Die testen komen uit oude scootin's.
Die Ark met Evo70/ForRace/21mm zal misschien niet perfect afgesteld zijn, (de grafiek zag er overigens goed uit) feit blijft wel dat je met een Evo70 setup rond de 11 Matton-pk's met je Minarelli hor. LC.
Een Piaggio LC met alles Evo70 doet rond de 12 pk op die bank...
Die DuePlus was getest met pen-10 krukas, dat moet wel gezien er geen TOP pen 12 zuiger is... Die Evo en die MHR Team waren met pen 12 krukassen. (resp. Evo en MHR krukas)
Als je een Minarelli hor. AC hebt, dan heb je pech. De "gewone" AC DR/TOP is namelijk compleet anders dan de LC DR/TOP. De AC versie heeft namelijk maar 6 spoelpoorten tegenover 8 voor de LC versie, bovendien liggen alle poorten bij de AC lager.
Wil je rond de 10 pk, dan zul je de TOP Racing Plus moeten aanschaffen want deze cilinder is qua poorten bijna identiek aan de std DR/TOP voor LC'ers.
Wel moet deze cilinder dan nog getuned worden, want dan pas gaat het ECHT ontiegelijk hard (rond de 10 pk dus).
Die Racing Plus is jammer genoeg vrij duur... iets van rond de 350,= geloof ik. Daarvoor krijg je in tegenstelling tot de gewone LC DR/TOP WEL een gecoate zuiger met 1 zuigerveer (DuePlus zuiger).
------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com
setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, std Runner vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Std radiateur nog... maar niet voor lang.