Dealer bullshit stories.

Status
Not open for further replies.

eXoR

el Presidente
Ik gisteren ff naar dealer, voor nieuwe (std) halfpoulie voor kameraad (aerox) .. zegt ie dat die dingen niet bestaan! |( :D

Anyway, iemand anders nog van dit soort dingen meegemaakt? :P

p.s.
dit was bij De Vries, in Tolbert. :W
 
Advertisement - register to remove this

denn1s said:
ja idd, zo kan je elke keer terug komen tot je de goede sproeier hebt, denk eens na man

Bij Bike&Scooterworld in nieuwegein kan dat dus gewoon, je kan gewoon altijd je sproeier omruilen tot je de goeie maat hebt (vind het alleen wel jammer dat ze geen keihin sproeiers hebben:X)
 
Raptor51 said:
Wat een humor hier zeg, ik vind het wel jammer dat de kennis zo vaak van onze kant moet komen ipv de dealers zelf |(

Denk dat het tegenvalt, dit topic gaat over dealer bullshit.
Het probleem bij dat soort dingen is denk ik het volgende;
Een dealer hoort een zekere verstand van zake te hebben, dat heeft hij ook nodig om goed te kunnen functioneren.

Maar als ik naar de dealer hier om de hoek ga en vraag naar allemaal dingen waar 90 procent van brommerrijdend nederland voor de komst van fora enz nog nooit van gehoord heeft vind ik het niet meer dan logisch dat hij daar niet alle fijne dingen van weet. Zeker als het een wat ouder persoon is.

Die mensen doen ook maar gewoon hun werk, en vaak hebben ze velen malen meer kennis en vooral ervaring als je zou denken.

Dat een dealer dus niet alles weet wat de doorgewinterde forum bezoeker weet vind ik ook niet meer dan normaal. Als hij de tijd die jij nodig hebt om daar allemaal achter te komen ook nog naast zijn werk moet doen heeft hij geen tijd om voor jouw n sproeier uit te zoeken :)
 
Ik laatst bij de dealer had daar speedfight 2 lcd gekocht 2 de hands 900 eur zat wat schade ik zo dat fix ik wel week erna was al bezig mert kappen en al maar moest nog effe wat kopen daar een helm dus haah maar dit is het verhaal ik vroeg iets hoeeveel een hele nieuwe kappenset koste van een sf2 het gesprek:

ik: kan ik ook kappen bestellen van ene sf2 bij jou
hij: ja dat kan ik heb nog een hele mooi kappensetjuh 280 euro maar zitten 2 kapjuhs niet bij :S
ik: ik kan ze voor 169.95 aankomen ALLE KAPPEN van een sf2 op easyparts
hij: ja maar dit zijn hele goeie
ik: mag ik is de catalogus van je
hij: ja is goed hier heb je hem
ik: waarom staat er toch nu easyparts op de asusd catalogus en staat hier dat ze 169.95 kosten ik lachte hem dus heel hard uit heb het boekjuh netjuhs neergelegt en ben lachend weggelopen :NOOB: :D
 
joey.sanden said:
Ik laatst bij de dealer had daar speedfight 2 lcd gekocht 2 de hands 900 eur zat wat schade ik zo dat fix ik wel week erna was al bezig mert kappen en al maar moest nog effe wat kopen daar een helm dus haah maar dit is het verhaal ik vroeg iets hoeeveel een hele nieuwe kappenset koste van een sf2 het gesprek:

ik: kan ik ook kappen bestellen van ene sf2 bij jou
hij: ja dat kan ik heb nog een hele mooi kappensetjuh 280 euro maar zitten 2 kapjuhs niet bij :S
ik: ik kan ze voor 169.95 aankomen ALLE KAPPEN van een sf2 op easyparts
hij: ja maar dit zijn hele goeie
ik: mag ik is de catalogus van je
hij: ja is goed hier heb je hem
ik: waarom staat er toch nu easyparts op de asusd catalogus en staat hier dat ze 169.95 kosten ik lachte hem dus heel hard uit heb het boekjuh netjuhs neergelegt en ben lachend weggelopen :NOOB: :D

zo dealer moet ook ze brood verdienen
 
joey.sanden said:
Ik laatst bij de dealer had daar speedfight 2 lcd gekocht 2 de hands 900 eur zat wat schade ik zo dat fix ik wel week erna was al bezig mert kappen en al maar moest nog effe wat kopen daar een helm dus haah maar dit is het verhaal ik vroeg iets hoeeveel een hele nieuwe kappenset koste van een sf2 het gesprek:

ik: kan ik ook kappen bestellen van ene sf2 bij jou
hij: ja dat kan ik heb nog een hele mooi kappensetjuh 280 euro maar zitten 2 kapjuhs niet bij :S
ik: ik kan ze voor 169.95 aankomen ALLE KAPPEN van een sf2 op easyparts
hij: ja maar dit zijn hele goeie
ik: mag ik is de catalogus van je
hij: ja is goed hier heb je hem
ik: waarom staat er toch nu easyparts op de asusd catalogus en staat hier dat ze 169.95 kosten ik lachte hem dus heel hard uit heb het boekjuh netjuhs neergelegt en ben lachend weggelopen :NOOB: :D

