Oke heel erg bedankt. Ik zal er morgen naar kijken. Bedoel je de zwarte connector die afgetaped is? Ik heb helaas geen voltmeter of iets dergelijks in huis liggen. Mogelijk is het draad enkel geoxideerd(wat ik voorbij heb zien komen op het internet)? Hoe kan elke stekker wel spanning afgeven maar deze niet? terwijl hij wel goed is aangesloten volgens mij.De draad voor de dashboardverlichting is geel/zwart van kleur.
Op de middelste foto zie je die draad lopen, links naast de bruine draad die je tussen je vingers houdt.
Hier moet gewoon spanning op staan als je verlichting brandt.
Dit is dezelfde spanning die dus ook wordt gebruikt voor je achterlicht, je koplanp, je dagrijverlichting en je elektrische choke.
Dus even meten op die zwarte connector of hier spanning staat op die geel/zwarte draad.
Ik denk dat dit enkel een soort schakelaar is die een doorloper is van het geel/zwarte draad waar Sparky het over had als je printbord volgt. Ik kan inderdaad even kijken wat er onder zit. Bedankt voor de reactie!Als je ergens een aansluiting ziet die er op lijkt op het display zou je hem er gewoon in kunnen steken. Als het niet past past het niet
Nee nog niet, moet ik dan de plastic kap eraf halen? Ik vind het sowieso gek dat er een hele stekker(bruine) gewoon loshangt. Deze moet toch ook gewoon een functie hebben?Heb je de lampjes er uitgedraaid , en die nagekeken ?
Dit zal wel een zogenaamde booskijker zijn met die halogene spotlampjes die normaal aan het plafond van een huis horen te hangen.zie andersoortige draden dan origineel, en er lijken nieuwe verbindingen gemaakt te zijn. Rode stekkers of krimpkousjes, met ruim zwart isolatie tape.
Ja, dat vraag ik mij ook af.Oke ik zal zo even de hoeveelheid informatie proberen te verwerken. Koplamp is inderdaad een led-booskijker, hierbij werkt het grootlicht en dimlicht ook prima. Het remlicht schakelaar wordt alleen geactiveerd bij het voeren van de achterrem(linker remhendel), en dus niet rechts, dit is dus mogelijk de bruine kabel die naar die schakelaar moet lopen(zou ook niet weten welke deze hoort, aangezien er ook niks in een handleiding staat). Verder zou ik niet weten hoe ik de (spanning van de)klokkenspelverlichting moet controleren. Denk dat hier het probleem zoals eerder genoemd in het geelzwarte draad zit, aangezien alle andere verlichting gewoon werkt(behalve schakelaar remlicht rechts). Ik heb geen spanningsmeter of iets dergelijks dus vraag me af hoe ik dit moet doen.
Oh ja,
Zeker bij een wat oudere Zip gaan de drukschakelaartjes bij de linker en rechter remhandle wel eens kapot.
Aan beide kanten loopt er een klein wit draadje en een wit/zwarte naar die schakelaars voor de remlicht bediening.
Op wit staat spanning, als het contact aan staat.
En succes met meten!