Digicam Topic

Ik zie hier nog steeds veel teveel ruis voor een camera uit die klasse. Vooral op de foto van die slak. Wel een vette foto trouwens!
 
Dan zal ik wel iets aan m'n ogen hebben ofzo....of ik snap gewoon niet wat je met ''ruis'' bedoelt, maar ik vind dit gewoon perfecte foto's.
 
Spikkeltjes in beeld, kijk maar bij de foto van die slak in de donkere gedeeltes.
Maarja boeiend, toch een kniesoor die erop let.
 
Ok..maar het zijn ook allemaal foto's met de macro-stand genomen...dan zie ik inderdaad ook wat meer ruis dan bij m'n foto's die gewoon op 50mm ofzo zijn genomen.

Maar nou je 't zegt, zie ik 't wel....op deze is het veel minder

luchtfoto.jpg
 
Dit maak ik met 2 megapixel (Sony DSC-U20), gewoon op de auto stand.

Heb niet het idee dat ik veel scherper kan met deze cam, of wel?

1 2
 
Bevalt dat ding een beetje? Ik wil nu ook een cam kopen voor de vakantie, maar twijfel tussen sony dsc u20 en de canon ixus II. De canon is voor mij 40 euro duurder, maar hij is volgens mij veel beter, terwijl ze bijna even groot zijn. Moet ik gewoon de canon halen? De ixus werkt trouwens wel met secure digital heeft dat nog nadelen?
 
Sony P52

jeuh. net een Sony P52 opgehaald als examen cado 8)

foto :
Doppler 2.JPG


Geen id of dit scherpste is, gewoon camera uit doos gepakt, batterij erin en foto gemaakt :p
 
Godver, mijn Ixus V2 is gisteravond gesneuveld :D Ja eigenlijk niet leuk... Ik pleurde van mijn fiets, met de camera in de hand :) Geeft nu foutmelding, cameralens staat er half uit, wil niet meer in- of uitschuiven... Kan nog wel foto's bekijken enzo. Morgen maar eens langs de foto-zaak: 'ja ik zette hem aan en de lens bleef hangen, en plotseling gaf hij foutmelding' :D
 
Originally posted by X-Race
Godver, mijn Ixus V2 is gisteravond gesneuveld :D Ja eigenlijk niet leuk... Ik pleurde van mijn fiets, met de camera in de hand :) Geeft nu foutmelding, cameralens staat er half uit, wil niet meer in- of uitschuiven... Kan nog wel foto's bekijken enzo. Morgen maar eens langs de foto-zaak: 'ja ik zette hem aan en de lens bleef hangen, en plotseling gaf hij foutmelding' :D


ja en die krassen zaten er allaaang op hoor :)

Ik heb ook nog een vraagje, als het schemerig is, of je hebt zegmaar net niet genoeg licht, dan gaat me cam als ie op auto flits staat flitsen, meestal krijg ik dan geen mooie foto's (beetje nep lijken ze) maar als ik em dan op "flits uit" zet, dan krijg ik heel snel dat de foto bewogen is..iemand een tip?
 
Originally posted by Tim
ja en die krassen zaten er allaaang op hoor :)

Ik heb ook nog een vraagje, als het schemerig is, of je hebt zegmaar net niet genoeg licht, dan gaat me cam als ie op auto flits staat flitsen, meestal krijg ik dan geen mooie foto's (beetje nep lijken ze) maar als ik em dan op "flits uit" zet, dan krijg ik heel snel dat de foto bewogen is..iemand een tip?

Die ''bewogen'' foto's komen doordat je sluitertijd wat langer is dan overdag...


Met flits worden de foto's niet mooi sávonds......zéker als je iets verder weg wil fotograferen....

Soms gebruik ik wel de flits gewoon overdag....dan wordt de foto vaak wat beter ingekleurd en vermijd je van die schaduwvlekken..(tot bepaalde mate)

maar om s'avonds/s'nachts mooie foto's te maken is bijna niet te doen zonder statief.:

stadsbrug.jpg
 
ik heb vandaag de canon powershot a300 gekocht. Filmpjes en foto's zijn wel goeie kwaliteit, maar met de batterijen die erbij zaten kon ik een half uur doen ofzo. Dat is toch niet normaal? Als ik zo'n GP powerbank ga halen, werken die batterijen dan ook zo kort, of waren die batterijen die erbij zaten gewoon lousy :p
 
Originally posted by Sakkie
ik heb vandaag de canon powershot a300 gekocht. Filmpjes en foto's zijn wel goeie kwaliteit, maar met de batterijen die erbij zaten kon ik een half uur doen ofzo. Dat is toch niet normaal? Als ik zo'n GP powerbank ga halen, werken die batterijen dan ook zo kort, of waren die batterijen die erbij zaten gewoon lousy :p

Zaten er oplaadbare bij ??

meestal moet je die eerst een paar keer opladen voor je ze 100% vol krijgt.

Als het gewone batterijen waren, kan het ook wel....meestal duwen ze er wat goedkopere batterijen bij...
 
Die GP Powerbank dingen gaan echt superlang mee, ik maak er zo 200 foto's met flits mee, met display aan, en tussentijds kijk ik ze nog terug ook.
 
Originally posted by chills
Zaten er oplaadbare bij ??

meestal moet je die eerst een paar keer opladen voor je ze 100% vol krijgt.

Als het gewone batterijen waren, kan het ook wel....meestal duwen ze er wat goedkopere batterijen bij...
waren niet oplaadbaar, zullen wel van die el cheapo dingen zijn. Morgen maar ff powerbank gaan halen 8)
 
Back
Top