Column van en door forum users

Advertisement - register to remove this

Ik ben van mening dat deze kwestie nergens over gaat gezien het feit dat dit soort zaken altijd heel hypocriet worden behandeld. Maar het gekke is eigenlijk dat we ons er nu pas druk over maken terwijl er in Irak elke dag bommen worden afgegooid!
Dankzij de no fly zone toestanden worden er sowieso wel elke dag bommen gegooid en dat dus al 10 jaar lang. Er zijn genoeg landen in de wereld met kernwapens en andere rotzooi! Amerika komt eigenlijk alleen maar in actie als er wat te halen valt,terwijl ze het proberen te verkopen alsof ze iets goeds doen!

Maar hetgeen waar ik mij het meeste aan stoor is het feit dat andere landen dit soort zaken accepteren en dat er qua stemmen altijd wordt gehandeld met ontwikkelingsgeld(VN)
Zo is het zo dat als een klein en arm ontwikkelingsland voor Amerika stemt dat ze dan wat extra geld krijgen en stemmen ze tegen dan kunnen ze het wel vergeten. Misselijke toestanden dus. Maar het meest schandalig zijn nog altijd wel de landen die het toestaan,landen zoals Nederland en dergelijke. Die meteen om het hardste roepen dat ze Amerika steunen terwijl men zich beter bij andere landen kan aansluiten tegen dit geweld! Jammer dat veel landen dit niet durven. De wereld is over het algemeen vrij hypocriet,terwijl wij,de gewone mensen er toch vaak heel andere ideeen op nahouden dan de mensen die aan de macht zijn!
 
De amerikanen kunnen op dit moment niet eens geraakt worden door irak, wij wel kijken of jullie nog allemaal die mening hebben als we hier een raket op ons dak krijgen omdat de een of andere mafketel een raket in zijn bezit heeft! En Amerika had de Duitsers ook maar hun gang moeten laten gaan meer dan 50 jaar geleden? dan was dit nu www.scooterforum.DE geweest
 
Dat zegt hij niet... het is Goed dat er een supermacht is...maar Amerika is hypocriet (geworden)

En dat veel mensen amerika steunen komt omdat niemand de complete en waarheid verteld in de media...kom er maar eens achter wat er ECHT aan de hand is.

Is trouwens met die verkiezingen hetzelfde. shiz wat een drogredeneringen en gelul Maar das een heel ander onderwerp :)


en volgens mij is naast Cuba ook Noord Korea nog communistisch
maar dat weet ik absoluut niet zeker (misschien denk ik dat alleen door die another day):p
 
Freezer, klopt die titel wel

Column van en door forum users..?

niet Column van en VOOR forum users?
 
Originally posted by Low_Rider
verklaar ja nader dan ...

Ik weet niet of ik ook op zo'n vroege reactie mag reargeren maar low rider.. We zijn amerika ook heel wat verschuldigt vind ik zelf.
Zonder hun stonden we nu met lederhosen en een worst in de hand Jodelahitie te zingen.. Vergeet dat niet.
 
Maakt me niet uit.... we blijven ze militarischtische hulp schuldig. Daarmee bedoel ik niet dat ze kunnen doen wat ze willen of kunnen vragen wat ze willen, maar dat we ze ons wel hebben kunnen helpen tijdens de dreiging van het 3erijk. En nu gaan ze hun eigen idealen achterna en dan laten we ze zakken, vind ik zelf een beetje lullig. Ze kunnen dat blijven gebruiken totdat we echt wat terug gedaan hebben.. engeland en frankrijk hebben de v.s nu al vele malen gesteund. Wij niet


maar dit is mijn mening. :)
 
Originally posted by Patrick
hoho....Navo is absoluut NIET opgericht om een aanval te wreken.

NAVO is in 1946 opgericht met als doel een afschrikkend effect tegen de USSR. (bondgenootschap-principe)

Ho ho ho dacht het niet... De navo is was vroeger eigenlijk de volkerenbond van europa. Die was opgericht om wo1 nog eens te laten voorkomen.. Nazi duitsland stapte eruit.. nobody cared.. duitsland begon oorlog. ga zo door. Daarna is de navo opgericht. En werden strengere en duidelijkere afspraken gemaakt waar de USSR zelfs in meebesliste want het bezette de helft van berlijn.

de navo heeft nix te maken met afschrikken van USSR.
 
Originally posted by Teunios
Ho ho ho dacht het niet... De navo is was vroeger eigenlijk de volkerenbond van europa. Die was opgericht om wo1 nog eens te laten voorkomen.. Nazi duitsland stapte eruit.. nobody cared.. duitsland begon oorlog. ga zo door. Daarna is de navo opgericht. En werden strengere en duidelijkere afspraken gemaakt waar de USSR zelfs in meebesliste want het bezette de helft van berlijn.

de navo heeft nix te maken met afschrikken van USSR.

Jawel hoor. De NAVO was de tegenhanger van het Warscha pact. De VN was er niet voor om de USSR af te schrikken en daar had de USSR een plaatsje en stemrecht. In de NAVO had de USSR geen stemrecht en zetel.
 
Originally posted by Teunios
Ho ho ho dacht het niet... De navo is was vroeger eigenlijk de volkerenbond van europa. Die was opgericht om wo1 nog eens te laten voorkomen.. Nazi duitsland stapte eruit.. nobody cared.. duitsland begon oorlog. ga zo door. Daarna is de navo opgericht. En werden strengere en duidelijkere afspraken gemaakt waar de USSR zelfs in meebesliste want het bezette de helft van berlijn.

de navo heeft nix te maken met afschrikken van USSR.

jij draait de vn en de navo om :rolleyes:

volkerenbond is voorloper van de vn, en in de vn hebben alle landen een zetel (niet in de veiligheidsraad)

Navo is een organisatie die oorsprongkelijk is opgericht om noord-amerika & west europa te beschermen tegen de sovjet-unie.
Ussr heeft NIETS, maar dan ook niets te zeggen ivm navo toestanden.
 
NATO Member Countries (19)

Belgium
Canada
Czech Rep
Denmark
France
Germany
Greece
Hungary
Iceland
Italy
Luxembourg
Netherlands
Norway
Poland
Portugal
Spain
Turkey
United Kingdom
United States
 
Originally posted by BART#21
In feite is er toch ook nog steeds een USSR. Het heeft alleen wat minder landen tegenwoordig


En stukken minder invloedrijk en meedraaiend.. Het word athans niet meer gezien als ussr, het is gevallen.. best jammer eigelijk.
 
Enfin, de oorlog begint officieel komende zondag 18.00 europese tijd, wanneer de zon in Irak onder is las ik op een nieuws site, vlak nadat het rapport is vrijgegeven van de wapeninspecteurs
Ik vind btw dat het een optelling van meerdere factoren is, (a)bc wapens, mensen rechten schending, Saddam, niet nakomen van afspraken etc maar ook de drukkende olieprijs. Er moet dus wat gebeuren. Daarbij mogen ze Noord-Korea ook wel is benaderen, na al die dreigingen
 
Back
Top