Dealer bullshit stories.

Status
Not open for further replies.

eXoR

el Presidente
Ik gisteren ff naar dealer, voor nieuwe (std) halfpoulie voor kameraad (aerox) .. zegt ie dat die dingen niet bestaan! |( :D

Anyway, iemand anders nog van dit soort dingen meegemaakt? :p

p.s.
dit was bij De Vries, in Tolbert. :W
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben bijna 16, dus ff langs dealers om naar prijzen van scooters en onderdelen kijken, en kijken of er nog een mooie scooter staat, zegt de dealer:

Jah, en vanaf oktober dit jaar is het verplicht met een kenteken te rijden, en als je hem hier koopt heb je vast een papiertje waarop staat dat hij eerlijk is, en kan je een deel van de keuring overslaan.


Ja, vast.......
 
joey.sanden said:
Ik laatst bij de dealer had daar speedfight 2 lcd gekocht 2 de hands 900 eur zat wat schade ik zo dat fix ik wel week erna was al bezig mert kappen en al maar moest nog effe wat kopen daar een helm dus haah maar dit is het verhaal ik vroeg iets hoeeveel een hele nieuwe kappenset koste van een sf2 het gesprek:

ik: kan ik ook kappen bestellen van ene sf2 bij jou
hij: ja dat kan ik heb nog een hele mooi kappensetjuh 280 euro maar zitten 2 kapjuhs niet bij :S
ik: ik kan ze voor 169.95 aankomen ALLE KAPPEN van een sf2 op easyparts
hij: ja maar dit zijn hele goeie
ik: mag ik is de catalogus van je
hij: ja is goed hier heb je hem
ik: waarom staat er toch nu easyparts op de asusd catalogus en staat hier dat ze 169.95 kosten ik lachte hem dus heel hard uit heb het boekjuh netjuhs neergelegt en ben lachend weggelopen :NOOB: :D

ik ook vaak naar dealer gaan hij ook niet altidj weten wat ik kopen wil,
daarom hij niet noob zijn, hij wel duur zijn daarom ook niet noob zijn.

genoeg wartaal;
mijn dealer is niet een van de beste in tuningn als je alles std hebt is hij zeker een goede dealer,
meestal heb ik van die klein probleempjes zoals sproeier voor merk Y zegt hij dat die niet past omdat die op scoot X zit echter is de carb toch merk Y,
en als je een V snaar wil kopen vraagt hij wat is een v snaar 8P
en hij verkoopt ook echte power uitlaten zei hij: leovince ZX chroom
+ralf+ :|
 
Hornymoose said:
ik ook vaak naar dealer gaan hij ook niet altidj weten wat ik kopen wil,
daarom hij niet noob zijn, hij wel duur zijn daarom ook niet noob zijn.

genoeg wartaal;
mijn dealer is niet een van de beste in tuningn als je alles std hebt is hij zeker een goede dealer,
meestal heb ik van die klein probleempjes zoals sproeier voor merk Y zegt hij dat die niet past omdat die op scoot X zit echter is de carb toch merk Y,
en als je een V snaar wil kopen vraagt hij wat is een v snaar 8P
en hij verkoopt ook echte power uitlaten zei hij: leovince ZX chroom
+ralf+ :|

op std cilinders doet zx het echt wel goed hoor:p
 
goed..nog een lekker afzet verhaal :p

kom ik met me scooter bij delbrugge(roden) met een lekke band ( k had al een keer een binneband laten zetten omdat ik al een keer een lek had in die band) maar nu was het een klapband dus ik zeg tegen die gast.. k moet een nieuwe achterband hebben voor me sr..wat heb je liggen..

nou zegtie ik heb standaard banden van maxxis voor 49 euro en banden van michelin voor 80 euro..nou dus ik zeg zo van..geef mij die michelin maar want ik wou wel even een wat betere achterband voor beter weggedrag..

nou zegtie..als je hem hier nu achterlaat, kun je hem morgen middag weer ophalen..:S dus ik zeg, kom op zeg dat is toch een klusje van 15 min ofzo? moet ik morgen met de bus naar school ofzo?!
nee je kunt wel een leenFIETS meekrijgen....dus goed ik laat me scooter maar achter..(weinig keus)..met mijn toen nog perfect fluor oranje GECOATE Velgen..

volgende dag, ik kom terrug,
nou tis klaar zegtie..dat word dan 110 euro...

k zeg zo..pardon?? 110 euro??

ja er komt nog loonkosten overheen :(

dus ik zeg: dus jy wilt beweren dat jy 30 euro per 15 min kost??

nou nee zegtie ik ben er 2 uur mee bezig geweest want ik kreeg het oude ventiel van de binnenband er niet uit....

dus ik een beetje vloeken..toch maar betalen dus...k kyk nog snel even of er idd de goede band omheen zit.. ik zie een prijsstickertje zitten van 80 euro...ik denk zit wel goed dus :( ik naar huis, eenmaal thuisgekomen..

