Piaggio zip 2t ac dr70 + c16 afstellen help

Fikret

New Member
Ik heb een zip 2t ac met een dr 70cc evo & een yasuni c16 uitlaat nu weet ik niet echt waar ik kan beginne om deze goed af te stellen

Setup van nu:
Dr evo 70cc (untuned)
Yasuni c16
Dellortho 17,5
Sproeier 86
Polini variateur kit
6.1 gram rollen
Polini blauwe drukveer (die bij de set kwam)
Zwarte Malossi trekveren (heb een setje met wit en geel nog)
Origineel luchtfilter met Malossi element
Std koppeling
Heb nog Malossi carbon membraan kleppen set


Help me aub kom er niet uit
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Die C16 is ook niet de optimale pijp voor deze cilinder, het zal wel moeten lopen maar het is een beetje een overkill.

Heb je al met je luchtschroef gespeeld, wat doet hij nu niet goed? Stottert die, verzuipt die. Iets meer info im je te kunnen helpe
 
Die C16 is ook niet de optimale pijp voor deze cilinder, het zal wel moeten lopen maar het is een beetje een overkill.

Heb je al met je luchtschroef gespeeld, wat doet hij nu niet goed? Stottert die, verzuipt die. Iets meer info im je te kunnen help
Bij volgas houd die lichtjes in en verzuipt die licht maar mijn optrek kracht en mijn top snelheid ligt redelijk laag had er wel meer van verwacht hij loopt nu 65 ongeveer en trekt hem niet ineen keer door naar zijn top wat ik eigenlijk wel verwacht had met een yasuni pijp
 
vind het maar een aparte boel, een c16 op een dr70 is idd echt alles behalve ideaal. denk eerlijk gezegd niet dat je hem daar fatsoenlijk op afgesteld krijgt. Verder lijkt het me verstandig als je toch een element in je luchtfilter doet anders loopt dat ding zo vast als je een keer over een landweg heen rijdt.
 
Luchtfilter probleem is gefixt wat ik nu merk is dat als de zip koud is en ik hem na 10x kicken ofzo aan krijg trekt deze als een raket de eerste 5 meter door me achtertuin gang en Wnr ik daarna verder rij op straat loopt deze weer heel laag toerig en trekt deze minder komt dit door een te kleine sproeier of komt dit door de drukveer dat ie in het begin strak staat en daarna niet meer?
 
als ik jou was zou ik eerst eens beginnen met er iets van een yasuni r onder te gooien (en die c16 dus te verpatsen, hoe je wrs nog geld over ook)
vervolgens mieter je er 4 a 4.5 gram rollen in met iets van een malossi rood drukveer en begin je dan eens op je gemak je carb af te stellen, als je carb niet genoeg lucht krijgt is het verstanding om een paar gaatjes in je std luchtfilter te boren.
Post automatically merged:

als ik jou was zou ik eerst eens beginnen met er iets van een yasuni r onder te gooien (en die c16 dus te verpatsen, hoe je wrs nog geld over ook)
vervolgens mieter je er 4 a 4.5 gram rollen in met iets van een malossi rood drukveer en begin je dan eens op je gemak je carb af te stellen, als je carb niet genoeg lucht krijgt is het verstanding om een paar gaatjes in je std luchtfilter te boren.
dus zorgt dat je motor fatsoenlijk kan ademhalen en een fatsoenlijke schone verbranding heeft en dan begin je dan een keer met het afstellen van de overbrenging, rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
 
Heb er een witte Malossi drukveer in gezet en 4 gram rollen toen maakte deze teveel overtoeren dus heb er nu 5.5 gram rollen in zitten hij trekt nu van 0 tot 10 redelijk van 15 tot 30/40 trekt die Fk hard en daarna beland die in een dip

Te strakke trekveren misschien?
 
Neem het advies van maxo maar over. Die c16 is gewoon niet de ideale pijp voor de cilinder.
En stel eerst de carburateur af voordat je de overbrenging volledig afstelt.

En de trekveren zorgen alleen voor het aamgrijpmoment van de koppeling, dus als hij vanuit stilstand goed weg trekt voor nu zo laten.
 
Back
Top