choke speedfight

hattrick

Well-Known Member
me speedfight start amper tot niet,
als ik hem kick dan loopt die even als ik het gas ook maar een beetje aanraak flikkerd die alweer uit,

ik denk zelf de choke,
dat de automatische choke aan vervanging toe is,

wie heeft er ideeen, en waar zou ik eventueel een nieuwe choke gedoe kunnen halen?

mvg
 
Advertisement - register to remove this

deze dingen gaan niet vaak stuk , meestal is dit een verstopte stationairsproeier icm vuile hoofdsproeier en te ver los staande luchtstelschroef...

de choke staat namelijk al aan bij koude start , zodra de motor loopt en warmer word gaat de choke weer dicht. en ik heb persoonlijk nog nooit een choke van een Peugeot vervangen omdat deze kapot was (uit zichzelf ;))
 
klopt , deze staat heel vaak te ver uit , maar zoals ik al zei zit ook regelmatig de stationairsproeier verstopt ,deze is erg belangrijk!

de stelschroef kun je er met een dun tangetje uithalen en in de bankschroef klemmen (wel met iets ertussen zodat ie niet beschadigd) en met een zaagje er een gleuf in zagen , zo kun je de stelschroef wel gewoon stellen.

verder wil het met Peugeot ook nog weleens gebeuren het clipje van de gasnaald eraf gaat , waardoor de naald onderin blijf zitten en dus te weinig mengsel geeft.
 
ik had dat de vorige keer ook en heb teon mijn boezie nageken dat door de afstelling je boeie tijdens het rijden vet slaat heb ik hem opnieuw afgesteld en mijn boezie schoongemaakt
 
me setup is gewoon standaard,

ik heb niks veranderd aan sproeier etc,

heb carburateur schoongemaakt, maakt geen verschil,

en heb met afstellen via de luchtschroef op hoogste toerental gezet,
en de stationairschroef.

het heeft niks geholpen!
 
heb je ook de stationairsproeier eruit gehad? en goed doorgeblazen met een blaaspistool?

luchtstelschroef moet je dicht zetten en maximaal 1,5 slag uit draaien..
 
Back
Top