Dr 70 spoelpoorten gaan niet open, help!

harrie70

New Member
Setup miarelli blok met dr 70 en een polini p12 krukas

De fotos zijn gemaakt met de zuiger op het OD

HE, ik had in de zomer van 23 een dr 70 gekocht en die gemonteerd, deed het allemaal leuk en aardig. maar laatst is dus mijn carter volgelopen met olie. Het was opzich niet zon groot probleem. Dat is nu allemaal weer verholpen. Maar nu het probleem, ik keek dus zelf goed naar mijn spoelpoorten, maar mijn spoelpoorten gaan niet open.

Ik zou natuurlijk xtra voetpakkingen onder mijn cilinder kunnen doen, maar ik weet niet of dat handig is. Ook weet ik niet of het erg is en of het wel of niet zo hoort.

Er is dus dus wel een andere krukas ingegaan, een polini pen 12, meer weet ik niet.
dit is de drijfstang 80mm en de slag 39.2

zou het aan de krukas liggen of aan het cilindertje?

groeten harjan de vries
 

Attachments

  • 20240206_144529.jpg
    20240206_144529.jpg
    232.6 KB · Views: 30
  • 20240206_144513.jpg
    20240206_144513.jpg
    302 KB · Views: 29
Advertisement - register to remove this

Maar het is dus wel goed of raad je wat anders aan
De pijl staat naar de uitlaatzijde @Brute-Force
En de stand van de zuiger tov de spoelpoorten klopt. Verder gaat de zuiger niet zakken.
Post automatically merged:

Het lijkt erop dat de Zuiger er anders is om in Zit, zuigerveer slotpen, altijd naar de inlaat.
Booster Poorten van de zuiger naar de Inlaat
Nee hoor, speciaal naar gekeken.
Post automatically merged:

DE onderste poort heeft wel 5mm met de zuiger, dus die moet eig wel een halve centimeter naar boven naar mijn mening.
 
Last edited:
je hebt er al (goed) mee gereden en je poorten gaan wel open, alleen niet helemaal. heb je je squish gemeten? als je wilt kun je je cilinder omhoog zetten zodat je spoelpoorten boven de zuiger helemaal openen, maar wat doen ze dan ònder? dat kun je nooit zien. voor hetzelfde geld knijp je ze dan dáár af met de onderkant van je zuiger. ook gaat je compressie omlaag als je je cilinder omhoog zet. En of dat is wat je wil?
 
je hebt er al (goed) mee gereden en je poorten gaan wel open, alleen niet helemaal. heb je je squish gemeten? als je wilt kun je je cilinder omhoog zetten zodat je spoelpoorten boven de zuiger helemaal openen, maar wat doen ze dan ònder? dat kun je nooit zien. voor hetzelfde geld knijp je ze dan dáár af met de onderkant van je zuiger. ook gaat je compressie omlaag als je je cilinder omhoog zet. En of dat is wat je wil?
Nou, ik wil graag weten of ik iets verkeerd doe, of dat het een foutje bijv in het cilindertje is. Want het is namelijk niet zon duur cilindertje, dus maakt het niet heel veel uit. Want misschien zijn er mensen die dat ook hebben gehad.



Wat ik ook natuurlijk zou kunnen doen, is de cilinder ophogen, en er dan een stukje vanaf draaien natuurlijk. Maar heb ik dan ook een andere poorttiming? En ik heb ook wel eens gehoort van een andere ontstekingstijd( weet echt niet of dat klopt).
 
ja, je poorttiming verandert. de combinatie zou iets hoogtoeriger kùnnen worden, dus vroeger ontsteken bij hoge toeren zou beter zijn.
maar volgens mij kan het geen kwaad als je dat niet doet.
 
Er is dus dus wel een andere krukas ingegaan, een polini pen 12, meer weet ik niet.
dit is de drijfstang 80mm en de slag 39.2
Is dit de originele slag en drijfstanglengte?

Er is niets fout aan die cilinder, het hoort zo te zijn.
Dit kan misschien wel zo zijn, geen idee, maar helpen doet het niet met de flow van het blokje.
Sommige tuners doen zelfs de gietbramen bijwerken om de flow en turbulentie te verbeteren, een zuiger die de poorten niet volledig vrij geeft, helpt hier in iedergeval niet bij.
 
Back
Top