This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

DR Tuned met originele minarelli krukas

RmSensE

Ownbeer
Hellooow..

Ik wil m'n DR laten tunen, zal m'n originele krukas dat houden met tecnigas prutuitlaat?


Greetz,

Leroy

------------------
Aprilia SR50 LC.. "DR 70cc Cilinder, Polini 25mm Spruitstuk, Dell'Orto 21mm Carburateur, Malossi Filteremelentje, Malossi Fly Clutch, Malossi Ventilvar & Tecnigas Next" == 94 digi
 
vriend van me heeft zijn hele krukas naar de stront gereden (heeft ook minarelli) volgens mij is dit toch iets te veel gevraagd en zal hij het niet echt superlang vol houden anders koop je voor de zekerheid ook een andere krukas kan nooit geen kwaad lijkt me!
mzzl,
remco
 
NEE! Ik rijd nu een jaar met Corsa 70 op standaard mina hor (ac) as. Niks aan de hand.

Is denk ik wel ongeveer gelijk aan DR(tuned) denk ik.

rest van setup zal ook wel uitmaken. Maar mijn as en lagers zijn nog goed.
 
Ik denk dat DR70 Tuned wel iets harder blaast dan Polini Corsa 70...


------------------
Aprilia SR50 LC.. "DR 70cc Cilinder, Polini 25mm Spruitstuk, Dell'Orto 21mm Carburateur, Malossi Filteremelentje, Malossi Fly Clutch, Malossi Ventilvar & Tecnigas Next" == 94 digi
 
Ja zou best kunnen. Maar ik hoorde ook dat het best wel gelijk is. Beide zijn Giet en een Corsa zou dan ten opzichte van de gewone polini 70, tuned zijn.

Hoe die dan echter in verhouding staat tot DR tuned? DR toch sneller?
 
ik heb ongeveer 1500 km met een mhr rep 70cc rondgeblazen op me orginele krukas ook nooit geen problemen gehad eigenlijk maar ik wil nu toch een andere kopen
niet omdat ie versleten is maar uit voorzorg
 
Okee...

Een DR tuned (mits juist getuned!) maakt GEHAKT van een Corsa. Dat blaast echt bijzonder hard, met de juiste onderdelen kun je zelfs het vermogen van een Evo70 halen.

Er is dan ook een enorm verschil tussen DR standaard en DR tuned, zo uit de doos is het een aardig cilindertje, getuned herken je hem niet meer terug. Verwacht autowheelies en een hoge top... dik over de 100 km/h digi.

Wat betreft die krukas heb ik mijn twijfels, voor Piaggio had ik gezegd dat het kon, voor Minarelli weet ik het niet.

Dat komt omdat ik ooit de Benelli 491 Racing van mijn neefje heb geprepareerd met een Polini70 giet JS-Tuned, 17.5mm en Tecnigas uitlaat. Dat vlamde als echt als een gek, maar binnen korte tijd was heel zijn big-end lager in de soep gedraaid. Uiteindelijk heb ik er toen een Yamashi krukas ingezet, dat is een hele mooie krukas voor weinig geld.

Zelf rijd ik ook met Yamashi...

------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, std Runner vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Std radiateur nog... maar niet voor lang.
 
Tja die std. 10mm pen krukas gaat het echt niet lang volhouden! Tja en toch geloof ik niet dat een DR70cc tuned de prestaties/ vermogen van een evo70 kan halen.
 
Originally posted by Prozhen:
Tja die std. 10mm pen krukas gaat het echt niet lang volhouden! Tja en toch geloof ik niet dat een DR70cc tuned de prestaties/ vermogen van een evo70 kan halen.

Zou natuurlijk wel heel leuk zijn!

Misschien Corsa maar inwisselen voor een DR70 (JS tuned natuurlijk
)
 
Vergeet niet dat een DR als hij ooit een Evo in bepaalde opzichten zou kunnen evenaren een x-aantal keer sneller verslijt...

Tjah, Minarelli-krukassen.... 10 pens, en niet al te geweldige lagers (kunststof lagerkooien, dacht ik)...

