CPI Oliver slaat niet aan

Kevin.brl

New Member
Vorige week heb ik een CPI Oliver gekocht die niet aanslaat. Nu ben ik bezig om hem weer rijdend te maken. Het volgende heb ik nagekeken/geprobeerd:

- bougie vervangen en gecontroleerd of deze vonkt. Dat doet die
- benzinetoevoer gecontroleerd. Bij het kicken komt er vrij weinig benzine uit, als ik aan de vacuüm slang zuig komt er wel benzine uit.
- carburateur schoongemaakt (inclusief sproeier)
- spruitstuk losgehaald om te kijken of er scheuren o.i.d inzitten. Niet gevonden.
- bougie eruit gedraaid, benzine rechtstreeks in de cilinder gedaan, paar keer gekickt en toen sloeg die wel aan.

Heeft iemand nog een idee waar ik verder kan zoeken? Zou het te maken kunnen hebben met de compressie, of zou die dan ook niet starten als ik de benzine in cilinder spuit?
 
Advertisement - register to remove this

carburateur schoongemaakt (inclusief sproeier)
Er zit nog een tweede in en heb je ook de mengbuizen schoongemaakt?

- bougie eruit gedraaid, benzine rechtstreeks in de cilinder gedaan, paar keer gekickt en toen sloeg die wel aan.
Dit is dus een teken dat de brommer vanuit de carburateur geen benzine krijgt.
Dus check je membraan, spruitstuk en luchtfilter en kijk of de vlotterkamer wel voldoende gevuld wordt.
 
Er zit nog een tweede in en heb je ook de mengbuizen schoongemaakt?


Dit is dus een teken dat de brommer vanuit de carburateur geen benzine krijgt.
Dus check je membraan, spruitstuk en luchtfilter en kijk of de vlotterkamer wel voldoende gevuld wordt.
Ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald, alles schoongemaakt met wasbenzine en daarna uitgeblazen met perslucht. Spruitstuk heb ik gecontroleerd en daar kon ik niks aanzien. Het luchtfilter heb ik er met veel moeite weer opgekregen aangezien deze er los naast hing. Ik ben van plan om een andere te halen omdat de ophangpunten compleet weg zijn. Het membraan, is dat hetgeen onder het spruitstuk?
Post automatically merged:

Ik heb ook de video van Joey Schaar gekeken (
) hier komt bij het kicken een straal benzine uit. Als ik hetzelfde doe komen er een paar druppels uit.
 
Zit er een los benzine filter in de leiding ? en is deze schoon. ook zit er aan je benzinekraan een filter welke in de tank zit , ook deze eens controleren. En tot slot de doorstroming van de benzinekraan zelf als het filter hiervan schoon is
 
Zit er een los benzine filter in de leiding ? en is deze schoon. ook zit er aan je benzinekraan een filter welke in de tank zit , ook deze eens controleren. En tot slot de doorstroming van de benzinekraan zelf als het filter hiervan schoon is
De benzine leiding gaat vanaf de benzinekraan gelijk naar de carburateur toe. De benzinekraan heb ik getest door aan de vacuümleiding te zuigen. Alleen zodra ik hem terug doe op de carburateur komt er weinig tot niets uit.
 
De benzine leiding gaat vanaf de benzinekraan gelijk naar de carburateur toe. De benzinekraan heb ik getest door aan de vacuümleiding te zuigen. Alleen zodra ik hem terug doe op de carburateur komt er weinig tot niets uit.
Verwacht dan dat hij niet ver genoeg open gaat of je vlotter niet ver genoeg open gaat en hij dus blijft plakken en er niks in het vlotterbakje komt.
 
Dan zou ik je carb eventueel ultrasoon laten reinigen. Dan zit het hem tussen het slangetje en het vlotterbakje. dus als je de benzine slang er op laat en je zuigt aan de vacuum slang vult hij het bakje dus niet>??
 
Dan zou ik je carb eventueel ultrasoon laten reinigen. Dan zit het hem tussen het slangetje en het vlotterbakje. dus als je de benzine slang er op laat en je zuigt aan de vacuum slang vult hij het bakje dus niet>??
Dan vult die hem wel, het is alleen als de scooter voor het vacuüm moet zorgen dat er te weinig benzine naar de carburateur komt
Post automatically merged:

Is het een 2-takt ???

Zo ja ... kijk de Membraanplaatjes eens na .
Ja, zijn dat de plaatjes onder het spruitstuk? Dan zal ik die er morgen nog even afhalen en controleren
 
Last edited:
Die zou je eens kunnen meten . En zoals Brute-Force ook al opmerkte , als het een tweetakt is je membraam , of je keerringen van de krukas .
Als hij daar lekt verdwijnt het vacuum ook langs deze weg uit het carter.
Ik zal morgen eens bij de keerringen van de krukas en het membraan gaan kijken. Bedankt voor de tips iedereen!
 
Zijn weer een stukje verder, hij slaat nu iig aan na een paar keer kicken. Alleen valt die daarna na een paar seconde of gelijk weer uit. Het membraan lijkt goed. Als ik de benzine slang eraf trek blijft er nu wel benzine uit stromen. Wat kan het nu nog zijn? De stelschroef heb ik al mee zitten rommelen maar dat maakt geen verschil.C6E1BE8D-6E6B-4702-A858-17CDEF20D4E6.jpeg
 
Als ik de benzine slang eraf trek blijft er nu wel benzine uit stromen.
Dat is ook niet goed, als de motor uit is of er wordt niet geprobeerd om de scooter ment de kick-start of elektrische start te startenmag ier geen benzine uitlopen.
Doet hij dit wel en je vlotter/vlotternaald werkt niet 100% loop je de kans dat de scooter continue verzuipt als deze stil staat.
 
Dat is ook niet goed, als de motor uit is of er wordt niet geprobeerd om de scooter ment de kick-start of elektrische start te startenmag ier geen benzine uitlopen.
Doet hij dit wel en je vlotter/vlotternaald werkt niet 100% loop je de kans dat de scooter continue verzuipt als deze stil staat.
Dit is alleen tijdens het kicken of de paar seconde dat die wel aanstaat
 
Back
Top