Jumper
Well-Known Member
"het kantelen van de zuiger,
je smallend zit namelijk niet precies in het midden van de zuiger. omdat door het iets naar 1 kant te laten staan er minder kracht op 1 kant van de cillinder wand staat. maar als je de zuiger omdraai (en de cillinder ook, dan zit je small end aan de verkeerde kant van de zuiger. dit betekend dat hij aan de andere kant van de cillinder wand zich zelf gaat invreten,"
kreeg ik van iemand in verband met project.
http://www.2stroke-tuning.nl/main.php
en 'desaxatie ' opzoeken.
komt er samengevat op neer:
dat u zuigerpen nooit mooi in het midden zit, zit altijd 1% van de boring van het midden.
Dit komt niet door fabrikagefout of dergelijke, wanneer u zuiger naar beneden komt komt er ook enorme kracht op de ene cilinderwand ( bij 85mm drijfstang bij mina verminderd dit). Door deze desaxatie van de zuigerpen met de zuiger vangt het probleem enigzins op.
mijn vraag is, blijft het ook zo wanneer je cilinder en zuiger 180° draait.
ik denk van wel
je smallend zit namelijk niet precies in het midden van de zuiger. omdat door het iets naar 1 kant te laten staan er minder kracht op 1 kant van de cillinder wand staat. maar als je de zuiger omdraai (en de cillinder ook, dan zit je small end aan de verkeerde kant van de zuiger. dit betekend dat hij aan de andere kant van de cillinder wand zich zelf gaat invreten,"
kreeg ik van iemand in verband met project.
http://www.2stroke-tuning.nl/main.php
en 'desaxatie ' opzoeken.
komt er samengevat op neer:
dat u zuigerpen nooit mooi in het midden zit, zit altijd 1% van de boring van het midden.
Dit komt niet door fabrikagefout of dergelijke, wanneer u zuiger naar beneden komt komt er ook enorme kracht op de ene cilinderwand ( bij 85mm drijfstang bij mina verminderd dit). Door deze desaxatie van de zuigerpen met de zuiger vangt het probleem enigzins op.
mijn vraag is, blijft het ook zo wanneer je cilinder en zuiger 180° draait.
ik denk van wel