Dr70, c16, 19mm DO wat nog meer? (Aerox)

Jelle RV

Well-Known Member
ik wil voor een nieuwe setup kijken voor mijn nu nog STD Aerox

maar ik wil er dus een Dr70 onderzetten met een yasuni/bidalot c16
(in de toekomst nog snellere setup dus vandaar)
en ik wilde er een 19 mm carb van Dell Orto onder zetten, maar wat moet ik er nog meer onder zetten wil hij goed presteren? wat raden jullie me aan?
oftewel wat zie ik over het oog?
 
Advertisement - register to remove this

voor goed toeren verloop een ander variotje en als je in de toekomst toch nog harder wil gaan vervang dan gelijk je lagers/as. is altijd veiliger dan met een std mina as (het kan wel)
en je kunt nog denken aan een andere koppeling met oog op de toekomst.
 
oke dan heb ik dit als setup:
Dr-70 LC
Yasuni c16
Malossi 21 mm carb (kon geen 19 mm vinden voor aerox van do, alleen deze) wel duur is deze overigens
Delta Clutch Malossi MHR
Vario-Multivar Malossi MHR

bij elkaar €621,75 :| :p
 
hebo alu zijn best duur, de alu's dan,

HR4000171 Cilinder Hebo

D=47.60mm, 70cc, aluminium, LC.
Met alu. kop!
Past op oa: Aprilia SR, WWW, Stealth, Area51, Gulliver, Sonic, Rally, Beta, Benelli, Malaguti F12, F15, Italjet Dragster, MBK Nitro, Jog, Yamaha Jog, Aerox.
Let op: Gratis bezorgd in NL.


€ 199,95
 
21 of 19mm nemen maar niet de malossi versie, daar betaal je veel te veel voor. Verder is een Hebo Alu 70 NG een hele leuke cilinder om mee te beginnen, en om later nog wat kanten mee op te kunnen. Hij is alleen wel een stuk duurder dan een DR maar je kunt er ook veel meer mee. Je zou ook kunnen overwegen om een 2e hands NG te halen.
 
oke nou ik wil alles nieuw en daar moet ik dan maar wat voor overhebben :)
totaal: 674.75

13AP21 Carb kit Dellorto PHBG 21
= DS 2632 Mina-hori 61.95
Uitlaat Yasuni C16 MH 239.95 1 239.95 HR4000171
Cilinder Hebo alu 70cc MH lc 199.95 1 199.95 51-11287
Vario-Multivar Malossi MHR 87.95
1 87.95 52-9451 Delta Clutch Malossi MHR 84.95 1 84.95
 
Jellerv is dit de 1e keer dat je met tunen begint.
Zo ja, dan is de DR idd een hele goede keuze, het is namelijk een cilinder die behoorlijk wat kan hebben.
En aangezien iedereen in het begin kleine dingetjes vergeet of fout doet is het misschien toch wel verstandig om kleiner te beginnen.
Daarbij doet het ook minder pijn in je portemonnee als je je DR in puin rijd.
 
Back
Top