Compressor en aggregaat olie.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik heb sinds 6 dagen me compressor binnen en me straalkast en aggregaat.
Nou moet ik dus eerst nog me olie gaan aanvullen voor de compressor, want daar zit volgens mij niet genoeg in. Ik heb een compressor van airpress. Nou staat er in de handleiding dat er airpress compressor olie in moet. Maar het probleem is dat ik niet zo weten waar ik dat vandaan zou moeten halen omdat ik deze olie waarschijnlijk moet bestellen bij airpress zelf, dus dat schiet niet erg op. Weet er iemand misschien wat er voor standaard compressor olie in moet.? Het gaat namelijk om een zuiger compressor.

In de handleiding staat dat je moet peilen met een peilstok. Maar volgens mij heeft mij heeft me compressor geen peilstof maar een glazenruitje erin met een rode stip in het midden. Ik neem aan dat ik de olie tot die stip moet vullen?

Betrefd de aggregaat met ik 4takt olie hebben SAE 10W-30.
Kan ik gewoon moterolie erin gooien van de benzinepomp 10W-40.?
Of moet ik er speciale olie voor hebben?
 
Advertisement - register to remove this

Naar AOC (auto materialen zaak) gaan. Hebben.. die hebben dit op voorraad. Ik zou geen motor olie gebruiken. Dit gaat pas echt goed smeren als het warm word. Jou compressor moet al smeren in koude status, dit omdat je compressor nooit zo warm zal worden als een verbrandings motor.
 
Sandor said:
Pneumatische olie,
vind je bij de doe het zelf bij de compressor afdeling.

Dit is olie voor oa Lucht sleutel en ander lucht gereedschap.

Compressor olie is iets minder stroperiger... Koop gewoon goede olie dat betekend duurzaamheid voor je gereedschap. Zeker in een nieuwe.
 
Back
Top