Originally posted by EGT
Verder zal de druk bij lange na NIET lineair toenemen!!!
Dus ga maar een formule schrijven die de druk berekend per tijdseenheid! Zal een flinke formule worden.
De druk verandering zal bij lineaire verplaatsing van de zuiger zowiezo exponentieel verlopen.
Daarnaast is de beweging van de zuiger ook nog eens een soort aangepaste sinus vorm beweging...
Verder is het zo dat de cilindervulling niet direct plaats vind bij het openen van de spoelers, dus het is niet de carter druk, maar vooral de "zuig" werking van de pijp die zorgt voor het vullen van de cilinder.
Originally posted by EGT
Nee, groter spoelpoort oppervlak is niet altijd beter.
Zo zie je ook, voornamelijk bij crossers, dat de spoelpoorten wel eens worden VERKLEIND.
verder zal de blowdown periode afnemen naarmate de spoelers een grotere timing hebben.
Bij minder blowdown krijg je meer backflow in je spoelkanalen. Het verse mengsel zal meer opwarmen, de kans op detonatie neemt hierbij sterk toe.
Originally posted by goldfingers
EGT vraagje.
Ik begrijp uw voorlaatste post niet goed.
Bedoel jij nu dat met een grotere spoeldoorgang je de kans op detonatie vergroot?
Kans op pingen(detoneren) wordt net kleiner bij het ruimen van de spoeldoorgangen.
Originally posted by goldfingers
Aha sorry dacht dat we over 2 takt bezig waren...
Het verse mengsel komt altijd in contact met het verbrande...
Ik doelde eigenlijk op de grote van de spoelgangen.
Hoe kleiner hoe sneller het mengsel(meer kans op detonatie)
Hoe groter hoe trager het mengsel(minder kans op detonatie)