Iemand ervaring met TP Due+ (roze top)?

Krat0s

New Member
Heeft iemand hier ervaring met de TP Due+, meer gekend als de roze top? Ben van plan deze aan te kopen, maar is nog steeds een twijfelgeval. Welke set-up gebruikten jullie in combinatie met deze cilinder en wat was de topsnelheid? Ben nieuw in dit veld, dacht namelijk dat Top performance beetje in de onderste klasse hoorde samen met DMP etc.. Laat gerust je mening achter over deze cilinder!

Advertisement - register to remove this

PiaggioFreak1996

Active Member
Top performance is zeker gewoon een merk dat mee mag komen met stage6 malossi etc etc dus zeker geen dmp kwaliteit, de roze top is na mijn weten 1 van de snelste gietijzeren cilindertjes voor straatgebruik.

Na mijn weten loopt een yasuni c16 hier erg lekker op en een 21mm carburateur en een sport vario.

Nu is ook de vraag hoe hard het moet gaan lopen want ja het kan altijd gekker en gekker.

Topsnelheid is lastig te zeggen dat ligt geheel aan of de boel goed afgesteld is,

Ps voor welke scooter wilde je de cilinder halen ik neem aan iets van een earox?

eurokit

Broem Broem Pff Pff
kijk even hier tussen:

Die cilinder is overigens gemaakt voor de top performances nardo, gianelli nardo / shot.

Yasuni R doet hij het ook goed op.

Top performances is een A merk, net als Malossi, Polini, Hebo, Metrakit ect.

DMP is een C merk label (onderste kwaliteit van de richel. Top performances is niet te verwarren met Top racing.
Overigens hebben Top performances en DR dezelfde fabrieken en produceren zelfs de standaard onderdelen voor minarelli horizontaal.
Dus als je geen origineel minarelli spruitstuk en of membraan kan kopen, dan neem je gewoon een DR versie, zijn in prenciepe dezelfde kwaliteit alleen staat er geen origineel minarelli logo op.

Krat0s

New Member
kijk even hier tussen:

Die cilinder is overigens gemaakt voor de top performances nardo, gianelli nardo / shot.

Yasuni R doet hij het ook goed op.

Top performances is een A merk, net als Malossi, Polini, Hebo, Metrakit ect.

DMP is een C merk label (onderste kwaliteit van de richel. Top performances is niet te verwarren met Top racing.
Overigens hebben Top performances en DR dezelfde fabrieken en produceren zelfs de standaard onderdelen voor minarelli horizontaal.
Dus als je geen origineel minarelli spruitstuk en of membraan kan kopen, dan neem je gewoon een DR versie, zijn in prenciepe dezelfde kwaliteit alleen staat er geen origineel minarelli logo op.
Top bedankt voor de info. Had nog een vraagje over een uitlaat. Ik twijfel tussen de Yasuni R of de city16. Heb gehoord dat de c16 wel goed is, maar weet niet hoe goed de City 16 presteert in verhouding met de Yasuni R. Is het dan beter om de Yasuni City 16 te pakken, of te besparen en de Yasuni R te nemen. Is natuurlijk niet noodzakelijk om een extra 50 euro te spenderen als ze beide dezelfde prestatie leveren. Indien de City 16 beter presteert dan de Yasuni R laat gerust wat weten! Is geen probleem voor me om wat extra te spenderen.

Carter

Member
Beter de c16 of c20 check t aantal toeren van de cilinder en check t toerenbereik van de auspuff op t interwep
Yasuni r is niet een hoog toerige uitlaat .vergeleken met je eventuele cilinder wat echt een topper is .maar je kan m er niet zo ff op pleure de cilinder dat kijkt nogal precies

Last edited:

NeosBoy

Member
Ik heb deze cilinder onder mijn rox zitten met een c16 en 21mm carb en binnenrotor en ben ook heel erg benieuwd hoe dit gaat lopen straks

Advertisement - register to remove this