-Beta Ark A.C. onbegrensd, 10.000 km mee gereden, krukaslagers 2* in de soep...

-Aprilia Rally L.C. + Technigas Next + Polini Speed Control, krukaslagers lagen over het hele carter verspreid
...

Aan de andere kant:

-Maat van me: 2 Aeroxen, totaal 23.000 km, waarvan minstens 21.000 opgevoerd (Nr-x, Yasuni Z), nooit wat met de krukaslagers aan de hand...

-Andere vriend van me: Aerox, 15.000 km gereden, waaronder 2.000 km met Malossi 50 giet, altijd opgevoerd, Nr-x, Gara, enz... nooit problemen gehad...

-Beta L.C. + Gara, 10.000 km ofzo? Nooit problemen...

Valt dus ongeveer wel te zeggen dat je krukas(lagers) het niet lang gaan houden...

Greetz.
 
Ik heb met mijn Minarelli nu 20.300 km met orginele krukas en vanaf 8000 km is ie opgevoerd en ik draai best veel toeren en ook nog nooit lagers vervangen vorige eigenaar ook niet !!
Ligt er net aan hoe je er mee omgaat denk ik ook !!
 
Ik heb ook al andere lagers.. maar 't gaat me meer om m'n krukas drijfstang/drijfstanglager enzo..

thx

Leroy

------------------
Aprilia SR50 LC.. DR 70cc Cilinder, Polini 25mm Spruitstuk, Dell'Orto 21mm Carburateur, Malossi Filteremelentje, Malossi Fly Clutch & Tecnigas Next == 95 digi
 
Ik heb 12.000 gereden met andere uitlaatjes, toen 500 ofzo met due plus tuned, ging ook wel vet en de krukas kon het (makkelijk) hebben.
 
Nou VDM, toen ik bij je was met mn ex-"race" SF2 hoorde ik andere verhalen

Je krukas zou kaduuk zijn door die Samba ofzoiets...
 
Ik heb vermogenstesten gezien...

1. Top DuePlus/Nardo/21mm -> 11.3 pk

2. Evo70/ForRace/21mm -> 10.5 pk

3. MHR Team/Team uitlaat/25mm -> 11.5 pk

Allemaal op dezelfde testbank... (Matton)

Aangezien een DR zo op het niveau van een DuePlus te brengen is (en zelfs nog vetter!) Is dat dus wel degelijk te doen...

Natuurlijk is het wel zo dat zo'n Evo70 beter koelt en minder slijt... en op zijn beurt ook weer verder getuned kan worden.

------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, std Runner vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Std radiateur nog... maar niet voor lang.
 
Originally posted by Joël:
Ik heb vermogenstesten gezien...

1. Top DuePlus/Nardo/21mm -> 11.3 pk

2. Evo70/ForRace/21mm -> 10.5 pk

3. MHR Team/Team uitlaat/25mm -> 11.5 pk


Zo! Beter, die DuePlus geeft maar 0.2 minder als die MHR met 25mm. Ik ben al in het bezit van een Nardo en 21mm. Gaat dit over Minarelli's? En dit is zeker ook LC of niet?

Zou mijn AC Mina Hor ook een beetje leuk draaien met een Tuned DR in cobinatie met me Nardo en 21mm? Als ik zo rond de 10 pk kan komen ben ik al tevreden.
 

En dat was allemaal met een( lees orginele ) pen 10 krukas ???????
 
Als je geluk hebt kan het, maat van me had een Phantom met een Alu W 70, 21 mm en Nardo. Liep ook heel leuk, zeker 6000!! km gereden met standaard pen 10, maarja... weet ook iemand die zijn pen 12 (standaard op Runner) verneukte binnen 500 km met een EVO 70 + 12 mm carb. + MK. Duzz.. geluk moet je hebbe... Nog ff wat over een DR 70 tuned... schijnt toch met wat leuk tuningswerk heel wreed te presteren. Maar met een standaard EVO 70 is ook nog wel wat te doen. Voor de prijs een hele goeie 70.