Chipkey Systeem Peugeot speedfight 1

Rickkers

New Member
Hallo, Ik heb een Peugeot Speedfight 1 L/C 2005 gekocht die niet vonkt. Ik heb de bougie, bougiedop, bougiekabel en bobine al vervangen maar nogsteeds geen vonk. nu blijkt er een chipkey systeem in te zitten? Ik heb maar één sleutel van de scooter. Zou ik dit systeem er op een of andere manier uit kunnen bouwen?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo, Ik heb een Peugeot Speedfight 1 L/C 2005 gekocht die niet vonkt. Ik heb de bougie, bougiedop, bougiekabel en bobine al vervangen maar nogsteeds geen vonk. nu blijkt er een chipkey systeem in te zitten? Ik heb maar één sleutel van de scooter. Zou ik dit systeem er op een of andere manier uit kunnen bouwen?
Bij mijn motor heb ik 2 sleutels en 1 rode "moeder" sleutel.
En die moedersleutel is zeer essentieel bij het inlezen van een sleutel met chip.
Dus 1 sleutel kan je niets mee als hij niet herkend wordt.
 
Dat klopt, er zit 1 rode sleutel bij die er absoluut bij moet zitten .
Zonder die rode sleutel ben je de sjaak zeg maar .
Ook als de accu te leeg is dan maakt de sleutel ook geen contact met de chipkeybeveiliging.
Ik heb dat wel eens moeten vervangen voor een vriendin haar scooter die de sleutel kwijt was,
wat een ellende was dat om te fixen.
Ten eerste zit dat contactslot super vast dus die moet je er compleet uit boren, en dan moet je nog de chipkeybeveiliging omzeilen.
Op zich een goede antidiefstal beveiliging , maar wel 1 met nadelen waar je zelf mee kan komen te staan.
Het beste is om die Naraku cdi te monteren dan ben je van dat euvel af, en wie steelt er tegenwoordig nog een Speedfight 1....
 
ja dat is ook weer zo, bij die Naraku cdi is het gewoon er inklikken en dan is het opgelost?
Ik zie trouwens ook nergens aan aansluiting op mijn kabelboom die overeenkomt met de aansluiting op de Naraku cdi, waar zou deze dan geplaatst moeten worden?
 
ja dat is ook weer zo, bij die Naraku cdi is het gewoon er inklikken en dan is het opgelost?
Ik zie trouwens ook nergens aan aansluiting op mijn kabelboom die overeenkomt met de aansluiting op de Naraku cdi, waar zou deze dan geplaatst moeten worden?
Als ik het goed heb zou de Naraku cdi aangesloten worden op de aansluiting waar de chipkey unit zit of de cdi zelf,
op de chipkey unit of cdi zou deze code moeten staan : (ACI100.01) . Dan zou het moeten passen plug and play met de aansluiting.
Ik weet nu even niet zeker of ik per ongeluk de Naraku cdi laat zien voor de Speedfight 1-2 met verticale cilinder,
anders zou dit de verkeerde zijn namelijk voor de speedfight 3.
Dus als de code (ACI100.01) niet op de chipkey unit of cdi staat dan moet je even op google verder zoeken naar 1 die wel op de Speedfight 1 -2 past.
Ik weet dat ze bestaan maar voor mij is het alweer sinds 2017 dat ik aan een speedfight heb gesleuteld.
Als je de verkoper van de link die ik gaf een mailtje stuurt weet ik zeker dat ze je verder kunnen helpen, ze hebben een goede klantenservice daar.
 
Als ik het goed heb zou de Naraku cdi aangesloten worden op de aansluiting waar de chipkey unit zit of de cdi zelf,
op de chipkey unit of cdi zou deze code moeten staan : (ACI100.01) . Dan zou het moeten passen plug and play met de aansluiting.
Ik weet nu even niet zeker of ik per ongeluk de Naraku cdi laat zien voor de Speedfight 1-2 met verticale cilinder,
anders zou dit de verkeerde zijn namelijk voor de speedfight 3.
Dus als de code (ACI100.01) niet op de chipkey unit of cdi staat dan moet je even op google verder zoeken naar 1 die wel op de Speedfight 1 -2 past.
Ik weet dat ze bestaan maar voor mij is het alweer sinds 2017 dat ik aan een speedfight heb gesleuteld.
Als je de verkoper van de link die ik gaf een mailtje stuurt weet ik zeker dat ze je verder kunnen helpen, ze hebben een goede klantenservice daar.
Op je link staat overigens wel de Speedfight en vergelijkbare scooters vernoemd. Dus dat zal wel meevallen.
Desalniettemin staat er alsnog aangegeven op de verkoperspagina: 'Controleer of de originele Peugeot CDI de aanduiding ACI100.01 heeft.'
Oke top dankjewel voor deze reacties, denk dat ik hem lekker doorverkoop.
Zou ik zeker doen.
Hallo, Ik heb een Peugeot Speedfight 1 L/C 2005 gekocht die niet vonkt. Ik heb de bougie, bougiedop, bougiekabel en bobine al vervangen maar nogsteeds geen vonk. nu blijkt er een chipkey systeem in te zitten? Ik heb maar één sleutel van de scooter. Zou ik dit systeem er op een of andere manier uit kunnen bouwen?
Een Speedfight 1 komt vermoedelijk niet uit 2005, er was toen allang een Speedfight 2. Wss toen op kenteken gezet nadat de kentekenplicht werd ingevoerd.
Tenzij het om deze Speedfight gaat:

Gaat het in orde maken je sowieso wel meer kosten dan 51 euro voor een cditje. :tearsofjoy:
 
Back
Top