Veel dealers kunnen spullen niet verkopen voor webshop prijzen dus in dit geval ben jij de n0eb.
 
nou nee ms soms

denk aleen dat we te snel ja knikken en het soms nog kopen ook
of omdat de dealer het zegt begin je zelf te twijfelen

of omdat je toch soms in je achter hooft loopt van 'ja hij is tensloten de dealer en hij zou het wel weten '

of zie ik dat nou verkeerd
 
Ik weet ook dat ik bepaalde dingen goedkoper kan krijgen via webshops maar ik heb liever een dealer waar ik ook op terug kan vallen en vragen aan kan stellen en ik weet ook dat die winkel hun ook geld kost wat een webshop dus niet heeft. En k krijg omdat k veel bij mn dealer bestel ook korting op dingen die ik koop...
 
joey.sanden said:
ik: waarom staat er toch nu easyparts op de asusd catalogus en staat hier dat ze 169.95 kosten ik lachte hem dus heel hard uit heb het boekjuh netjuhs neergelegt en ben lachend weggelopen :NOOB: :D

tja... misschien eerst nadenken hoe het allemaal in elkaar zit?
wie is hier idd de n00b... nfi
 
Idd, heel die verhalen slaan nergens op in dit topic. Dit soort mensen verpesten gewoon de goede dealers en natuurlijk zit er ooit een rotte appel tussen. Maar ik zou me eigen ook kapot ergeren aan van die betwetertjes.
 
mjah, niet echt een n00bverhaal.
Maargoed.
ik was bij sanders, om spulletjes te halen, maar ik moes wachten want er was nog zown meisje voor me.
zij stond daar met dur ouders en hele verhalen, maar waar het op neer kwam was dat dat ding wat harder moes lopen.
Toen was ik aan de beurt, en fred(das die lange tog? of was ut patrick?) ging ff een rondje op de scoot van dat meisje.
komt ie trug met een redelijke vaart, wild ie stoer doen oid.
draait ie de scooter slippend richting de deur, gelijk daarna geeft ie weer volgas.
BAP! zo de winkel in over zown 5 cm hoge drempel, en toen vol tegen een speedfight van een klant, waar ze het net nog over hadden. dat die kel um al 1 jaar had en het ding er PERFECT uitzag.
rechter achterkap grondig naar de klote dus :D
kvraag me af hoe ze dat opgelost hebben :rolleyes:

En wat die gasten ook doen als je een beetje een leuke scooter heb.
Dan gaan ze er overal mee naartoe blazen, beetje naar de friettent, spulletjes halen oid.
en jah ik heb het ze zien doen op andermans scoot.
Maar ik zette mun scooter ook voor iets kleins af, met een halfvolle tank, want ik had um in wijchen zelf nog getankt.
En toen ik um weer op ging halen, viel die in groesbeek zelf nog uit omdat de tank leeg was :|
gelukkig was niet zo ver van het tankstation in groesbeek af anders hadk goed de lul gewezen :X
 
Bij Dila in purmerend:

Ik: heb een V-snaar nodig voor een vespa si

dealer: Ja hier heb er 1 voor citta, past ook gewoon!

Ik : :|nee, vespa heeft een langer blok dus dat past niet....

dealer: jawel, eigenwijze jongen, die passen wel

Ik: nou hij staat hier voor de deur dus kijk maar ff

dealer: :eek: heee het past niet8P

Ik ja duuh ik zei het toch!!

Dealer: nouw dan heb je er zeker een ander blok onder gezet want normaal past het gewoon

Ik: nouw niet dus, maar die V-snaar hoef ik dus niet

dealer: jah maar nu heb je het al afgerekend en ik moet hem gaan bestellen dan heb je hem over 3 weken ofzo

Ik: ja daar heb ik niks aan, V-snaar is helemaal op en moet nu vervangen worden, ik wil mijn geld terug zodat ik bij een andere bromfietszaak een goeie kan gaan kopen.

dealer: ja dat gaat niet, je krijgt GEEN geld terug omdat je ge-pind hebt en nu is dat geld weg8P

Ik: nouw er zit genoeg geld in de kassa, en bovendien geef je me de verkeerde V-snaar mee:|

dealer: jaja eigenwijs he nouw je krijgt je 11 euro wel terug en dan wil ik je hier nooit meer zien!!

