Vivacity heeft een dip bij het optrekken

Speeddragon

Well-Known Member
ik heb deze week het luchtaanzuigstuk (onbegrensd) terug op mijn viva gezet.
En zijn kleine probleem is nu een stuk erger geworden : hij maakt eerst toeren, dan zakt hij even in (bij de 20 km/h), en dan maakt hij ineens weer toeren en gaat hij ineens vrolijk verder.

dit probleem heeft hij altijd miniem gehad en nu is het ineens een stuk erger

wat ik dacht:

Sproeier niet perfect?
luchtschroef (ondanks dat die nog standaard staat) niet goed?
rolletjes?


en oja nog een klein vraagje:

alsje trekveren te slap zijn,k an het dan zijn dat hij na de 20km/h ineens hoge toeren gaat maken? om de lage toeren van het wegtrekken te compenseren?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dip is waarschijnlijk te zware rolletjes(miss dat je +/- 1 gram lichter moet).

Of het kan ook een te sterke drukveer zijn, en dat de scooter daardoor een dip heeft(kijk even welke drukveer je er nu in hebt).


Als de scooter vanaf stilstand to ongeveer 15-20 kmh weinig toeren maakt, en dan ineens wegtrekt, dan moet je idd sterkere trekveren monteren.
Wat voor trekveren heb je er nu inzitten?

Wat is je Setup?

Edit: Trouwens, je kunt beter de luchtaanzuigstuk weer terug erin doen als het probleem alleen erger wordt, het helpt sowieso niet. Dus begin daar maar eerst mee.
 
nou kijk:

ik heb hem gekocht met alleen het luchtfiltertje eraan (dus het aanzuigstuk zat er niet eens bij), deze heb ik dus 2e hands gekocht.

En ik dacht, als ik hem nou gewoon onbegrensd monteer zou het geen hol uit moeten maken en hoef ik nu de sproeier niet opnieuw af te stellen. gezien al mijn vrienden problemen hebben gehad met hun uitlaat en een begrensd stuk!


verder is het zo dat hij toeren maakt, dan inzakt en dan weer toeren maakt. dus het is niet zo dat hij gelijk weinig toeren maakt? of bedoel je dit ook

verder heb ik de carburateur uitgekookt en gedaan en het luchtfilter schoongemaakt


setup:
50cc standaard
gianelli uitlaat (ik denk een NRX)
 
Last edited:
heb dus een rode trekveer en echt hele zware rolletes:O rond de 9 gram per stuk.

ik zal wel een lichtere drukveer kopen en dan de rolletjes opnieuw afstellen oid?

dip was trouwens al ver weg na een nieuw luchtfilter element geplaatst te hebben.
 
shim ring helpt niet.. had dit trouwens ook met mijn vorige scooter

http://forum.scooterforum.net/forum/f109/runner-poggiali-komt-nauwelijks-voorruit-166508/

wat is er nou steeds fout dat mijn scooters altijd lekker trekken maar dan een lange dip hebben rond de 20 km/h

sproeiers zijn goed

trekveren zijn ook goed gezien hij van 0 tot 20 goed trekt

Het lijkt me dus logisch dat het in de drukveer zit, dat de kracht op de achterkoppeling te groot blijft om op de vario te gaan en er daardoor een tijdje moeilijk wordt gedaan

of zouden het ook te zware rollen kunnen zijn (of zou hij dan vanaf 0 tot 20 ook moeilijk moeten doen?
 
Last edited:
Back
Top