Dealer bullshit stories.

Status
Not open for further replies.

eXoR

el Presidente
Ik gisteren ff naar dealer, voor nieuwe (std) halfpoulie voor kameraad (aerox) .. zegt ie dat die dingen niet bestaan! |( :D

Anyway, iemand anders nog van dit soort dingen meegemaakt? :p

p.s.
dit was bij De Vries, in Tolbert. :W
 
Advertisement - register to remove this

ging laatst naar (brom)FIETS dealer in utrecht gas kabel zenith ja hebben we alleen orgineel Hoppa 42 € , later naar loef ijsselstijn gewoon universele puch gaskabel(op maat geknipt, std 2meter), met een busje in me gashendel.

gas kabel (binnen) voor 1.05 :)
 
zenith_ust said:
ging laatst naar (brom)FIETS dealer in utrecht gas kabel zenith ja hebben we alleen orgineel Hoppa 42 € , later naar loef ijsselstijn gewoon universele puch gaskabel(op maat geknipt, std 2meter), met een busje in me gashendel.

gas kabel (binnen) voor 1.05 :)

Tja, inkoopprijs + marge = verkoop prijs he.
Die 2de dealer is gewoon slimmer. Die koopt een enorme rol en perst zelf kabeltjes. Verkoopt ws. een stuk meer dan die kant-en-klare kabels.

@ van Nispen in Breda;
> Ik wil graag 2 bougietjes.
< Hoezo? Heb je een 2-cilindeR? *D

Niet noob, moest wel lachen :) Was uiteraard als grap bedoeld ;)
 
Made in AJ said:
Haha heb je helemaal gelijk in :p

Zitten ze "ons" (wij verkopers) vaak aftezeiken,
zullen we topic beginnen: Noob Acties van Klanten... +ralf+
Amen -:-

Sommige mensen snappen zelf niet waar ze het over hebben. Hebben ze weer ergens wat leuks gelezen/gehoord (wat leuk klinkt) moeten ze dan ook maar gelijk hebben.

Helemaal irritant is als ze allerlei TROEP via internet bestellen en bij ons komen vragen hoe het aangesloten moet worden :L (wat dus tijd kost, en niets opbrengt)...

Gezien dat topic toch in deze voortgezet moet worden heb ik er ook nog wel een...

Iets over een vertanding. Jongen wil orginele vertanding voor zijn scooter hebben (pia blok). Echter zijn hier 3 verschillende types in (17.7, 18 en met spiebanen).

Ja het is die maat. Dus wij bestellen. Nee past niet. Nog keer bestellen, past nog niet. Tot 5x toe :| Dat sommige geen goed gereedschap kunnen aanschaffen oke, maar om dan achteraf tot de conclusie te komen dat er een polini vertanding inzit die een dikkere as blijkt te hebben :X Daar word je moe van...

Ook keer zoiets met begrenzer (morse code) gehad. Wij ingebouwd, uitgelegd hoe dat werkte. Affijn dag erna: me scooter is kapot :|
Niet waar, je moet je begrenzer er wel afhalen |(
Ow, wist ik niet...

Sorry, maar ik denk dat er net zo veel n00bs rondlopen als er mensen dealers n00bs noemen... :rolleyes:
 
monkylover said:
een jaar geleden

kom daar aan . ja ik wil graag een 125cc gilardoni ac pia cil
d:ja die hebben we niet op vooraad
ik: oke dat word dus bestellen
d:ja
ik: oke hoelang duurt het voordat het binnen is
d:hu ik denk een week of drie
ik: waarom zo lang normaal duurt het een paar dagen
d: jah dat komt omdat het italie moet komen en ik kan in mijn systeem zien dat ze die niet op vooraad hebben daar bij gilardoni dus dangaan ze die denk ik vers voor je maken
ik: huh oke doe dan maar hoeveel kost hij
D: 281,50eury
ik : oke doe maar kom ik wel over een maand wel effe kijken

dus ik een maand later daar naar toe blijkt dat die kut flikker
van een dealer weg is lekker een maand voor jan lul lopen w8ten
dit was een dealer in tilburg ik weet aleen de naam niet meer
Bas den Breeje uit Genderen of iig die kant op :? Of v. Iersel in tilburg.

monkylover said:
ook zoiets kom aan bij pols
malossi 172cc ac typhoon hoeveel kost hij
d: hu denk 400euro
ik: oke dan kijk wel effe verder

wat blijkt nou dat het dingetju gewoon ook 280kost dubbel genaait 8P8P8P

edit /rob van empel als het goed is anders was het kees van empel
of ik vergis me nu
Laat me raden, Martijn hielp jou? :+
 
denk dat er eer n00b klanten rondlopen dan n00b dealers.....

ik denk echter ook dat de doorsnee dealer wel iets van opvoeren afweet maar dat het hier zeer beperkt blijft. (muv bijv. jos dijkman daar twijfel ik echt niet aan, die weten het wel) maar voor originele dingen blijven dealers vaak tog wel toppie
 
Vergeet niet dat opvoeren eigenlijk niet legaal is, dus waarom zou een dealer hier verstand van moeten hebbben.

