Uitlaat verroest - hoe los te krijgen bij cilinder

ger69

SP 98 - SF3
Hey,

Mijn uitlaat, een sito+ die op me type 3 zit heeft zijn beste tijd gehad. Ik heb deze scooter gekocht en ben bezig met hem op te knappen.

Punt is dat ik al even had gekeken bij de uitlaat poort van de cilinder maar ik ben bang dat de boutjes het zullen begeven alls ik ze probeer open te draaien.

Heeft iemand een idee hoe je bij een verroeste uitlaat de uitlaat als nog netjes loskrijgt zonder dat de buiten in je uitlaat poort blijven zitten?

Gr
 
Advertisement - register to remove this

je kunt het beste de boel even inspuiten met WD40, en gewoon proberen..

als het knapt kun je het nog gewoon uitboren natuurlijk , kans is ook groot dat het afknapt. maar als je niet probeert kom je er nooit achter. schrikken heeft overigens geen zin in dit geval.
 
Zou gewoon een ringsleuteltje gebruiken, kan je die moer ook niet nog extra beschadigen en een beetje wd40 helpt ook altijd wel, of even met een fijne staalborstel (als je er bij komt) beetje schoon proberen te borstelen.
 
voordeel is wel dat het tapeinden zijn , hierdoor heb je kans dat ie OF de moer los draait OF het hele tapeind! ik zou er wel even nieuwe tapeinden in zetten btw , deze zijn erg krom namelijk! (is dus TE vast aangedaait)
 
Gelukkig viel het allemaal mee, gingen eigenlijk zo los met een beetje WD-40!

Nu zit ik te wijfelen om deze uitlaat op te knappen (schuren en hittebestendige zwarte lak spuiten) of een andere halen.

Zoals je ziet is hij wel redelijk verroest :p
 
Back
Top