Dance nummers...

Originally posted by M/\RC!
Ja kvind het nr ook niet veel soeps.....

Maare hardhouse, is iets heel anders dan hardstyle.......maar vindt je dat ook fout dan?

Wat is dan het precieze verschil volgens jou?

Onder hardhouse versta ik dat dana en pavo gezeik

Originally posted by KOBUS
Wat is dan het precieze verschil volgens jou?

Onder hardhouse versta ik dat dana en pavo gezeik

Onder Hardhouse versta ik het Tom Harding gehuppel, Engelse stuff dus! :) Hier vind ik echt geen zak aan!

Dana & Pavo zooi is idd Hardstyle......tenminste hun vallen meer onder de commerciele hardstyle vind ik! (moet er wel ff bij zeggen dat ik afgelopen zaterdag echt weer één van de beste sets van Dana sinds tijden heb gehoord!) je zou eigenlijk eens een set mee moeten maken van Jimmy The Sound, ik denk dat je dan een hele andere kijk op hardstyle zou krijgen! :)

Originally posted by M/\RC!
Onder Hardhouse versta ik het Tom Harding gehuppel, Engelse stuff dus! :) Hier vind ik echt geen zak aan!

Dana & Pavo zooi is idd Hardstyle......tenminste hun vallen meer onder de commerciele hardstyle vind ik! (moet er wel ff bij zeggen dat ik afgelopen zaterdag echt weer één van de beste sets van Dana sinds tijden heb gehoord!) je zou eigenlijk eens een set mee moeten maken van Jimmy The Sound, ik denk dat je dan een hele andere kijk op hardstyle zou krijgen! :)

Ik ken jimmy the sound, heb thuis ook wel wat hardstyle liggen, maar waar ik me heel erg aan irriteer is dat er in deze thread tientallellen keren dezelfde nummers gepost worden en dat bijna alle nummers die gepost worden op elkaar lijken allemaal van die commerciele troep zonder een achterliggende gedachte

Ik ga het nog ingewikkelder maken :)
Mijn visie op het de populaire dance muziek van nu......

Hardstyle = Deze term sluit perfect aan bij de Qdance stal, dus de commercieele nummers... beetje de Italiaanse stuff like Technoboy, Dana, Pavo en Zany.

Hardbass = De non commerciele versie van hardstyle.. Over het algemeen beetje de duitse zooi. Jimmy the sound, het Uberdrucklabel, het Sigma label etc.

(UK) Hardhouse = de engelse rommel, erg hoog tempo, hoge stemmetjes, hoge geluiden. Korte doffe std 909 basjes. Dit is Tom harding als milde shit, Lab4 als extreem..:)

Originally posted by Ozdorp

Hardstyle = Deze term sluit perfect aan bij de Qdance stal, dus de commercieele nummers... beetje de Italiaanse stuff like Technoboy, Dana, Pavo en Zany.

Hardbass = De non commerciele versie van hardstyle.. Over het algemeen beetje de duitse zooi. Jimmy the sound, het Uberdrucklabel, het Sigma label etc.

(UK) Hardhouse = de engelse rommel, erg hoog tempo, hoge stemmetjes, hoge geluiden. Korte doffe std 909 basjes. Dit is Tom harding als milde shit, Lab4 als extreem..:)

jij maakt er helemaal iets moois van :#

jouw visie op de populiare dance muziek kun je beter vervangen door jouw visie op een gedeelte van de hedendaagse hardhouse (dit gebruik ik als verzamelnaam voor de stijlen die onder hard..... vallen behalve hardcore enzo, you get my point).

Jouw hardstyle visie klopt wel
Jouw hardbass visie hoort ook wat harder italiaans werk bij (denk aan brain ovulation alhoewel dat ook flink gehyped is, anyone remember Pilldriver - Pitch hiker??)

UK hardhouse, klopt ook wel redelijk, vlug tempo, mensen als John Doe willen het nog wel eens wat melodieuzer maken wat ook gelijk een stuk beter/makkelijker in het gehoor ligt.

Duitse hardhouse, naar mijn weten 1 van de grootste hardhouse stromingen, wat meer de acid kant op, techno invloeden, ook wel wat harder werk (derb) maar niet zo melodieus als de nl en ita style.

hardclub/dance, goedkope rommel, snel scoren met sullige melodietjes en goedkope samples die je gratis bij de magic music maker kreeg, ook wel bekend als de commerciele troep, dingen als jan wayne, get to france enz.

...

mja dit was mijn visie op de hardstyle/hardbass rdhouse shit ja...

