DR70+C16 of Due Plus + Radical

g'middag

ikke krijg wat onderdelen gratis van leverancier, ik kan kiezen wat ik wil, maar moet niet te duur worden..

zou eerst de nieuwe due plus krijgen (met dubbele cilinderkop), maar dat gaat me krukasje niet houden, denk ik zo.. en wil carter niet gaan splijten enzo, en krukas inbouwen

dus ik dacht aan DR 70 + C16 (puur omdat ik hem geil vind)
maar ik wil wel veel koppel... is de C16 dan een goede keus @ untuned Dr70?

of kan ik mssh beter de due plus nemen met me eigen uitlaat (radical), zodat ik lekker veel koppel heb (denk ik), en slechte top.. en dat zal me krukas wel houden denk ik.. want vroeger reed ik ook met due plus en met een leo auspuff, was ik goed tevreden mee, had veel koppel..

wat kan ik beter doen als ik 'veel' koppel wil, en mooie uitlaat..
- dus of dr70 met c16
- of due plus met radical (die ik ga polijsten)

ben benieuwd.. alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben nog best een n00b, en vandaar deze vraag.
Ik weet niet of deze combinatie en beetje lekker loopt.
Top performances deu plus 70 cc
Met daaraan yasuni R
Op standaard krukas.
en een 17,5 carb of en grotere ligt eraan wat er tweedehands te koop staat.
Het gaat me om trekkracht, top is niet zo heel belangrijk.
Dus weet iemand of deze combinatie goed loopt enne zijn autowheelies mogelijk?? ik denk van niet, maar het zou mooi meegenomen zijn;)
Ik weet niet of ik dit hier zo mag posten, maar de OP heeft ongeveer dezelfde vraag dus vandaar hoop ik dat het hier wel mag.
 
valerossi-appel said:
ik snap je punt.. maar ik denk dat ik met een radical niet aan 10k+ kom :rolleyes:

hijbedoelt km's, geen toeren..... en feit is gewoon dat het heel vaak goed gaat met standaard krukas, maar het kan ook goed fout gaan, zelfs als je je scooter goed onderhoudt en goed smeert etc. Daarom willen de meeste mensen het risico niet lopen en nemen een andere krukas,want als ie naait, naait ie dan meestal ook goed vast..
 
illusi0n said:
hijbedoelt km's, geen toeren..... en feit is gewoon dat het heel vaak goed gaat met standaard krukas, maar het kan ook goed fout gaan, zelfs als je je scooter goed onderhoudt en goed smeert etc. Daarom willen de meeste mensen het risico niet lopen en nemen een andere krukas,want als ie naait, naait ie dan meestal ook goed vast..


hij bedoelde toeren! ... (lijkt me anders wel wazig gezegt)

maar heb je ervaring dan dat een std krukas genaaid was?

btw.. een krukas zal nooit breken ofzo.. hij zal maybe in het ergste geval scheef kunnen worden.. maar ik denk dat je dat dan al vroeg van te voren in de gaten hebt.... (wazige trillingen etc)
 
Als de lagers aan gort draaien kan er gruis door de cylinder gaan. Als je geluk hebt zit het in je kop gehamerd, hep je pech dan zit het in de cylinderwand.

Maar de 'side' lagers zijn gewoon goed. Niet slechter dan wat je in de winkel koopt. Alleen het pen en bigend zou minder kunnen zijn. Maarja een vervangings as gaat ook een keer kapot.
 
Back
Top