Cilinder + uitlaat

Sjakie15

Well-Known Member
Toen ik mijn uitlaat van mijn cilinder afschroefde, toen draaide ik het kopje van de schroef eraf.....
wie kan mij helpen bij het zoeken van een oplossing????
 
Advertisement - register to remove this

Kun je nog wel iets om het schroefje heen klemmen?

Anders moet je het laten doen (uitboren doen ze dan) of als het misschien lukt kun je er iets aan lassen, een hefboom ofzo...

SvR
 
hier zijn speciale tapeind-uitdraaiers voor te koop. kost wel wat, maar das beter dan een nieuwe cilinder, toch??

vraag maar eens na bij een ijzerwarenzaak of automaterialenzaak.

veel succes!!
 
Ik heb dit dus ook gehad. Ik heb de bout nog geprobeerd er uit te draaien met een tang, maar dit tevergeefs. Die standaard bout is echt 100% bagger. Van het zelfde soort staal/ijzer wordt de bout waarmee mijn spatbord aan de scoot vastzit ook gemaakt. Die is ook al afgebroken. Als je hm uiteindelijk eruit krijgt stop er dan een goede bout in (gehard staal). Met een open (draadloos) middenstuk en aan bijde kanten een draad. Hierop draai je een moertje zodat de bout(en) er in pricipe niet uit moeten wanneer je je uitlaat er onder weg haalt.

Ik heb die bout dus uitgeboord. Het was een maatje 6 ben begonnen met ijzerboortje nr. 3 t/m 5. Het was me niet helemaal gelukt om precies in het midden te boren. Dus aan één kant was het schroefdraad licht beschadigd en aan het begin was een stukje schroefdraad weg. Om er goed bij te kunnen heb ik de scooter ff platgelegd, met wat piepschuim+dekens ter bescherming van de kappen.

Uiteindelijk ging de bout eruit. De helft was nog over de rest was al weggeboord. Toen heb ik nog ff nieuw schroefdraad getapt. Alleen ff de draaf verfrist eigenlijk. Je kunt wel zo'n tap setje kopen bij betere ijzerwaren winkel. Meestal zitten in die setjes drie stuks, want je tapt het draad in verschillen etappes. Maar om het draad te verfissen heb je denk ik alleen maar de laatste tap nodig. Maar je moet maar ff zien.

Het duurt wel lang hoor doet het rustig en zorg dat je precies in het midden boort.

Suc6

[This message has been edited by Worst op de Aerox (edited 15 April 2001).]
 
Back
Top