Speedfight 2 Choke/gas probleem

dlowoner

Well-Known Member
ik heb sinds kort een speedfight 2 gekocht met automatiche choke.
probleem was dat hij heel erg slecht starte als de motor koud was en eerst wel een kwartier moest warm lopen voordat ik heel voorzichtig een beetje gas kon geven dat ie langzamerhand genoeg kracht kreeg om vooruit te komen. dat moest een choke probleem zijn dacht ik dus heb ik de choke uitelkaar gehaald en beetje schoongemaakt (maar was nix te zien verder) heb em toen weer inmekaar gezet en nou loopt ie wel op een koude motor weg.
probleem wat er nou is is dat als ik gas geef dat het gas regelmatig blijft hangen.
mijn vraag is dus of dit kan komen door de choke?? want dat deed hij hiervoor dus niet
 
Advertisement - register to remove this

de choke staat koud al aan , hij gaat juist uit als je gaat rijden.

meestal als een peugeot niet goed reageerd op het gas zijn het twee dingen , namelijk de stationairsproeier (naast de hoofdsproeier) en de luchtstelschroef.

de stationair sproeier moet erg goed schoon zijn , dus eruit pakken en doorblazen met een blaaspistool. als deze verstopt zit zal de scooter slechter starten maar ook uitvallen bij gas geven en hard stationair lopen. luchtstelschroef te ver open net zo overigens.

de luchtstelschroef staat vaak te ver open en daar is een peugeot gevoelig op , deze dichtdraaien en niet meer dan 1,5 slag open draaien.

gasnaald moet in het midden blijven verder.
 
ik heb net de stationairsproeier doorgeblazen, verder ben ik op zoek geweest na de luchtstelschroef maar die kan ik nergens vinden, neem aan dat op elke cabarateur er 1 moet zitten maar goed...als dat niet t geval is dan heb ik em niet want alle schroeven die ik bekeken heb die hebben een andere functie

het probleem is er nog steeds dat het gas blijft hangen.. onder het rijden doet ie dat regelmatig maar ook net tijdens het starten dat ie er vandoor wou zonder mij er op en na een tijdje gaat ie ook zo vanzelf weer terug na de normale toeren.

kan jij (of iemand anders) me meer vertellen hierover???
 
de luchtstelschroef zit links naast de stationairstelschroef.

zet deze eerst maar eens dicht en dan weer 1,5 slag open.

anders zal ie ergens valse lucht trekken.
 
de luchtstelschroef zit links naast de stationairstelschroef.

zet deze eerst maar eens dicht en dan weer 1,5 slag open.

anders zal ie ergens valse lucht trekken.



ok gedaan en nog geen resultaat. trouwens toen ik gister het luchtfilter eraf gehaald heb toen heb ik gezien dat er een klepje voorop (onder de buddy) handmatig is vastgeschroeft op de luchtfilter waar wel heel veel speling op zit. (lijkt me sterk dat dit er wat mee te maken heeft maar wil graag alles uitsluiten)
ik zou je eventueel een foto kunnen laten zien al weet ik niet of het op deze site kan

wat zijn de verdere opties waar het probleem kan leggen???
 
ja nou heb ik gister dus bij die cabarateur gekeken en vanaf vanmorgen heeft ie hetzelfde probleem weer als ik eerder beschreven heb, dat ie moeilijk start maar vooral moeilijk wegrijd.. namate die warmer word kan ik steeds beter wegrijden.
t valt me wel op dat er een hele hoop witte rook uit de uitlaat komt als dit gebeurt en als die warm is nauwelijks nog.

ik hoop dat ik genoeg info geven kan zodat iemand met de oplossing kan komen.
 
Back
Top