dip in SR bij optrekken

sr_ruben

Well-Known Member
hallo, ik rij nu een paar dagen met mijn aprilia sr die net een beurt heeft gehad.
hij loopt nu opzich wel redelijk, behalve bij het optrekken heeft hij een soort dipje. op het moment dat je gas geeft, houd hij een beetje in maar als ik mijn choke induw, loopt ie merkbaar beter. mijn vraag is, moet ik hem nu minder/ meer, benzine/lucht geven?

heb er vandaag een standaard luchtfilter opgezet, op advies van de monteur.
sproeier maat : 70
std luchtfilter,

Grtz Ruben 8)
 
Advertisement - register to remove this

Is je setup helemaal standaard?
Wellicht kun je even een wat grotere sproeier monteren
Ik rijd op een std sr met sito en heb maat 78
 
Ik reed met standaard uitlaat al met maatje 74, was ietsje te groot. Nog even kijken hoe het zit met de Bidalot :)
 
ah oke bedankt mensen, morgen eens 75 proberen :W

ohja, waarom is een std luchtfilter op een 50cc beter als een powerfilter?
 
Last edited:
Doe maar 76, 75 zul je niet vinden :p
Waarom is powerfilter slecht? Omdat het teveel lucht doorlaat, en je er niks mee wint.
Het maakt meer lawaai, het zuipt meer (je moet VEEL hoger in sproeier) en er kan makkelijker troep in komen.

Ook lijkt het een beetje goedkoop :)
 
powerfilter goedkoope look?
Licht eraan wat er al allemaal anders is aan optic styling.
Nee Std zit die ergens in de 60 ofzo...weet niet zeker
 
dat had je eerst?
En hoe zit je scooter er verder uit sportstuur zoiets?
Special kappen crome details
Chrome blok
zoniet dan is het idd gewoon lelijk:p

haha, nee gewoon stuur erop, bijna geen chroom, :p zwart gespoten met groene velgen.

@Mafs: std minarelli hor. idd
 
zoo vandaag even 75 sproeiertje erin en reed een stuk beter, trekt aleen nog niet optimaal op, hij komt nog steeds niet meteen op toeren. :(
 
Stel eerst je carb even af, bougie kleur bekijken etc, en dan even met je variorolletjes kloten. Paar verschillende setjes kopen dus ;)
 
Stel eerst je carb even af, bougie kleur bekijken etc, en dan even met je variorolletjes kloten. Paar verschillende setjes kopen dus ;)

zit nu 5 gram in, maar als ik lichter, ga maakt ie dan geen overtoeren op zn top?
dat had ik de vorige keer namelijk.

carb morgen even afstellen ;)
 
Back
Top