Malaguti f12r cpi minarelli swap

jdve99

New Member
Hallo allemaal! ik ben nieuw op het forum.

Ik heb een malaguti f12r hok gekocht. Nu zit hier een 2takt CPI blok onder, maar die wil ik swappen naar minarelli horizontaal. Nu is mij opgevallen dat de onsteking van cpi een 3 polige stekker heeft, en 3 losse stekkers, en een mina horizontaal blok een 3 polige stekker heeft en 2 losse stekkers. Nu is mijn vraag of dit zo in 1x geswapt kan worden, en 1 losse stekker overbodig is. of dat ik een hele andere kabelboom nodig heb.

En mocht het het geval zijn dat ik me geen zorgen hoef te maken om die ene losse stekker. Is het allemaal dan een soort “plug en play” of zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden? (Ik heb nog nooit blok swap uitgevoerd)

Ik heb een foto toegevoegd van de scooter & van de stekkers.

Ik wacht antwoord af! bij voorbaat dank!!
 

Attachments

  • ontsteking.jpg
    ontsteking.jpg
    50 KB · Views: 11
  • WhatsApp Image 2023-10-28 at 17.25.36.jpeg
    WhatsApp Image 2023-10-28 at 17.25.36.jpeg
    416.8 KB · Views: 11
Last edited:
Advertisement - register to remove this

De 6 spoels ontsteking van Minarelli moet passen op de kabelboom, ( oude modellen Yamaha Neos en Aerox )
deze kan je als het goed is zo op de al ingebouwde Cdi en bobine in je f12r plaatsen.
Vaak blijft er idd 1 kabel over die je af kunt plakken.
De Ducati 5 spoels met de Cdi en bobine in 1 past ook ( van de oude Malaguti Phantom/firefox en Beta Ark Benelli 491 etc) ,
dan blijven er 2 kabels over als het goed is. Althans wel op de meeste kabelbomen van de Cpi en Keeway modellen met het imitatie minarelli blok.
Ook is het Minarelli blok rond de 1 cm dunner dan het imitatie blok bij de ophanging, hier zal je een paar ringen tussen moeten zetten.

Voor de rest is het redelijk plug and play en zie je als je het monteert wel hoe de aansluitingen horen.
Op het oude Scooterfreaks was ook iemand met deze F12 die er een Minarelli blok onder hing, die hield zelfs 3 draden over.
( Al was dit waarschijnlijk met de Ducati 5 spoels ontsteking icm de cdi -bobine in 1 )

Als het gelukt is, zou je dan de draad aansluiting kunnen fotograferen en plaatsen?
Hier hebben andere mensen weer baat bij die hetzelfde willen proberen met hun Malaguti.
Het zijn mooie scooters alleen dat Cpi blok er onder was erg zonde, maar met een Minarelli blok komt het goede van vroeger er weer in terug.
 
Last edited:
De 6 spoels ontsteking van Minarelli moet passen op de kabelboom, ( oude modellen Yamaha Neos en Aerox )
deze kan je als het goed is zo op de al ingebouwde Cdi en bobine in je f12r plaatsen.
Vaak blijft er idd 1 kabel over die je af kunt plakken.
De Ducati 5 spoels met de Cdi en bobine in 1 past ook ( van de oude Malaguti Phantom/firefox en Beta Ark Benelli 491 etc) ,
dan blijven er 2 kabels over als het goed is. Althans wel op de meeste kabelbomen van de Cpi en Keeway modellen met het imitatie minarelli blok.
Ook is het Minarelli blok rond de 1 cm dunner dan het imitatie blok bij de ophanging, hier zal je een paar ringen tussen moeten zetten.

Voor de rest is het redelijk plug and play en zie je als je het monteert wel hoe de aansluitingen horen.
Op het oude Scooterfreaks was ook iemand met deze F12 die er een Minarelli blok onder hing, die hield zelfs 3 draden over.
( Al was dit waarschijnlijk met de Ducati 5 spoels ontsteking icm de cdi -bobine in 1 )

Als het gelukt is, zou je dan de draad aansluiting kunnen fotograferen en plaatsen?
Hier hebben andere mensen weer baat bij die hetzelfde willen proberen met hun Malaguti.
Het zijn mooie scooters alleen dat Cpi blok er onder was erg zonde, maar met een Minarelli blok komt het goede van vroeger er weer in terug.
Thanks voor je hulp! Zodra ik eenmaal een blok heb gevonden en ermee bezig ga zou ik het hier plaatsen.
 
Back
Top