cilinder vervangen

Status
Not open for further replies.

Chrizzyk

Banned
hoi nou ik wil me cilinder van me aerox afhalen dus ik haal me buddy eraf hoe kan ik em er ut beste en makelijkste afkrijgen en waar moet ik rekening mee houden er komt een malossi sport70cc gietijzer onder en ik ben geen noob dus begin nie van begin er dan nie aan enzo alleen dis me eigenste scoot bij andere scoots wel gedaan maar nu moet ut echt goed heeft er iemand tips:D
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Chrizzyk
aha ik lees ut al hoe maak ik die klipjes los en was is een postonpen

Handigste is om een klein punt tangetje te gebruiken..

Een pistonpen is zeg maar een pen/buisje die door zowel door je zuiger als je drijfstang gaat van je krukas.
 
je steekt ergens schroevendraaier of vijs die dik genoeg is om niet in het busje te gaan maar wel dun genoeg is om in de zuiger te passen. Zo druk je tegen het busje alleen ( vrij logisch :p)

zet wel de schroevendraaier aan de aan de aandere kant waar je het clipje hebt uitgehaald en dan gewoon duwen. normaal heb je geen hamer nodig :s.

dus als je clipje er langs linkerkant uithaalt, bout/schroevendraaier langs rechterkant zetten :D
 
Originally posted by Chrizzyk
zo heb jou advies opgevolgt en zuiger is eruit alleen de cilinde kan niet verder naar vooren:| dus krijg em nie van die 2 staafjes af maar als ik op de 8ervering ga hangen zakt ie naar beneden dus ga ut weer ff proberen:D


het leest erg KUT zonder leestekens !
 
Originally posted by Chrizzyk
en ik ben geen noob dus begin nie van begin er dan nie aan enzo alleen dis me eigenste scoot bij andere scoots wel gedaan

begin toch m'n twijfels te krijgen
je hebt het bij andere scoots gedaan, maar hebt nog nooit een pistonpen gezien? of clipjes ?

En die RINGEN zijn ZUIGERVEREN, en die laat je er best ROND
ze moeten met hun kleine 'onderbbreking' over een 'slotje' zitten zodat je ze kan samenduwen om in de cilinder te duwen

vergeet vooral geen circlipjes ..

en ik zou toch hulp vragen aan iemand btw ....
 
Originally posted by Chrizzyk
mijn excuus meneer glacius :| had je ook nog iets nuttigs te melden:D

hij heeft gelijk,

het minste dat wij belgen iets of wat van standaardtaal afwijken, krijgen we een hoop gezeik over onze voeten. Wel hetzelfde moet dan maar gelden voor nederlanders, die soms nog veel ergere taal bakken hier...
 
ik begin nu echt mn twijfels te krijgen, volgens mij ben je nog wel n00b, vraag iemand die er wel verstand van heeft te helpen en kijk goed, anders verneuk je je nieuwe cilinder......
 
pfffff ik geef toe ben bietje noob:D maarjah alleen ut kutte is nu zaten geen klipjes bij deze zuiger maar ben er vandoor als iemand nog tips het of ik em eerst in de benzine moet leggen de cilinder ofzo zeg ut maar
 
Originally posted by Chrizzyk
pfffff ik geef toe ben bietje noob:D maarjah alleen ut kutte is nu zaten geen klipjes bij deze zuiger maar ben er vandoor als iemand nog tips het of ik em eerst in de benzine moet leggen de cilinder ofzo zeg ut maar

1) dit slaat nergens op

2) je kan niet schrijven, sorry...

3) leg hem in de benzine als je dat graag doet...
 
als een beetjuh nOOb snapte k al hoe k cilinder moest verwisselen, maar dit gaat te ver...|(
hoe kom je erbij met cilinder in de benzine leggen..??zo gaat ie nie rijden hoor..x|
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top