Kijk dat zaken zoals twins en koopmans zoveel weten, komt omdat zij zich hierin gespecialiseerd hebben. dus een extra service zeg maar.

Ik vind dat je daarom ook niet van een dealer kan verwachten dat hij weet hoe of wat. alleen vind ik dat je wel kwa standaard onderdelen en onderhoud bij z'n iemand terecht moet kunnen.

Dennis
 
Opvoeren is niet illegaal, ermee rijden wel. Er zijn redelijk veel scooters die harder gaan dus het is voor de dealer een goede bijkomt als hij daar ook in doet. Dus een dealer die snelle spullen verkoopt moet er verstand van hebben vind ik.
 
Dennis said:
je snapt me punt toch wel?

Ja het klopt wel wat je zegt, maar wat Stephan@Spy zegt zit ook wel wat in. Als je snelle onderdelen verkoopt, hoor je mensen daar ook goed over te kunnen informeren en ze ook goed te kunnen monteren.
 
Stephan@Spy said:
Opvoeren is niet illegaal, ermee rijden wel. Er zijn redelijk veel scooters die harder gaan dus het is voor de dealer een goede bijkomt als hij daar ook in doet. Dus een dealer die snelle spullen verkoopt moet er verstand van hebben vind ik.
Echter, leuk en aardig. Ik snap je punt.

Helaas zijn er meer factoren dan alleen een Dealer en een Consument.

Bovag en Rai zijn (zoals bekend :?) zeer resoluut TEGEN alles wat met opvoeren te maken heeft. Dealers die hierin handelen, zoals bovengenoemde voorbeelden oa. Zullen dus ook geen bovag/rai lid kunnen worden.

Bovag en Rai geven echter wel een goede support aan de branche, dwz. contacten met leveranciers/merken, alsook een certificaat waaruit blijkt dat de dealer het normale (45km/h) werk naar behoren uitvoerd, evenals een merk van kwaliteit.

Vandaar dat meeste dealers (waarschijnlijk uit angst die certificaten kwijt te raken) zich totaal niet bezig houden met opvoeren, tunen etc. :)
 
Slome said:
Echter, leuk en aardig. Ik snap je punt.

Helaas zijn er meer factoren dan alleen een Dealer en een Consument.

Bovag en Rai zijn (zoals bekend :?) zeer resoluut TEGEN alles wat met opvoeren te maken heeft. Dealers die hierin handelen, zoals bovengenoemde voorbeelden oa. Zullen dus ook geen bovag/rai lid kunnen worden.

Bovag en Rai geven echter wel een goede support aan de branche, dwz. contacten met leveranciers/merken, alsook een certificaat waaruit blijkt dat de dealer het normale (45km/h) werk naar behoren uitvoerd, evenals een merk van kwaliteit.

Vandaar dat meeste dealers (waarschijnlijk uit angst die certificaten kwijt te raken) zich totaal niet bezig houden met opvoeren, tunen etc. :)

Maar als ze opvoer meut verkopen mag het wel volgens Bovag en Rai normen?
 
was vandaag toevallig bij wk scooters @ deventer.... komt er dus een n00b binnen met een 17,5mm carb.... aan de manier van binnekomen kon ik al een beetje afleiden dat het een n00b was dus ik bleef ff wat langer luistere en ja hoor....

hij: hallo, ik heb een 70cc besteld en nu is mijn vraag welke sproeier ik nodig heb
wk: powerfilter of gewoon
hij: origineel aangepast, dus powerfilter (zo zei hij het.......)
wk: uhhmmmmm ik denk dat 100 wel goed is.

een duidelijk geval van een n00b ventje en een n00b dealer.

heb hem toen ff uitgelegd dat je dit moet afstellen door te proberen en niet gewoon een willekeurige sproeier erin moet knallen die wel ongeveer goed is.

maar dit begreep hij niet ..... want dat had hij ook niet gedaan toen hij een andere uitlaat op zijn scooter had gezet, en was dit dus ook niet van plan

dus ik zei dat hij de sproeier er maar in moest zetten en er veel plezier mee moest hebben
 
speedwous said:
heb hem toen ff uitgelegd dat je dit moet afstellen door te proberen en niet gewoon een willekeurige sproeier erin moet knallen die wel ongeveer goed is.

maar dit begreep hij niet ..... want dat had hij ook niet gedaan toen hij een andere uitlaat op zijn scooter had gezet, en was dit dus ook niet van plan
Dat is stom inderdaad. Noobs zijn niet erg, zolang ze het maar beseffen:p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top