Ik: prima, tot ziens (niet dus)
 
plaatselijke dealer ging even op mijn scooter rijden..
na een tijd kom ik terug binnen
"en?"
"ja hoe rijdt die normaal?"
"goed he, alleen nu de laatste tijd beetje raar rond de 80 ergens"
"ah.. ja hij rijdt dus ernstig klote"
"serieus?"
"ja dat ding komt toch niet vooruit"
*op dat punt begon ik te twijfelen of ie wel op mijn scooter had gereden*
ik dus gewacht tot paar klanten weg waren, gaat ie weer met me naar buiten, zet scooter aan, vertrekt, komt terug..
"ziet ge? met moeite 50"
"ja en zet nu eens de begrenzer af?"

was wel grappig :D
 
Last edited:
JPS bij alaxander ( rotterdam )

ik ga er woensdag heen samen met 2 vrienden ( was er ooit een keer eerder geweest was iets van 2 jaar geleden ) en die vriend van me had een pen en een clamp nodig voor zijn nrg.

dus wij komen binnen en kijken zow een beetje, opzich een nette winkel.

en er lag een mooie clamp in de vitrine en die wou hij graag hebben.

dus wij staan bij de balie en we raken zow ingesprek, en toen hadden we het over vario's zegt tie het volgende

hij zegt: je kan beter een polini vario nemen is veel beter
ik zeg: dan bedoel je zeker de evo vario van polini
hij zegt: neej de gewoone
ik zeg: maar ik wil met polini poulie's gaan rijden en die van polini heeft een dikkere snaar nodig
hij zegt: jah maar met een gewoone vario en met een dunne snaar rij en trek je veel beter. :|

ik had geen zin in een heel gesprek en liet het gewoon een beetje gaan. toen ging jarno weg, en ik weet dat JPS er om bekend staat dan zij 85mm Yamasi krukassen verkopen.

ik vraag aan die oude man het volgende

ik zeg: hebben jullie ook yamasi assen met 85mm drijfstang
hij zegt: niet leverbaar
ik zeg: okeej maar wrm niet leverbaar?
hij zegt: niet leverbaar
ik zeg: voorlopig niet leverbaar of helemaal niet meer leverbaar?
hij zegt: niet leverbaar

toen had ik echt zoiets van wat een ballen zaak.

maarjah ik had een stale remleiding nodig voor me zipje, dus ik denk ga vandaag effe naar JPS, zo gezegt zo gedaan.

ik vanmorgen om 10uur thuis weg en was daar rond een uurtje of half 12, en het was best wel druk nou wij wachten. en ik zag een leuke bidalot cilinder liggen ( voor mina LC ) en ik was aan de beurt.

ik zeg: hebben jullie ook biddalot cilinders voor pia?
hij zegt: neej
ik zeg: wrm niet?
hij zegt: die bestaan niet voor pia
ik zeg: je heb ze wel AC voor pia
hij zegt jah die heb ik ook niet en LC voor pia bestaan ze helemaal niet.

nou okeej ik me spullen bestellen

ga ik terug naar huis en ben ik bijna thuis denk effe naar me rem leiding kijken. wat blijkt nou zit de leiding zelf niet vast geperst op de nippels ( de pers bussen zaten gewoon los op me leiding )

dus ik denk GVD ik bell naar ze krijg ik jarno

loopt tie me eerst 30 min uitteleggen hoe ik die remleiding er op moet zetten terwijl ik dat helemaal niet vroeg, toen probeerde ik hem 20 min uitteleggen welke bussen ik bedoelde, en pas na iets van een uur zij die jah je moet toch terug komen die bussen horen geperst te zitten als we over de zelfde praten:X

en voor all dit gezeik heb ik net bijna 1,5 uur in de metro gezeten, en moet nu weer op en neer en dan maar kijken of alles goed komt |(
 
TuNiNg MeMbEr said:
JPS bij alaxander ( rotterdam )

ik ga er woensdag heen samen met 2 vrienden ( was er ooit een keer eerder geweest was iets van 2 jaar geleden ) en die vriend van me had een pen en een clamp nodig voor zijn nrg.

dus wij komen binnen en kijken zow een beetje, opzich een nette winkel.

en er lag een mooie clamp in de vitrine en die wou hij graag hebben.

