CPI Hussar...wat zit daar dan onder?

BigY

Well-Known Member
Na 15 jaar uit de scooterwereld te zijn geweest :D heb ik weer een scooter gekocht (meer uit ellende voor de file). Het betreft een CPI Hussar volledig origineel met 8k op de teller.

Kan iemand mij de volgende dingen hierover vertellen:

- Welk blok ligt hier onder?
- Zijn CPI onderdelen goed te verkrijgen?
- Zo niet, met wat is het compatible?
- Is het verstandig er een "bekend" blok onder te leggen, vanuitgaand dat dit een chinees blokje is?

Dat was het wel even..oh nee, toch nog een klein vraagje....welke ART slot adviseren jullie me?

Dank je
 
Advertisement - register to remove this

Even een quote van wat ik er hierover lees:
CPI heeft dus geen imitatie minarelli. Voor CPI's van voor bouwjaar 2003 was dit wel het geval. Na 2003 zijn er veranderingen doorgevoerd in het blok, waardoor je het geen imitatie meer kan noemen. O.a. de krukas is 16 mm dik ipv 12.x van minarelli. Het is wel zo dat veel minarelli onderdelen wel gewoon passen. Maar het is zeker niet gelijk aan minarelli.
en verder:
Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat je op bijvoorbeeld webshops onderdelen voor CPI niet zo er op staan. Wel is het zo dat een Derbi Hunter dezelfde vario's heeft als CPI, en je dus er een voor een derbi moet bestellen. Cilinders kan je wel voor minarelli pakken, maar ze moeten wel AC en pen 12 zijn. Je kan dus geen pen 10 cilindertje pakken. Ik heb gehoord dat een pen 12 - pen 10 naaldlagertjes niet passen.
 
Back
Top