ja hoor staat er GVD MAxxis op de band :( maar die rat had er wel het prijsstickertje van 80 eu opgeplakt! en tot overmaat van ramp, zag ik dat er op me pas gecoate velgen enorme krassen liepen rond om het ventiel :(!! tot op het metaal gewoon..

naja winkel was al dicht dus ik de volgende dag meteen terrug naar die kerel...kom ik daar, k zeg: u heeft mij gisteren een nieuwe achterband om de velg gezet he?..wat zegt die kerel...oh daar weet ik nix van, kan me der nix van herinneren..en maar ontkennen dat hij die schade veroorzaakt had en dat ie me opzettelijk afgezet had :O ik ben zo kwaad geworden toen :p ik heb de hele keet eronder gevloekt, totdat ik uiteindelijk het complete bedrag terrug kreeg..+ een oranje lakstift :|

dus die standaard band heb ik nu gratis maar dat was de laatste keer dat ik daar geweest ben :(

moraal van dit verhaal..let goed op wat je koopt en zorg ervoor dat je het inderdaad krijgt, de meeste dealers zijn oke en eerlijk..maar soms heb je gewoon pech.. laat goed merken dat je er verstand van hebt, anders willen sommigen er nog wel eens misbruik van maken :(
 
The Fox said:
Ik ben bijna 16, dus ff langs dealers om naar prijzen van scooters en onderdelen kijken, en kijken of er nog een mooie scooter staat, zegt de dealer:

Jah, en vanaf oktober dit jaar is het verplicht met een kenteken te rijden, en als je hem hier koopt heb je vast een papiertje waarop staat dat hij eerlijk is, en kan je een deel van de keuring overslaan.


Ja, vast.......
Euhm is ook zo. Pff helft van de reactie s hier is BS zou als dealer ook niet elk onderdeel weten. Maarja soms wordt je ook wel opgelicht als je niet uitkijkt.
 
A-Bizar said:
Volgens mij he... is het 9 van de 10 keer allemaal precies andersom :p
Dat de dealer in een scheur ligt om de noob acties van sommige klanten.

Ik had iig veel plezier met het werken in een scooterzaak :D

Haha heb je helemaal gelijk in :p

Zitten ze "ons" (wij verkopers) vaak aftezeiken,
zullen we topic beginnen: Noob Acties van Klanten... +ralf+
 
denk ook de reden van de dealers zijn omdat de klanten het zo leuk omschrijven
in het begin wist ik ook niet alles van scooters en ging altijd naar jos dijkman en hij hielp me uitstekend maar omdat ik alles half omschreef snapte hij er ook weinig van en dan krijg je van die misverstanden:)

naderhand heb ik meer ervaring gekregen en zitten we wel op 1 lijn en ga ook voor de kleinste dingetjes ernaartoe

en netzoals made in aj zegt(dijkman crew;)) het ligt in eerste instantie ook aan de klant hoe de dealer reageert:)

adioz
 
hahaha, grappig die dealers :p

Bij Matton rijden die gasten met manston2 althans dat zeggen ze en wisten niet wat een Wielnaaf / adapter en een halfpoulie was.. (was laatst) Zo kunnen we nog wel ff doorgaan :W
 
Vincent.. said:
hahaha, grappig die dealers :p

Bij Matton rijden die gasten met manston2 althans dat zeggen ze en wisten niet wat een Wielnaaf / adapter en een halfpoulie was.. (was laatst) Zo kunnen we nog wel ff doorgaan :W

Bij matton hebben ze echt wel verstand van zaken hoor ... de klantvriendelijkheid is daar ook zeer goed .. +ralf+
 
The Fox said:
Ik ben bijna 16, dus ff langs dealers om naar prijzen van scooters en onderdelen kijken, en kijken of er nog een mooie scooter staat, zegt de dealer:

Jah, en vanaf oktober dit jaar is het verplicht met een kenteken te rijden, en als je hem hier koopt heb je vast een papiertje waarop staat dat hij eerlijk is, en kan je een deel van de keuring overslaan.


Ja, vast.......
Ja, inderdaad ja. Wie si hier nou de noob |(
Nieuwe gekochte scooters moeten vanaf Oktober met kenteken rijden. De keuriing hiervoor geschied door dealers.
Die dealer kan jouw scooter prima alvast pre-keuren, wat weer tijd en geld scheelt bij de echte keuring.
 
@ The Fox

Zeg pas iets als je zeker weet dat je gelijk hebt, zulke mensen als jou geven die dealer een slechte naam terwijl je zelf gewoon dom bent ! :L
 
ja sorry hoor, ik ben pas 15, en dus niet zoveel verstand er nog van, daarom ben ik ook op dit forum :p

maar ik las hier dat het idd over NIEUWE scooters ging, ik ga zo ie zo een 2e handse halen (mss dus bij een dealer), maar dan zit er tog niet al zo'n kenteken op. en ook koop ik hem deze maand nog, dus lang voor oktober.

srry als ik mensen boos heb gemaakt :*
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top