dus wij staan bij de balie en we raken zow ingesprek, en toen hadden we het over vario's zegt tie het volgende

hij zegt: je kan beter een polini vario nemen is veel beter
ik zeg: dan bedoel je zeker de evo vario van polini
hij zegt: neej de gewoone
ik zeg: maar ik wil met polini poulie's gaan rijden en die van polini heeft een dikkere snaar nodig
hij zegt: jah maar met een gewoone vario en met een dunne snaar rij en trek je veel beter. :|

ik had geen zin in een heel gesprek en liet het gewoon een beetje gaan. toen ging jarno weg, en ik weet dat JPS er om bekend staat dan zij 85mm Yamasi krukassen verkopen.

ik vraag aan die oude man het volgende

ik zeg: hebben jullie ook yamasi assen met 85mm drijfstang
hij zegt: niet leverbaar
ik zeg: okeej maar wrm niet leverbaar?
hij zegt: niet leverbaar
ik zeg: voorlopig niet leverbaar of helemaal niet meer leverbaar?
hij zegt: niet leverbaar

toen had ik echt zoiets van wat een ballen zaak.

maarjah ik had een stale remleiding nodig voor me zipje, dus ik denk ga vandaag effe naar JPS, zo gezegt zo gedaan.

ik vanmorgen om 10uur thuis weg en was daar rond een uurtje of half 12, en het was best wel druk nou wij wachten. en ik zag een leuke bidalot cilinder liggen ( voor mina LC ) en ik was aan de beurt.

ik zeg: hebben jullie ook biddalot cilinders voor pia?
hij zegt: neej
ik zeg: wrm niet?
hij zegt: die bestaan niet voor pia
ik zeg: je heb ze wel AC voor pia
hij zegt jah die heb ik ook niet en LC voor pia bestaan ze helemaal niet.

nou okeej ik me spullen bestellen

ga ik terug naar huis en ben ik bijna thuis denk effe naar me rem leiding kijken. wat blijkt nou zit de leiding zelf niet vast geperst op de nippels ( de pers bussen zaten gewoon los op me leiding )

dus ik denk GVD ik bell naar ze krijg ik jarno

loopt tie me eerst 30 min uitteleggen hoe ik die remleiding er op moet zetten terwijl ik dat helemaal niet vroeg, toen probeerde ik hem 20 min uitteleggen welke bussen ik bedoelde, en pas na iets van een uur zij die jah je moet toch terug komen die bussen horen geperst te zitten als we over de zelfde praten:X

en voor all dit gezeik heb ik net bijna 1,5 uur in de metro gezeten, en moet nu weer op en neer en dan maar kijken of alles goed komt |(


omg:D
 
Aerox Wijchen said:
mjah, niet echt een n00bverhaal.
Maargoed.
ik was bij sanders, om spulletjes te halen, maar ik moes wachten want er was nog zown meisje voor me.
zij stond daar met dur ouders en hele verhalen, maar waar het op neer kwam was dat dat ding wat harder moes lopen.
Toen was ik aan de beurt, en fred(das die lange tog? of was ut patrick?) ging ff een rondje op de scoot van dat meisje.
komt ie trug met een redelijke vaart, wild ie stoer doen oid.
draait ie de scooter slippend richting de deur, gelijk daarna geeft ie weer volgas.
BAP! zo de winkel in over zown 5 cm hoge drempel, en toen vol tegen een speedfight van een klant, waar ze het net nog over hadden. dat die kel um al 1 jaar had en het ding er PERFECT uitzag.
rechter achterkap grondig naar de klote dus :D
kvraag me af hoe ze dat opgelost hebben :rolleyes:

En wat die gasten ook doen als je een beetje een leuke scooter heb.
Dan gaan ze er overal mee naartoe blazen, beetje naar de friettent, spulletjes halen oid.
en jah ik heb het ze zien doen op andermans scoot.
Maar ik zette mun scooter ook voor iets kleins af, met een halfvolle tank, want ik had um in wijchen zelf nog getankt.
En toen ik um weer op ging halen, viel die in groesbeek zelf nog uit omdat de tank leeg was :|
gelukkig was niet zo ver van het tankstation in groesbeek af anders hadk goed de lul gewezen :X

jah klopt.
die lui gaan rustig ff boodschappen doen op je scooter:D
 
Bart Hoedemaker said:


nu word het nog mooier :|

ik belde net naar JPS dat ik dan morgen zow komen verteld die zakkerwasser me net dat tie de laaste 2 rem leidingen net heeft verkocht en dat ik maar lekker tot volgende week moet wachten, terwijl ze er 1 apart zouden leggen voor me :X

als ik me nieuwe rem leiding heb is dat echt de laaste keer dat ik er ooit ben geweest :L
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top