dan een evolutie op het model imo.
 
[ir]http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200711/2008-mv-agusta-brutale-10_1600x0w.jpg[/ir]

Een Brutale stond pas bij Ruud Fredriks, wel een andere kleurstelling en echt heel tof. Spiegels aan de handvaten, korte termi's enzo.. ook tof!
 
xfrwie.jpg

Geen Dark volgens mij?
Mat is imo vetter.

Dat zeg je nu, maar als je zo'n ding bezit, wat een hoop geld gekost heeft, dan is het wel verdomd lekker als die een beetje wilt sturen..


geloof me, hoe het eruit ziet is voor mij veeeel belangrijker. Ook tzt.
Ja, ook Alfa Romeo ja.
 
@999: NEEE verschrikkelijk, 1 van de lelijkste ducs ooit gemaakt. De 749/999 onderscheid zich met de oerlelijke, niet over nagedachte koplampen. Daarbij klopt die naar mijn zin niet, als ik de motor zie staan is er iets in de lijn dat niet goed lijkt.
 
916 is uit `94.
Als je dan het verschil ziet tussen koplamp bijv...of het gebruik van
een vierkante achterbrug. no offence hoor.

Ik weet zeker dat iemand zonder motorkennis oid..een 916 zomaar als moderne motor ziet. Een MV of nu 1098 is niets anders dan een evolutie op het model imo.

Oh dan heb ik me vergist, dacht dat die modellen van rond 2000 zijn..
In 2000 is de 996 in ieder geval nog wel gemaakt..

Voor een 2000'er vind ik ze er niet modern uitzien..

voor een '94-er wel ;)
 
Oh dan heb ik me vergist, dacht dat die modellen van rond 2000 zijn..
In 2000 is de 996 in ieder geval nog wel gemaakt..

Voor een 2000'er vind ik ze er niet modern uitzien..

voor een '94-er wel ;)

De charme is dat ze er niet modern uitzien, maar ook niet oud, dat maakt het een tijdloos model!
 
Jawel!! die 999 ga ik steeds mooier vinden.
Ik ben daarom ook positief jaloers op Dirk Jan.

kan je dat qua lijnenspel beter uitleggen? is dat voor ? of de lengte?
 
De charme is dat ze er niet modern uitzien, maar ook niet oud, dat maakt het een tijdloos model!

Daar heb je wel gelijk in denk ik..

Ik zou 'm zelf alleen niet kopen voor die grote bak geld dat ze nog kosten (als je niet het meest standaard model wilt..)
 
Jawel!! die 999 ga ik steeds mooier vinden.
Ik ben daarom ook positief jaloers op Dirk Jan.

kan je dat qua lijnenspel beter uitleggen? is dat voor ? of de lengte?

Uhm, ik vind de voorkant te 'dik', dus te de koplamp zit te ver vanaf het stuur. En ik vind de topkuip de hoog zitten.

Ik moet altijd een gevoel hebben bij een motor, bij een 748 enz is dat gevoel goed, alles klopt, ziet er compleet uit en daar kan ik zelf geen verbeterpuntje voor verzinnen..

Een 999 is dan, met alle respect, meer een japanner voor mijn gevoel, duc-onwaardig..
 
In het begin was ik ook sceptisch....

natuurlijk heel anders dan andere ducati..veel recht ed...
het is ook een beetje een buitenbeentje...met de 1098 zie je duidelijk dat ze een andere
weg hebben gekozen...meer een vervolg op de 916... ik denk ook dat ze het bij Duc als een dwaling zien.

Maar ik ga hem steeds meer waarderen die 999...
 
Ook vind ik het zonde van de achterbrug en de uitlaten..

Die achterbrug is een bewuste keuze geweest ivm SBK dacht ik.
Die uitlaat tja....het past wel bij het geheel.

Liever zoiets gezien?

mivv9991.jpg


Uhm, ik vind de voorkant te 'dik', dus te de koplamp zit te ver vanaf het stuur. En ik vind de topkuip de hoog zitten.

Eens, die voorkant valt ook ver over het voorwiel heen idd.
Die motor lijkt in alles voorover en vooruit geschoven te zijn.

Over 20 jaar hebben mensen het echt over dat ene vreemde model van Ducati...
zo anders dan de rest...die dwaling....
 
Ik vond de 999/749 ook heel lang niet mooi, maar moet zeggen dat ik ze wel steeds meer begin te waarderen 8) En de 916/748 etc is gewoon de Ducati waarmee ik het merk heb leren kennen, wat mij betreft is dat echt een van de mooiere modellen. Wel dan die met wat opties, met driespaak wielen doen ze inderdaad een beetje gedateerd aan.
 
748, 916, 996 series zijn gewoon vet imo... 998 vind ik zelf minder door gladde zijkap.

Ik heb met mijn 996 sps ook altijd veel gezichten die mij nakijken. Geluid is super, en de wegligging is echt super (maar je kan ook niet anders verwachten met alles van Ohlins erop :) )

[ir]http://i50.tinypic.com/1zog8m1.jpg[/ir]

M'n 2 bella's

[ir]http://i46.tinypic.com/28ajjtu.jpg[/ir]
 
Pff, gewoon twee droommotoren staan daar :P

Gelukkig heb ik zelf ook één van mijn favo's staan 8)
[IR]http://i206.photobucket.com/albums/bb95/SW_Joost/RSV%20Mille%20R/IMG_0292.jpg[/IR]
 
Woei :P Leuke discussie :P

Ik kan me er niet anders aan toevoegen dat ik de 749/999 in eerste instantie ook absoluut niet mega vond. Echter na meerdere malen een paar keer om zo'n machine heen te hebben gelopen, begon ook ik dat ding steeds meer te waarderen. Met name nu hij in de skuur staat, en je zo'n ding eens "echt" goed kunt bekijken is het voor mij nu eenvoudig om te zeggen dat ik het een fantastisch ding vind, maar je moet er echt aan wennen. Als je hem bij voorbeeld met een 848/1098 zet, dan zie je echt onwijs veel overeenkomsten, veel meer dan je nu misschien denkt. Het front idem, de twee koplampen boven elkaar is wennen, maar ik kan het nu wel waarderen. Ben er aan gewend, vind het mooi. Behalve als ik in die randen moet poetsen, heb ik een schompushekel aan *D

Hier nog wat pix ter inspiratie:

ducati1.jpg


ducati2.jpg


ducati3.jpg


ducati4.jpg


ducati5.jpg


ducati6.jpg


8) *D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top