Derb en shit zie ik weer als hardbass, maar das persoonlijk :) Brain Ovulution is idd ook hadbass, tis ingewikkelder als ik dcaht 8P

Ik deel het voor mezelf gewoon voortaan zo in

Hardstyle= kut
Hardbass = ok
Hardhouse = kut

:P

iemand die weet hoe dat liedje heet van de nieuwe axe reclame, dat die kerel een beetje mee gaat schwingen???
Enn luister is een setje dj rush, dat beukt de pan uit!

Originally posted by dixi4ever
iemand die weet hoe dat liedje heet van de nieuwe axe reclame, dat die kerel een beetje mee gaat schwingen???
Enn luister is een setje dj rush, dat beukt de pan uit!
whaha rush de techno neger...als die kerel draait laat ie letterlijk niets heel van de draaitafels, dat gaat wel redelijk hard ja (zullen we het maar niet hebben over zijn mix technieken want hij mixt nog beroerder dan johan gielen |( )

edit: axe reclame nummer is:

Room 5 - Make Luv(junior jack schuilt onder deze naam). Zijn veel remixen van.

Last edited:
mixen mwoaah, daar heb ik niet echt veel verstand van... :P de muziek valt in ieder geval nooit stil, maar hij draait wel hard! 8P
en thnx voor het leidje!

Heey jongens, het is missschien beetje domme vraag, en vreemd nummer.
Maar met die reclame op V8, de reclame van 'uit je skihut' geloof ik, dat nummer van jodelie, de jodelie etc, weet misschien iemand hoe die heet?
Daar heb ik wel wat leuke herinneringen aan.
Greetzzz Jeroen

Originally posted by Ozdorp

Waar plaats jij mensen zoals Daniele Mondello, Lorenzo de Preti, Claudio Diva, Brain Ovulation, Miss Groovy, Super Marco May, Zenith DJ, DJ Vortex of Viviani. PLaats je dat ook onder de Hardbass.

Ik vind die Italiaanse Hardstyle echt goed, vooral de stijl van Mondello en De Preti. BO heeft veel oude hardcore kicks erin, maar beuQt wel lekker.
Zenith vind ik af en toe wel goed. Super Marco May heb ik nog nooit een liveset van gehoord, maar schijnt goed te zijn.

Mja ik weet t niet. Ik luister thuis of zo echt geen hardbass of zo, maar ben de laatste tijd wel vaak in het HardBeatCafe in Rotterdam. Tis leuk, maar ik hoop na elk nummer dat ze nou eindelijk hardcore gaan draaien :D

Hmm Brain Ovulation gehyped?? Ze zijn pas 1 keer in NL geweest enne denk dat 95% van alle breezers der nog nooit van heb gehoord, hoogstens hun nr Only Kick/Kicks & Bass/ en die laatste remix van Schwarzende! Hun knallen toch best wel hor!

Danielle Mondello :W Zijn maar weinig dj's op deze aarde die zo technisch zijn als hem! Duidelijk petje af voor hem!

Trance Generators ben ik zelf ook een groot voorstander van, heerlijke sound hebben hun! 8)

Zenith: Heeft erg goede nr's gemaakt, Musica Che Domina, I'm Your Dj, Scream.... Stuk voor stuk gouwe ouwe hardstyle nr's! Qua draaien vind ik em niet zo super, tenminste heb em 1 keer gehoord @ XQ en toen vond ik der niet veel aan!

Wie de laatste tijd wel echt gehyped wordt is Super Marco May! Echt waar toen ik hem voor het eerst hoorde op XQ dacht ik......Mijn nieuwe held is geboren! :eek: Maar in de loop der tijd is dat standpunt toch echt afgenomen! Echt waar tis fantastisch om naar die kerel te kijken als hij aan het draaien is! 8) Net een dirigent! :# Maar bijna al zijn sets lijken op mekaar, das dan wel heel erg minder! Vond zijn set op Loudness afgelopen zaterdag erg lijken op zijn set op XQ! En hij draait nu volop vaak in NL, het speciale is dan weg bij mij!

Zoals je boven ziet ben ik een groot voorstander van Italiaanse Hardstyle....en ik kan denk ik haast wel zeker stellen dat mensen die @ XQ Italy zijn geweest, weinig betere hardstyle feesten zullen meemaken! :W Dus Vass en Sjoerd jullie zijn ook één van de gelukkigen geweest! :P

Als er ooit weer zo'n line-up komt als XQ Italy ben ik der gegarandeerd! :)

Back