Scooter start niet na vervangen cilinder

basvs

New Member
Hoi, ik heb sinds kort een puch type 3. Ik kocht de scooter rijdend met een 70cc. De scooter haperde een beetje op zijn top (70km/h) en je hoorde dan een geratel maar daar gaat dit topic niet om. Bij de aankoop kreeg ik ook de originele 50cc cilinder. Die wilde ik vandaag monteren zodat ik hem zou kunnen omkeuren van snor naar brom plaat. Tijdens het monteren zag ik dat de voetpakking gescheurd was. Ik heb toen een nieuwe gehaald en deze gemonteerd. Ook heb ik meteen een nieuwe bougie gehaald want het uiteinde was een beetje krom. Toen ik hem wilde startten gebeurde er niet veel. Ik ben toen van sproeier 76 naar sproeier 60 gegaan. Dit had 0 invloed. Ik heb toen besloten om de oude cilinder er weer op te zetten en ook de oude sproeier. Toen startte die ook niet. Vervolgens ben ik met de luchtschroef wat gaan spelen door hem verder in of uit te draaien. Dit heeft geen ander resultaat opgeleverd. Wie helpt mij verder?
 
Advertisement - register to remove this

Als de bougie niet nat word , gaat die never nooit starten .
Spruitstuk lek
Vacuum slang lek
Membraan plaatjes die niet afsluiten / kapot zijn .
Krukas keerring(en) lek
Sproeier verstopt
Tank leeg.
Zoals je in de foto kan zien is er best wat vuil in mijn carter te zien. Ik denk dat dit in combinatie met olie is omdat het ook glimt wanneer je er met een zaklamp op schijnt. Duid dit op een lek van een krukaskeering?
 

Attachments

  • 20230822_093553.jpg
    20230822_093553.jpg
    170.7 KB · Views: 20
De vario en vsnaar en koppeling moeten er sowiezo uit voor een grondige schoonmaakbeurt
van de binnenkant waar de transmissie zit.
Dit ziet er natuurlijk niet uit met al dat vet en stof .
 
Ik heb hem al weer een paar dagen rijdend. De zuiger ff weer er goed op zetten en wat wd40 in de cilinder en toen startte die weer. Ik merk wel dat hij stottert op zijn top (dat had ik daarvoor ook al). Wat kan hier het probleem van zijn? Ik hoor dat het een te grote sproeier kan zijn maar weet niet of dit correct is.
 
Back
Top