Claxon probleem

robocoppp

Well-Known Member
Hoi,

Ik heb vandaag een andere toeter gekocht (zo'n luchthoorn gevalletje). Ik wil deze kunnen gebruiken maar ook nog mijn normale claxon. Dus dmv een schakelaartje moet dat lukken lijkt mij? Er zit een relais en alles bij. Maar ik kom dus echt niet uit die handleiding:'(. Dit zit er bij.

forumav3.jpg


Is er iemand die me dit een beetje duidelijker uit kan leggen?:p avb.
 
Advertisement - register to remove this

Beste,
Dit is 'n heel envoudig schema'tje.
Helemaal onderaan willen ze zeggen dat je uw materiaal plaats waar je het zou willen dat het komt.
Van aan het toestel dus de claxon in kwestie moet je massa maken met je kader van je scooter/moto/bromfiets.
De andere elektriciteitskabel is voor de plus ( positieve pool ) en doe moet dus mee verder.
Dan ga je naar rechts waar je het schaartje ziet.. Dit is simpel maar toont moeilijker aan.
Dat wil zeggen dat je eventueel korter kunt werken als er geen schakelaartje tussen moet worden gestoken,
maar jij vroeg van wel dus moet je met dat schaartje totaal geen rekening houden.
Dan sluit je gewoon aan de kabels hoe hier staat gevraagt dus de juiste kabel in de juiste kamer van de railes.
Als je tenslotte de rode pool hebt aangesloten ( plus, positieve ). Zou hij moet werken.
 
30 B; plus pool accu.
85 S; Deze zou normaal aan je oude toeter moeten komen, dus daar moet jij je gewone schakelaartje tussen zetten.
86 M ; Massa scooter of aan de min pool van je accu.
87H; Die moet naar je toeter.
 
Als ik het nou zo doe.

forumdn3.jpg


die grote schakeling is de schakelaar op mn stuur.

het blauwe rondje is de originele claxon
het rode rondje is de andere toeter

die 2 schakelaartjes voor die blauwe en rode rondjes zijn 2 drukknopjes.

het drukknopje van de originele claxon zet ik achter het knopje van klein licht. -> originele claxon doet het.
het drukknopje van de andere toeter zet ik achter het knopje van groot licht. -> toeter doet het.

dus zodra ik mijn groot licht aan doe wordt het drukknopje van de toeter ingedrukt. en dan doet mijn toeter het dus.

dan heb ik toch geen relais of moeilijk gedoe nodig?
of leg ik nu iets heel belachelijks uit.

mvg
 
Ik denk eerder dat ze het relai er tussen hebben gezet om vermogen te schakelen. ik weet niet hoeveel ampere die toeter van jou trekt. als je dit over een te kleine schakelaar maakt. en hij trekt te veel vermogen dan word die schakelaar warm en je contacten in de schakelaar gaan aan elkaar plakken door de warmte ontwikkeling.
 
Back
Top