DR Tuned met originele minarelli krukas

Originally posted by Royal Rally:
NEE! Ik rijd nu een jaar met Corsa 70 op standaard mina hor (ac) as. Niks aan de hand.

Is denk ik wel ongeveer gelijk aan DR(tuned) denk ik.

rest van setup zal ook wel uitmaken. Maar mijn as en lagers zijn nog goed.

die van jou gaat ook zo ontiegelijk vet....

NOT
 
Originally posted by Benelli:
Als je geluk hebt kan het, maat van me had een Phantom met een Alu W 70, 21 mm en Nardo. Liep ook heel leuk, zeker 6000!! km gereden met standaard pen 10, maarja... weet ook iemand die zijn pen 12 (standaard op Runner) verneukte binnen 500 km met een EVO 70 + 12 mm carb. + MK. Duzz.. geluk moet je hebbe... Nog ff wat over een DR 70 tuned... schijnt toch met wat leuk tuningswerk heel wreed te presteren. Maar met een standaard EVO 70 is ook nog wel wat te doen. Voor de prijs een hele goeie 70.

die evo70 gochem zal waarschijnlijk goed met z'n scooter omgaan... NOT
 
Originally posted by Ruud:
die van jou gaat ook zo ontiegelijk vet....

NOT


Maar hij beukt wel TEveel op zijn origi krukas.
Een std. krukas hoort dit neit te houden volgens het boekje. Hij heeft geluk.
Vriend van me had zijn orig. krukas al kapot met een 70 giet en 4sjeez plus 17,5 DO

SvR
 
Originally posted by Ruud:
die van jou gaat ook zo ontiegelijk vet....

NOT


Maar toch. As en lagers gaan al 12.000 mee. Waarvan nu ongeveer 3000 met 70.
Hij gaat ook wel niet zo vet. Maar andere zeggen dat ie het al veel eerder zou hebben begeven.
 
Originally posted by Ogre:
Nou VDM, toen ik bij je was met mn ex-"race" SF2 hoorde ik andere verhalen
smile.gif

Je krukas zou kaduuk zijn door die Samba ofzoiets...

Hahahahahahaa, je moet niet alles geloven
smile.gif
smile.gif
.
 
Die testen komen uit oude scootin's.

Die Ark met Evo70/ForRace/21mm zal misschien niet perfect afgesteld zijn, (de grafiek zag er overigens goed uit) feit blijft wel dat je met een Evo70 setup rond de 11 Matton-pk's met je Minarelli hor. LC.

Een Piaggio LC met alles Evo70 doet rond de 12 pk op die bank...

Die DuePlus was getest met pen-10 krukas, dat moet wel gezien er geen TOP pen 12 zuiger is... Die Evo en die MHR Team waren met pen 12 krukassen. (resp. Evo en MHR krukas)

Als je een Minarelli hor. AC hebt, dan heb je pech. De "gewone" AC DR/TOP is namelijk compleet anders dan de LC DR/TOP. De AC versie heeft namelijk maar 6 spoelpoorten tegenover 8 voor de LC versie, bovendien liggen alle poorten bij de AC lager.
Wil je rond de 10 pk, dan zul je de TOP Racing Plus moeten aanschaffen want deze cilinder is qua poorten bijna identiek aan de std DR/TOP voor LC'ers.
Wel moet deze cilinder dan nog getuned worden, want dan pas gaat het ECHT ontiegelijk hard (rond de 10 pk dus).

Die Racing Plus is jammer genoeg vrij duur... iets van rond de 350,= geloof ik. Daarvoor krijg je in tegenstelling tot de gewone LC DR/TOP WEL een gecoate zuiger met 1 zuigerveer (DuePlus zuiger).



------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, std Runner vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Std radiateur nog... maar niet voor lang.
 
"Als je geluk hebt kan het, maat van me had een Phantom met een Alu W 70, 21 mm en Nardo."

Een Alu W 70 op een Minarelli?????

Dat bestaat niet. Dat moet een Corsa of Evo zijn geweest.

------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, std Runner vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Std radiateur nog... maar niet voor lang.
 
Helaas. Jammer. Nou ja, dan zit er niks anders op dan toch maar voor een EVO/MHR of Hebo Alu 70 te gaan. Voor zover verkrijgbaar in AC. Ombouwen naar LC is geen optie.
 
maybe een gilardoni
Originally posted by Joël:
"Als je geluk hebt kan het, maat van me had een Phantom met een Alu W 70, 21 mm en Nardo."

Een Alu W 70 op een Minarelli?????

Dat bestaat niet. Dat moet een Corsa of Evo zijn geweest.

 
"Helaas. Jammer. Nou ja, dan zit er niks anders op dan toch maar voor een EVO/MHR of Hebo Alu 70 te gaan. Voor zover verkrijgbaar in AC. Ombouwen naar LC is geen optie."

Dan zou ik een Eurocilinder of Gilardoni pakken, en die laten tunen. Een Hebo is een getunede Euro namelijk.

Of natuurlijk een EVO/MHR....



------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, std Runner vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Std radiateur nog... maar niet voor lang.
 
Voor mina hor LC had je toch echt een gilardoni met w shaped uitlaatpoort.
Originally posted by Joël:
"Maybe een Gilardoni"

Zou kunnen, maar die hebben geen W-uitlaatpoort maar gewoon een ovale.

 
Originally posted by jeroenbo:
Stel je koopt een yamashi krukas, is een 12 pen dan sterker als een 10 pen????

wat denk je zelf? pen 12 is dikker dan pen 10 hmm.. wat zou je daar toch uit kunnen concluderen.
 
Ik was op zoek naar een toercil(naast me evo) tijdje terug en toen raadde Ben me een gilardoni aan, want m'n evo kop paste daar ed. Toevallig lag die cil in de etalage en daar zat voor zover ik me kan herinneren een w poort shaped uitlaat poort in. Mijn geheugen laat mij wel eens in de steek, ik moet toch nog langs JPS, dan zal ik nog eens kijken.
Originally posted by Ufo:
nee niet waar. hoe kom je erbij anthony?
 
Back
Top