desaxatie

melf #50 said:
er veranderd helemaal niks als je zowel de cilinder omdraait als de zuiger behalve dat de cilinder en zuiger andersom staan...

verder draait een krukas gewoon 360 graden, meer niet , of dat nu links of rechtom is..

volgens mij ben je gewoon dingen door de war aan het halen...

ik zou niet de eerste zijn die cilinders omdraait zonder problemen...

eff extreem geschetst in paint. (weet wel nu niet zeker of het voorkomt bij 2 takt) dus op rechtse figuur staat zuigerpen iets uit het midden. Dus bij onploffing heb je een kracht die mooier op de drijfstang komt.

 
ik moet even een foutje toegeven, dat ik niet had meegerekend dat de drijfstang die naar boven drukt 1 kant op drukt , voor de cilinder maakt het iig niks uit.

het kan wel gewoon alleen heeft geen voordelen , op de puch was het voordeel dat je de uitlaat beter kwijt kon , de eerste keer dat ze dat deden is degene van wie de puch was zelfs kampioen geworden.(sobw, lang geleden :p)
 
maarja als de zuiger normaal blijft staan en dus niet net als de cillinder omgedraaid is. dan zitten misschien de gaten om je spoelers eerder open te zetten aan de kant van de uitlaatpoort. of heeft een scootercillinder niet van die spoelgaten? (heb alleen ervaring met schakel cillinders met carb aansluiting op cillinder.)
 
taakplanner said:
maarja als de zuiger normaal blijft staan en dus niet net als de cillinder omgedraaid is. dan zitten misschien de gaten om je spoelers eerder open te zetten aan de kant van de uitlaatpoort. of heeft een scootercillinder niet van die spoelgaten? (heb alleen ervaring met schakel cillinders met carb aansluiting op cillinder.)

Die smeergaatjes zitten er zga nooit.. soms boren se er eentje op de uitlaatspijl..

Maar als je de zuiger in std positie laat en Cillinder omdraaid..
Dan kom je toch ook in de knel met de opening in de zuiger van Boostpoort
 
die bedoel ik ook, daar kom je dus mee in de knel. of je zou een zelfde soort zuiger moeten zoeken die totaal geen openingen heeft, en daar dan in gaan hakken en frezen
 
joel heeft eff mijn zuiger opgemeten, want die ligt nog bij hem, volgens schuifmaat nauwkeurigheid geen desaxatie.

denk meer toegepast bij dieselmotoren omwillen van enorme compressies
 
el bandino said:
joel heeft eff mijn zuiger opgemeten, want die ligt nog bij hem, volgens schuifmaat nauwkeurigheid geen desaxatie.

denk meer toegepast bij dieselmotoren omwillen van enorme compressies

Ik moet erbij zeggen dat iets dergelijks meten met een schuifmaat heel erg lastig is, dus niet volledig betrouwbaar. Niet zozeer de nauwkeurigheid van de schuifmaat zelf, maar de goede positie zoeken is erg lastig.
Wel is het zo dat ik aan beide kanten dezelfde spreiding aan meetwaarden kreeg, dus ik ga er wel vanuit dat de pen in het midden zit.

Als mensen het zeker willen weten dan is daar ander meetgereedschap voor vereist.
 
taakplanner said:
maarja als de zuiger normaal blijft staan en dus niet net als de cillinder omgedraaid is. dan zitten misschien de gaten om je spoelers eerder open te zetten aan de kant van de uitlaatpoort. of heeft een scootercillinder niet van die spoelgaten? (heb alleen ervaring met schakel cillinders met carb aansluiting op cillinder.)


ik neem aan dat je de poort bedoelt die normaal boven zit? want dat kun je boven dan dichtmaken in het carter en onder weer een nieuwe maken ;)
 
Back
Top